צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושב העיר הפסיד יותר מ-20 אלף שקל בעוקץ של אתר היכרויות

חיים (שם בדוי) חשב שיחיה עם אישה שצעירה ממנו בעשרות שנים. "הן שלחו לי תמונות וסרטוני וידיאו שלהן בעירום וזה הדליק אותי, אין פה אפס", הוא אומר

פורסם בתאריך: 15.4.18 19:43

בשנים האחרונות קמו עשרות אלפי אתרי אינטרנט ואפליקציות של היכרויות. לא פעם אנחנו שומעים על גברים ונשים שנפלו באתרים האלו במזימת עוקץ והפסידו כספים רבים. אחד מאלו שנפלו בפח הוא תושב רעננה, חיים (שם בדוי) שאיבד יותר מ-20 אלף שקלים במהלך התכתבות עם בחורות שהכיר באתר ההיכרויות לאב מי, וחשב שיגיעו לארץ לחיות איתו.

"הבחורה הראשונה שדיברתי איתה באתר הייתה אוקראינית שמתגוררת באחת מארצות אפריקה", הוא מספר, "לאחר כמה חודשים של קשר היא ביקשה ממני לשלוח לה כסף לכרטיס טיסה לארץ כי היא רוצה לחיות איתי. שלחתי לה ומאז היא התחילה לתת לי תירוצים למה היא לא יכולה להגיע. כמובן שלא ראיתי את הכסף יותר.  הבחורה שנייה ביקשה ממני את אותו הדבר אבל לא הסכמתי לשלוח לה כסף אלא לשלוח לה את הכרטיס טיסה עצמו, היא סירבה. הבחורה השלישית הייתה איתי בקשר כמה חודשים וטענה שכדי לבוא לחיות איתי בארץ היא צריכה לשלם 20 אלף שקלים למדינה בה היא חיה (גאנה) כדי שישחררו אותה. היא הבטיחה שברגע שהיא מגיעה לארץ, בשדה תעופה היא מקבלת את הכסף בחזרה והיא תחזיר לי. היא לא הגיעה לארץ וכששאלתי למה היא לא מגיעה היא התחילה לתרץ לי תירוצים. ניתקתי איתה קשר ולאחר כמה חודשים היא חזרה שוב לדבר איתי אבל אז כבר הבנתי שהיא רק רוצה לסחוט ממני כספים וניתקתי איתה קשר".

כאמור, את כל הבחורות האלו חיים הכיר באתר לאב מי. חיים מסביר: "זה אתר בינלאומי שעובד פה בארץ, ומכיוון שהוא בינלאומי יש אפשרויות לראות פרטים מפרופילים של אנשים מחו"ל. הנשים הללו מופעלות ככל הנראה על ידי ארגון פרטי. אני הכרתי בחורות שהציגו את עצמן כנשים שרוצות להכיר גבר. עם כל אחת הקשר בשלב הראשון התבסס על היכרות והבטחות ואז זה עבר לקטע אינטימי שבו הן שלחו לי תמונות עירום. מטרת ההיכרות הייתה פינוק, מדובר בבחורות צעירות. הן שלחו לי תמונות וסרטוני וידיאו שלהן בעירום וזה הדליק אותי, אין פה אפס".

אתה יודע שהנשים האלו הן כנראה גם סוג של קורבן.

"אני מבין שהן כמו זונה שמופעלת על ידי סרסור".

חיים מספר שהוא לא רצה את הנשים האלו למטרת חתונה. "אדם בגילי לא מחפש ילדים, לא מחפש חתונה, הוא מחפש זמן כייפי וזהו. בהתחלה חשבתי שבאמת אחיה עם בחורה שצעירה ממני ב-30 שנה ואחר כך עשיתי את זה יותר כמשחק".

לא היה רגע שהבנת שהמשחק הזה הופך למסוכן?

"היא מפתה, היא עוברת באיזשהו שלב לצילומי עירום וסרטי וידאו, לגבר הרבה יותר קל להתפתות כשזה מתחיל להיות בענייני מין".

הוא מסביר שחשוב לו להזהיר גברים אחרים. "גברים נמצאים בתוך זה הם מתפתים בצורה מאוד קלילה לאישה יפה והסקס שהיא מראה, כל הפיתוי הוא כל כך מתוק, ואין סיבה, לפחות בהתחלה לסרב לה, ואז מתפתח קשר, ואתה מתחיל להיות רך ונדיב והיא מרגישה את זה ומתחילה לבקש כסף. זו המטרה שלהן ולא שום דבר אחר.עד שאתה מבין שזו עבודה בעיניים זה כבר עלה לך מאות או אלפי דלרים".

מאתר ההכרויות לאב מי נמסר: האתר לאב מי מתמודד, יחד עם כל אתרי ההכרויות והרשתות החברתיות בעולם, בתופעה חמורה של אנשים שמקימים פרופיל מזויף במטרה להונות אנשים תמימים. הפעולות שאנו נוקטים הן מהמתקדמות והאגרסיביות ביותר בשוק: מערכת AI (מערכת לומדת) המנטרת משתמשים והודעות חשודות ומוחקת משתמשים מתחזים.
חסימה של גלישה מאפריקה (חלק ניכר מהמתחזים מגיעים מיבשת זו). איסוף וניטור של כתובות IP חשודות (מערכת לומדת) וחסימתן. מעבר ידני, אנושי (7 ימים בשבוע ) על כל התמונות המועלות באתר ומחיקת פרופילים חשודים.
ברגע שהמערכת מזהה התכתבות של משתמש עם פרופיל מזויף אנחנו שולחים הודעה למשתמש שלנו באתר ומזהירים אותו מפניו. אנחנו ממשיכים להשקיע מאות אלפי שקלים בפיתוח מערכות למידה אוטומטיות ופיקוח על מנת להמשיך להילחם בתופעה".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר