שבט הראל מפגין מול בניין העירייה
שבט הראל מפגין מול בניין העירייה

שבט הראל של הצופים: "שהעירייה לא תנחית עלינו גרזן"

חניכי שבט הראל של הצופים הדתיים הפגינו אמש מול בניין העירייה במחאה על כוונתה להעביר את השבט למקום קטן יותר

פורסם בתאריך: 20.2.18 18:17

שבט הראל- הצופים הדתיים הפגינו אמש מול בניין העירייה במחאה על כוונתה להעביר את השבט למקום קטן יותר. כפי שפרסמנו כאן השבט קיבל הודעה מהעירייה כי לאחר חופשת פסח השבט יועתק למקום אחר, זאת בגלל שהשטח עליו הוא בנוי מיועד לבניית בית ספר למחוננים.

אסף אדלשטיין, אב לארבעה חניכים בשבט זועם על הודעת העירייה. "זה מרגיז ושערורייתי. לפי מה שאני בדקתי, לעירייה אין עדיין היתר בניה לבית הספר למחוננים, היתר בניה לוקח זמן לקבל  ותקופה לא מבוטלת, אבל חשוב להם לזרוק אותנו כבר מייד אחרי חופשת הפסח".

אדלשטיין מוסיף כי לדעתו עיריית רעננה לא מנסה למצוא פיתרון מתאים עבור השבט. "במקום לחפש פיתרון, למשל לשתף פעולה עם בית הספר למחוננים, לעשות בניה משותפת או למצוא משהו באזור שרלוונטי לצרכים שלנו, הם מפנים אותנו. אנחנו מוכנים לשתף פעולה בכל דרך, רק שלא ינחיתו עלינו גרזן ויעיפו אותנו מהמקום בלי לספק חלופה שתספק לנו לצרכים".

 

המבנה החלופי שהעירייה מציעה לשבט הראל נמצא ברחוב כנרת שרחוק מהשבט הנוכחי. לדברי אדלשטיין המרחק הזה מהווה קושי לחניכים. "בשביל להגיע לשם צריך ללכת את כל רחוב בורוכוב ממרכז העיר בשבת ברגל", אומר אדלשטיין, "מדובר על ילדים דתיים שלא יכולים לנסוע בשבת ברכב, וזה פשוט להרוס את הפעילות. חוץ מזה המקום החלופי מאוד קטן, מדובר על  שלושה חדרים בגודל של 100מטר והשבט שמונה כ-300 חניכים שלא יכולים להכנס למקום בסדר גודל הזה".

עוד טוען אדלשטיין כי תוכנית מתאר 3000 ( הנדסת תכנון העיר) האחרונה שפרסמה העירייה, מבנה המחוננים צריך לקום במסגרת שטח בנוי מעל אחד מבתי הספר הקיימים מה שלדבריו גורם לכך שהעיירה פועלת בניגוד לתכנית המתאר שרק אישרה לאחרונה.

מעיריית רעננה טרם התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר