רועי ושלר, רוחמה רז, יונתן ידובסקי, עידו גפן, שניר שוקר. צילומים אורי ברקת, אליעד וויסמן, יח"צ, עזרא לוי
רועי ושלר, רוחמה רז, יונתן ידובסקי, עידו גפן, שניר שוקר. צילומים אורי ברקת, אליעד וויסמן, יח"צ, עזרא לוי

מי יעניק לחבריו מנת חמשוקה ומי יביא לאשתו יהלום? פרויקט מתנות חגיגי

לראש העירייה, לסטודנטים, לחברי הילדות ולפעילים החברתיים: תושבים מספרים על המתנה המיוחדת שהיו בוחרים לתת

פורסם בתאריך: 4.4.18 09:55

סיפור על חומוס ושקשוקה

עידו גפן, סופר, ("חוף הים של ירושלים") וזוכה פרס שרת התרבות מרעננה היה נותן לחברים שלו חמשוקה

עידו גפן. צילום אורי ברקת

עידו גפן. צילום אורי ברקת

"אני חושב שאם יום אחד יהיו היסטוריונים שינסו לקבוע מה הייתה התרומה של העיר רעננה לתרבות האנושית, החמשוקה תהיה ללא ספק אחת המועמדת לעמוד בראש הרשימה. את החמשוקה, שילוב של חומוס ושקשוקה, טעמתי בפעם הראשונה כתלמיד בחטיבה בחומוסיית תנעמי, יחד עם עוד כמה חברים וחברות טובים. כל כך התלהבנו, שעם הזמן זה הפך למסורת שבועית וכמעט כל יום שישי בצהריים הגענו כדי לאכול חמשוקה (אם כי לפעמים הרשינו לעצמינו לגוון גם עם חומוס פטריות). הרבה השתנה בחיים שלי ושל החברים שלי מאז שהתחילה המסורת: סיימנו תיכון, עברנו שירות צבאי, ועכשיו כל אחד כבר התפזר למקום אחר בחיים. אבל גם אם אנחנו לא אוכלים חמשוקה כל שבוע, אנחנו עדיין משתדלים לשמר את המסורת לשבת בחומסייה לפחות פעם בכמה שבועות. חמשוקה היא ללא ספק המנה הקולינרית המועדפת עליי, אבל זה לא רק בגלל המתכון. ההזדמנות להיפגש עם חברים וחברות שגדלתי איתם גם בתקופות יותר עמוסות בחיים, זאת כנראה הסיבה שאני מחכה לביקורים בתנעמי, גם אם כבר מצאתי עוד כמה חומוסיות לא פחות טובות. ולכן אם יש משהו שאני רוצה לתת לחברים והחברות שלי לכבוד פסח, זאת מנת חמשוקה, עם הרבה חמוצים בצד ומצות במקום פיתות. מנה שנדאג לאכול גם עוד כמה שנים. מי יודע, אולי אפילו גם בפנסיה".

 

אמא יקרה לי

רועי ניב ושלר, שחקן (כדברא) מרעננה היה נותן לאמא שלו, ענת, כרטיס טיסה לכל מקום בעולם

 

"האמת שלא תכננתי להביא מתנה לאף אחד, אני לא רגיל שמביאים מתנות בחגים. אבל ברור שהייתי מביא מתנה לפסח לאמא שלי, ענת. היא נותנת את כל כולה כבר 20 שנה ואחרי שהתבגרתי נראה לי שהגיע הזמן שאני אחזיר לה משהו בתמורה.
היה מאוד קשה לגדל אותי. הייתי בין ילד טוב לבין מורד. עשיתי צרות, אבל אנחנו החברים הכי טובים בעולם. עכשיו, הגיע הזמן שהיא תנוח. הייתי נותן לה כרטיס טיסה מסביב לעולם, לאן שבא לה. אמא שלי היא פשוט הבן האדם שאני הכי אוהב בעולם. היא נותנת לי אור בחיים ואני רוצה שגם לה יהיה טוב ושהיא תהנה. היא עכשיו בקטע כזה של לחזור לנעורים אז אני רוצה שהיא תוכל לחזור לנעורים ולהנות כמו שאני נהנה מהנעורים שלי עכשיו. אני לא יודע אם רוצה אותי איתה או צריכה קצת שקט. ניתן לה לבחור ביני לבין אחותי בטח".

קצת חופש לסטודנטים

יונתן ידובסקי, דוגמן וכוכב רשת מרעננה היה נותן כרטיס טיסה לכל החברים שלו

יונתן ידובסקי

יונתן ידובסקי

"הייתי רוצה לתת חופשה לכל החברים הסטודנטים שלי, אלה שלומדים כל יום כל היום ועדיין נלחמים כדי לסיים את התארים שלהם. בייחוד לכל אלה שסבלו כל כך בתקופת המבחנים האחרונה, מגיע להם לקבל איזה לילה מפנק במלון אחרי אינספור מבחנים מייאשים. עד לאחרונה גם אני הייתי סטודנט וחווי י את זה על בשרי. כמובן שגם אני הייתי מצטרף אליהם והיינו חוגגים עם מסיבה ואוכל רק כמו שאנחנו יודעים. אני באמת הייתי רוצה שאחרי תקופה כל כך קשה שחברים שלי סבלו ולא עצמו עין – הכי מגיע להם. בטח הייתי הולך על ים המלח או אילת. משהו מפואר כזה כדי שישתחררו מכל הלחץ של הלימודים כי באמת בתקופת מבחנים אין זמן לנשום. זה כל כך מלחיץ ואתה רק רוצה שהתקופה הזאת תסתיים".

בובות ודובונים

רוחמה רז, זמרת מרעננה נותנת המון צעצועים לנכדה

רוחמה רז. צילום יח"צ

צילום יח"צ

"בחג השני אני אארח את המשפחה שלי ואני מאוד אוהבת לתת מתנות. בעיני זו השקעה לקנות מתנות לאנשים הקרובים אלי, ולא רק בחגים. אני קונה בחגים מתנות לבני המשפחה ובעיקר לנכדתי האהובה, בתה של ביתי הבכורה שנמצאת עם הוריה בארה"ב לשם הם עברו בשל לימודים ועבודה שלהם בלוס אנג'לס. זו נכדתי היחידה כרגע, כך שזה ממש משהו מיוחד עבורי לקנות לה ואני משקיעה בזה זמן ומחפשת דברים שהיא אוהבת או שאני חושבת שימצאו חן בעיניה. אני קונה לה המון צעצועים שהיא אוהבת כמו למשל, בובות ודובונים ובעלי חיים וספרים. אני נהנית לפנק אותה".

יש לי חלום לקנות לך יהלום

הפרלמנט- שניר שוקר צילום עזרא לוי

הפרלמנט- שניר שוקר צילום עזרא לוי

שניר שוקר, קפטן הפועל רעננה היה נותן לאשתו מאיה, יהלום

"לקראת פסח הייתי רוצה להעניק מתנה לאשתי מאיה. לפני ארבעה חודשים נולדה לנו בת ולכן אין מישהי שמגיע לה לקבל מתנה יותר ממנה, בטח בתקופה הזאת. כמו שאני מכיר אותה, היא תשמח לקבל משהו שכולל יהלומים כי זה מה שהיא אוהבת, אז נראה לי שאקנה לה תכשיט יפה לקראת החג. נכון, התחביב הזה יכול לכאוב קצת בכיס שלי ושלה, אבל אני תמיד שמח לפנק אותה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר