מסיימי קורס סייבר י' ו-ס'. צילום דובר צה"ל
מסיימי קורס סייבר י' ו-ס'. צילום דובר צה"ל

"היה לנו הסכם לא כתוב שאם יהיה קושי אז נעזור האחד לשנייה"

הם למדו זה לצד זה על ספסל הלימודים במטרו ווסט, התגייסו באותו תאריך וכיום הם מסיימים ביחד את קורס הגנת הסייבר בצה"ל

פורסם בתאריך: 23.3.18 08:26

כשטוראי י' וטוראית ס' ישבו זה לצד זה על ספסל הלימודים בתיכון מטרו ווסט הם לא חשבו שגם ישרתו ביחד בצבא. בסוף חודש פברואר האחרון, כארבעה חודשים אחרי גיוסם, השניים סיימו ביחד את קורס הגנת הסייבר בצה"ל והם מתרגשים לספר איך ההיכרות מהתיכון עזרה להם לשרוד את הקשיים בקורס.

טוראית ס': "נודע לנו שנהיה יחד בקורס מספר שבועות לפני יום הגיוס שלנו. גיליתי דרך הרשת החברתית באיזה תאריך י' מתגייס וכששאלתי אותו לאיזה תפקיד, גיליתי שנהיה ביחד. זה כיף להיכנס עם מישהו שאתה מכיר לקורס כזה. כיף להיות עם מישהו שהיה איתך באותה כיתה כי אתה מכיר אותו אישית יותר לעומק וזה נורא עוזר".

במה למשל זה עזר?
ס': "ההיכרות המוקדמת עזרה להפיג קצת מהמתח שלפני הקורס, שכן ידענו שהוא יהיה קשה ואינטנסיבי, אבל לפחות ידענו שיהיה פרצוף מוכר בכיתה ושנוכל לסמוך אחד על השני. ידענו שאם אחד יתקשה או יצטרך עזרה אז נהיה שם וזה בא לידי ביטוי בקורס. למשל באחד השבועות הראשונים נשארתי אחרי שעות הלימודים כדי לעזור ל- י' בנושא ש'ישב' לי קצת יותר טוב".
י': "כשהיה לס׳ משבר בקורס אז דיברנו בערב ונתתי כתף תומכת. היה לנו הסכם לא כתוב שאם יהיה קושי אז נעזור האחד לשנייה".

מה זכור לכם מהלימודים במטרו ווסט?
ס': "מטרו ווסט הוא תיכון ממש טוב, גם מהבחינה המקצועית וגם מבחינת ההווי הבית ספרי. תמיד היו לנו פעילויות בהפסקות, הופעות בפורים (פורימטרו), משחקי כדורסל וכו'. מעבר לכך, כל תלמיד שרצה להרים את הכפפה וליזום פעילות חברתית, תמיד קיבל תמיכה מלאה מהמנהלה".
קורס הסייבר אותו מסיימים י' וס' מועבר בבית הספר למקצועות המחשב וההגנה שהוא היחידה המרכזית להכשרת חיילים בתחום המחשוב וההגנה בסייבר בצה"ל ואורכו כארבעה חודשים. פעילות חטיבת ההגנה בסייבר מאפשרת את קיומן של פעילויות מבצעיות ביבשה, באוויר ובים על ידי נטרול תקיפות סייבר של האויב. במסגרת התפקיד, נדרשים מגני הסייבר לזהות ולסקל אירועים אבטחתים ברשתות הצבאיות השונות. מסיימי הקורס מוצבים בכל יחידות צה"ל ובמהלך שירותם הם חוזרים לקורסים מתקדמים. בנוסף, הם יכולים לצאת לקורס קצינים. כדי להגיע לקורס הסייבר החיילים עוברים מיונים קדם צבאיים ובתומו הם נדרשים לחתום על 18 חודשי קבע.
טוראי י': "אחותי הייתה קצינה אז אני יודע מה זה אומר להיות בקבע. זה לא משהו שתכננתי מראש, אבל זה מה שהתפקיד דורש".
טוראית ס': "אצלי זה לא לחתום קבע אלא השירות הסדיר שלי הופך להיות יותר ארוך. אני אשרת בדיוק כמו גבר וזה משהו שידעתי שאני רוצה לעשות, שירות שווה לגברים. אני מאמינה שיש לי בדיוק את אותן היכולות כמו לכל גבר שמשרת בצה"ל ואין שום סיבה שאני אשרת פחות זמן".

היו הרבה בנות בקורס?

ס': "היינו רק ארבע בנות  ולי זה נורא הפריע. היינו מעט לעומת הבנים, לכן חשוב לי להדגיש שהקורס מרתק וכדאי לעוד בנות להיכנס אליו. בשנה שעברה היו כ- 40 אחוז נשים בקורס. הקורס הזה הוא הרבה מעבר לאבטחת מידע. זה לוודא שכרגע אין אף אחד שמנסה לחדור לרשת, ואנחנו מוודאים שמדינת ישראל מוגנת מבחינת הסייבר".
י': "לומדים הרבה בקורס, אם אתה מפסיד יום אתה צריך להשלים את החומר וזה מאתגר. זה לא קל להישאר עירני ופעיל במשך כל כך הרבה שעות למידה. כל אחד מוצא את השיטה שתרכז אותו, האתגר והרצון להתקדם מחזק אותנו".
ס': בשעה עשרים לשמונה בבוקר יש מסדר בוקר ומלבד הפסקת צהריים של שעה, לומדים רצוף עד השעה תשע בערב. החל משעה זו ניתן להישאר בכיתה וללמוד עצמאית עד רבע לעשר בלילה. משמע בסה"כ, בכל יום למדנו כ-12 שעות נטו לפחות. השעות קשות אבל בסך הכל זו תחושה של אתגר. יחד עם זאת, יש דגש נורא גדול על הווי, באותה מידה כמו שיש דגש על מקצועיות. בקורס היו מקפידים לעשות פעילויות שבועיות המתרכזות בחניכים, היו טיולים וסיורים, המפקדים עוררו הרבה גאוות יחידה והיו מאפשרים לנו להביע את עצמנו באופן יצירתי בחלק מהשיעורים".

טוראי י' מספר כי השלמת הקורס הייתה משימה לא פשוטה עבורה שכן במהלכו עבר ניתוח במניסקוס. "סבלתי מפציעות ספורט בברך עוד מכיתה יא'. כל פעם משהו אחר השתבש בניתוחים או בשיקום. לצערי גם בניתוח האחרון שעשיתי לפני הגיוס משהו השתבש ולא ידעתי על זה וכתוצאה מכך נפצעתי במד"ס. נעדרתי במשך שבועיים וקצת מהקורס ולפי הלו"ז אפשר להבין שזה להפסיד הרבה חומר. למען האמת כבר נפרדתי מהקורס כשנודע לי שאני עובר עוד ניתוח, אבל השתקמתי ממנו מהר מהצפוי, והצלחתי להשלים את כל החומר עם עזרה גדולה מחברים ומהמפקדים והתחשבות ענקית, כשאני מאריך לעצמי את הלוז היומי ל-14 שעות לימודים, וסיימתי את הקורס כמו כולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר