סימה פרי, ניר קריסטל, תא"ל נתי כהן ובכירי בה"ד 7, שוקי כהן, וויוי מן
סימה פרי, ניר קריסטל, תא"ל נתי כהן ובכירי בה"ד 7, שוקי כהן, וויוי מן

"לשיר את ההמנון עם ניצולי שואה מרעננה בטקס סיום קורס קצינים, זה מעמד מרגש"

35 ניצולי שואה מהעיר הגיעו לטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 7. הם שתלו עצי זית ביחד עם הצוערים והתארחו בחדר ההנצחה בו מעבירים שיעורים בנושא השואה

פורסם בתאריך: 6.3.18 19:08

פרויקט "להיות עם חופשי בארצנו- זה כל הסיפור" הוא פרויקט מיוחד שיזם חבר מועצת העיר ניר קריסטל והוא מקשר בין צוערים בבה"ד 7 לבין ניצולי שואה מרעננה. יום שיא של הפוריטק התקיים בשבוע שעבר במסדר הסיום של קורס קצינים.

"לפני כשנתיים בתום טקס יום השואה, לאחר הדלקת אבוקות הזיכרון על ידי שורדות ושורדי השואה ושירת התקווה, ניגשתי והודתי לאחת השורדות על ששיתפה את הציבור בסיפורה האישי המרגש", מספר קריסטל, "את המשפט שלה לא יכלותי להוציא מהראש, היא אמרה לי 'להיות עם חופשי בארצנו- זה כל הסיפור' והמשיכה בדרכה. המשפט שלה לא נתן לי מנוח וחשבתי לעצמי מה עוד אפשר לעשות למענם? איך אפשר לרגש אותם בצורה שתייצג עבורם את הגאווה של עם חופשי בארצו?".

קריסטל שמשמש כיו"ר ועדת הרווחה והוועדה העירונית לאימוץ חיילים החליט להציע את הפרוייקט לעיריית רעננה ולפיקוד של חיל הקשר בבה"ד 7, אותה יחידה שרעננה מאמצת מזה 30 שנה .

לטקס סיום קורס הקצינים בשבוע שעבר הגיעו 35 ניצולי שואה מרעננה. באותו יום התקיימה ארוחת צהריים יחד עם הצוערים, במעמד קצין הקשר, התקשוב והסייבר של צה"ל. לאחר מכן השורדים והצוערים חנכו גינה שנתרמה על ידי עריית רעננה לבה"ד 7 ובה נשתלו שבעה עצי זית המסמלים את שבעת העשורים לקיומה של מדינת ישראל, 70 ואת המספר 7, כשמו של בסיס ההדרכה – בה"ד 7. במהלך הטקס שתלו השורדים והצוערים שתילי רקפות מסביב לעצי הזית, יחד עם קצין הקשר, התקשוב והסייבר הראשי של צה"ל, תא"ל נתי כהן, סגנית ראש העירייה, סימה פרי, וחבר מועצת העיר ניר קריסטל.

בהמשך היום, שורדי השואה התארחו בחדר ההנצחה שהקים ארגון "יד ושם" בקרית ההדרכה של צה"ל. בחדר ההנצחה מועברת הדרכה בנושא השואה לכלל החיילות והחיילים אשר עוברים קורסים."המקום המיוחד הזה עורר את רגשותיהם של שורדי השואה", אומר קריסטל, "חלקם שיתף בסיפורם האישי המרגש, חלקם הביע כעס על המתרחש כעת בממשלת פולין בנושא החוקים החדשים שמדחיקים את מעורבות הם הפולני בשואה, וחלקם אף הביעו אכזבה מסויימת ממכך שמדינת ישראל לא עשתה דיי, כדי להיטיב את מצבם של שורדי שואה בישראל".

 

 

קריסטל מספר שלקראת תום הטקס, כשהמצעד הצבאי עבר מול השורדים למנגינת תזמורת צה"ל, אמרה מרים, אחת מניצולי השואה: "כשאני רואה את זה עכשיו, מתחשק לי לומר על הנאצים – יימח שמם. המשפט הזה היה עבורי בדיוק מה שקיוויתי להשיג בפרוייקט הזה עבור שורדות ושורדי השואה. את התחושה של עם חופשי בארצו, כפי שאמרה לי אותה ניצולת שואה לפני שנתיים. לעמוד ולשיר יחד עם שורדות ושורדי שואה מרעננה, את ההמנון הלאומי התקווה, בטקס סיום קורס קציני קשר, בבה"ד 7, בנגב, זה מעמד מרגש מעין כמוהו שאשא עימי כל ימי חיי. זכינו כולנו. עם ישראל חי. חשוב לי מאד להודות לשותפים הרבים מאד של הפרוייקט הזה וביניהם אגפים רבים בעיריית רעננה : האגף לשירותים חברתיים, אגף הלוגיסטיקה, אגף חזות העיר, מחלקת הדוברות, המחלקה להתנדבות, מנכ"לית העיריה ובתמיכתו של ראש העיריה כמו כן, שותפים רבים בחיל הקשר, התקשוב והסייבר, ובראשם תא"ל נתי כהן – הקשר"ר, פיקוד בה"ד 7 ויחידת דובר צה"ל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר