ניר קריסטל, חיים ברוידא (צילום יהודית הופמן), רונית וינטראוב, צבי נדב רוסלר
ניר קריסטל, חיים ברוידא (צילום יהודית הופמן), רונית וינטראוב, צבי נדב רוסלר

סיעת מרצ: "עשו לנו תרגיל פוליטי שכשל"

בסיעה טוענים שההצעה למיניו של צבי נדב לתפקיד ראש העיר היא ספין פוליטי ושדרשו מהם תנאים מקדימים למינויו. ניר קריסטל: " לא היה תנאי מקדים, רק שמירה על הסטטוס קוו". פעיל מרצ: "דרשו מאיתנו לסגור עסקים בשבת"

פורסם בתאריך: 11.3.18 19:00

כבר שלושה ימים שהרשת החברתית סוערת בעקבות הסרת מועמדותו של צבי נדב מתפקיד ראש העירייה הזמני עד לבחירות 2018. חלק מתושבי העיר, שבעיקר לא מבינים מה באמת אירע מאחורי הקלעים של הזירה הפוליטית, זועמים על הסיעות הדתיות שביקשו שמירה על הסטטוס קוו כתנאי מקדים לבחירתו של נדב וחלקם כועסים על סיעת מרצ על כך שלדבריהם הכשילה את מיניו של נדב.
במרצ טוענים היום שההצעה למינוי נדב הייתה תרגיל פוליטי. רונית וינטראוב, יו"ר הסיעה הפנתה אותנו היום לליאור בשן, נציג מטעמה שישפוך אור על הפרשה.

"תמכנו ברעיון שצבי נדב ימונה לראש העיר ורצינו לעשות את זה כקונצנזוס אמיתי", אומר בשן, "סיעת מרצ עומדת מאחורי צבי נדב והוא יכל לייצג את העיר בנאמנות במשך התקופה שנותרה עד אוקטובר. הדבר היחיד שדרשנו הוא שלא יהיו תנאים מוקדמים למינוי שלו ושיצאו ששת האנשים לתקשורת באופן גלוי ויגידו שהם לא רוצים קומבינות פוליטיות, אלה שהן תומכים בצבי נדב לחלוטין ושיודעים שיבצע את תפקידו בהגינות".

כשבשן מדבר על ששת האנשים הוא מתכוון לשישה חברי המועצה (חיים ברוידא, ניר קריסטל, אביחי ארביב, רחלי בן ארי סקעת, אלי אלוש וחיים גולדמן) שנפגשו ביום ראשון שעבר על מנת לנסח מסמך שעליו אמור היה לחתום נדב ובו הוא מתחייב לא לשנות את הסטטוס קוו בעיר במהלך כהונתו. "אנו מדגישים כי במהלך כהונתו של צבי נדב בראשות העיר לא ינקטו פעולות חד צדדיות משום גורם שיפגעו בהליך התקין של פעילות העירייה", נכתב במסמך, "לרבות שמירת הסטטוס קוו הקיים ומערכת יחסים תקינה, שיתוף פעולה מלא ואי התרסה בעיקר בתחום שבין דתיים ושאינם דתיים".

"בעל פה עברו דברים אחרים מעל גבו של צבי נדב", אומר בשן, "עלו דרישות לצמצם את הפעילות החילונית בשבתות  מה שלא היה מקובל עלינו לחלוטין. מרצ לא יכולה לעשות דבר כזה, לא בעד שוב הבטחה או מינוי כזה או אחר. הם גם דרשו שצבי נדב ימנה סגן ראש עיר מהסיעה הדתית ללא שכר, כמו שהיה עד לפני כמה חודשים. מבחינתנו זה מקובל ולגיטימי כי זה ללא שכר כך שאין פגיעה בציבור. אנחנו גם דרשנו הצהרה פומבית על כך שהם סומכים על צבי נדב אבל הם לא עשו זאת ,אם הם היו יוצאים לתקשורת בפנים גלויות, צבי נדב היה בשבועות הקרובים ממלא את מקומו של בילסקי".

למה היה חשוב לכם לערב את התקשורת בהסכמים האלו?

"אנחנו רצינו להיות שקופים לציבור ולהראות שאין לנו תנאים מקבילים ומוקדמים. אנחנו רצינו שהמינוי הזה יהיה מינוי של קונצנזוס ולא כל מיני קומבינות פוליטיות ואחרות שאנחנו רואים שמנסים לעשות עכשיו על גבינו, וחשוב לציין שמרצ לעולם לא תוותר על עקרונותיה, לא למען מינוי ראש עיר זמני ולא למען קבוע מטעמה".

ביום שישי השבוע, לאחר שצבי נדב החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מחליפו של בילסקי העלה חבר האופוזיציה, ניר קריסטל, פוסט לעמוד הפייסבוק שלו בו סיפר את השתלשלות העניינים לפי ראות עיניו. בפוסט כתב קריסטל כי התנאים היחידים של השישייה היו שבמידה וצבי נדב ימונה לראש העירייה הוא ישמור על הסטטוס קוו בעיר וימנה סגן ראש עיר מטעם הסיעה הדתית. "זה לא נכון", אומר בשן, "עלו גם דרישות בעל פה לצמצם את הפעילות החילונית בשבתות  מה שלא היה מקבול עלינו לחלוטין. מרצ לא יכולה לעשות דבר כזה לא בעד שוב הבטחה או מינוי כזה או אחר".

חבר הסיעה הדתית, חיים גולדמן, הגיב לפוסט של קריסטל וכתב:  "אכן למיטב ידיעתי כל מה שכתבת הוא אמת לאמיתה, שכחת לציין עובדה אחת חשובה. שפנית אלי עם הרעיון של מינוי צבי נדב, השבתי לך שזה יהיה מקובל עלי בתנאי שצבי נדב יסכים למלא מספר בקשות הנוגעות לציבור הדתי/ מסורתי ברעננה. לדאבוני לא הגשתם את הבקשה לעיונו של צבי נדב ולחילופין הוצאתם מסמך שלא על פי דעת הסיעה הדתית בנוגע לסטטוס קוו שיונהג על פי השקפתם. אני מיצר על כך שצבי נדב שאותו אני מכבד כאדם, הפך לכלי משחק בפוליטיקה המקומי, חבל".

היום אומר גולדמן כי אכן היו לו דרישות נוספות למיניו של נדב. "ביקשתי לקבל מקום תפילה בשכונת נווה זמר ל-50 המשפחות דתיות שמבקשות את זה די הרבה זמן. וגם קיים מבנה בספורטק שאמור להיות בית קפה שעדיין לא נפתח ולפי המכרז הוא אמור להיות סגור בשבת. המפעיל שלו פותח אותו בשבתות.  אני ביקשתי שבית הקפה הזה כמובן ייסגר בשבתות".

בשן אומר כי מרצ סבורה שההצעה למנות את נדב הייתה בכלל תרגיל פוליטי. "לדעתנו רצו מההתחלה להכשיל את המהלך כדי להשחיר את פניה של מרצ. אנחנו לא מבינים מה יצא להם מזה כי אנחנו שקופים וגלויים. ככל הנראה מדובר היה בתרגיל פוליטי של חיים ברוידא, שלא היה לו את כל האנשים למנות את צבי נדב כפי שהתחייב שיש. זה תרגיל פוליטי שכשל, תרגיל פוליטי מסריח".

למה לא הייתה נציגות מטעם מרצ בפגישה ביום ראשון?

"חששנו שעושים לנו תרגיל פוליטי ולכן ביקשנו שיצאו לתקשורת אין שקוף מזה לציבור ואלה העקרונות והאידיאולוגיה של מרצ".

בשן אומר כי חברי הסיעה מרגישים שב-72 שעות האחרונות חלק מהציבור מכפיש את חברי הסיעה ברשתות החברתיות. "כמות הרפש ,השקרים וההסתה שמתחוללת ב-72 שעות האחרונות ברשת החברתית, מעוררת חלחלה. היא מראה שאנשים לא בוחלים בשום אמצעים ושום קודים אמיתיים של התנהלות אנושית, וגם פוליטית תקינה ומצערים על כך".

 

ניר קריסטל מסר לנו בתגובה: "אנשים מתחילים לכתוב לי שבגלל הדרישות הנוספות שהעלו במהלך המשא ומתן, זה נפל וזה לא נכון. כשחיים גולדמן שלח לי את הדרישות הנוספות, אני הבהרתי לו ברור מאוד ואמרתי לו שאנחנו מדברים אך ורק על שמירת הסטטוס קוו, מה שהיה הוא שיהיה  ושום דרישות לא יעלו על השולחן לא מהצד של הסיעה הדתית ולא ממרצ. כל זה קרה בשבוע שקדם לפגישת השישייה ביום ראשון. בפגישה זה לא עלה על הפרק אפילו, הדרישות ירדו".

 

מטעמו של חיים ברוידא נמסר: "לאור רחשי הציבור והאהדה הסוחפת לה זוכה חיים ברוידא ברחוב הרענני, החליטו כמה גורמים פוליטיים החוששים לאבד את רסן השילטון לאחר כמעט 30 שנה, כי הגיע העת לצאת בקמפיין בחירות שכל כולו מסע הכפשה אישי. אותה שיטה כמו שהנהיגו בבחירות עבר נגד ברוידא. הפעם זה שקוף ולא יעבוד. מי שמכיר את חיים ברוידא יודע כי הוא פעל ופועל כל השנים במחוייבות למען תושבי רעננה, מבלי קשר לשיוכם הפוליטי ולמען איכות החיים בעיר. ברוידא מביט קדימה אל העשייה והעתיד לבוא. שום נסיונות להסיתו מהדרך לא יועילו. השימוש הבוטה המתוזמן נגד ברוידא הוכיח רק לאחרונה, כי ככל שהותקף, כך עלה כוחו וקרנו בעיני הציבור הרענני. לא נותר אלא להצטער על השימוש הציני של קמפיינרים בתשלום. הציבור הרענני מאס באלימות פוליטית ויודע כבר לאבחן בין עיקר לטפל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דודו88000

    יש 10 בתי כנסת ליד נווה זמר, כולל במקומות לא חוקיים. בשבת הכל לחוץ במערב העיר – אין מקום לנשום.
    בקיצור… שהדתיים ילכן להתפלל ויפסיקט להצעסק איתנו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר