חילוץ והצלה
חילוץ והצלה

רעננים התפקדו: יחידת החילוץ וההצלה העירונית מחפשת מתנדבים

לפני כחמש שנים הוקמה יחידת החילוץ ברעננה כחלק מפיקוד העורף והיא נועדה על מנת להשלים את הפער עד שאנשי הפיקוד מגיעים לאזור מוכה אסון

פורסם בתאריך: 25.4.18 09:54

יחידת החילוץ וההצלה של רעננה מגייסת מתנדבים הוקמה על ידי אלי קורוב, מפקד יחידת החילוץ כיום, לפני כחמש שנים. היחידה היא חלק בלתי נפרד מפיקוד העורף והיא נועדה כדי להשלים את הפער עד שאנשי הפיקוד מגיעים לאזור. "אני הקמתי את כל נושא יחידות החילוץ בארץ וגם את היחידה הזו", אומר קורוב, "אנחנו מגיעים למקום עד שפיקוד העורף מתארגן כי השעות הראשונות הן מאוד קריטיות ומי שיכול לתת מענה בזמן הזה. המחלצים שלנו עוברים הכשרה בכל הנושאים, החל מחילוץ וכלה ברפואה וגם אימונים של 20 יום בשנה לערך. יש ממש תוכנית אימון שהמתנדבים עוברים. יש לנו ביחידה גם נשים כמובן וזה מתאים לכל מי שיכול לתרום. נכון שיש עבודה פיזית אבל יש לנו בקבוצה אנשים מכל גיל שבאים לעבוד.  היחידה בנויה כיחידה צבאית לכל דבר, ממש מפקדת שלמה".

יש צפי לכמה אנשים יתגייסו?

"אני רוצה להגיע למאה איש ביחידה וחסר לי עוד שלושים ואני מקווה שנצליח לגייס אותם. אנחנו בתקופה שיכולה להתרחש רעידת אדמה וראינו בעבר פגיעה של טילים וקריסה של בניינים מפגיעה שכזו וצריך להיות מוכנים לכל מצב. מוכנות זה דבר שלא מזיק והמטרה שלנו היא הצלת חיים. היינו למשל בארוע שקרה ברמת החייל עם החניה שקרסה אבל בגלל שהגיעו המון מתנדבים ולכן פיקוד העורף שחרר אותנו. אנחנו נגיע באזור השרון לכל ארוע עם מענה ראשוני לעירייה שלנו".

צפי פסטרנק, אחראית כוח אדם ביחידה, איך אתם מתכוונים לגייס עוד אנשים?

"כרגע יש כ- 70 מתנדבים מרעננה, דתיים וחילוניים, נשים וגברים, ואנחנו רוצים להגיע ליותר ואנחנו נותנים גז על תהליך הגיוס. לצערי לא מספיק אנשים יודעים עלינו כי לא עשינו פרסום וגם העירייה לא עשתה לנו פרסום בעיתונות ואנשים הגיעו אלינו עד עכשיו דרך חברים, ממש כמו שאנחנו עושים פרסום בפייסבוק דרך חברים. עשינו ממש סרטון דרך האנשים שלנו, כולנו רעננים, בשביל לחשוף אותנו לעוד ועוד אנשים".

יש דרישה מיוחדת למתנדבים?

"לא. אנחנו מחפשים כל מי שרוצה להתנדב. היחידה הוקמה בשביל לחלץ אנשים מבניינים קורסים בעת מלחמה או רעידת אדמה בחסות העיריה וכיום אנחנו רוצים להתרחב ואנחנו עכשיו בתהליך גיוס. לא בגלל חשש לרעידת אדמה או ממלחמה אלא בגלל שזה היעוד שלנו".

מה מחכה למתנדבים?

"כל מי שמתנדב ליחידה אצלנו עובר קורס חילוץ וכולנו מחלצים. ברור שנשמח גם שיהיו אנשי לוגיסטיקה ורפואה  וגם מהנדסים, אבל אנחנו מחפשים לא רק אותם. אנחנו משקיעים בהכשרה וציוד זו התנדבות שהיא מחויבות ולא כל המתנדבים יכולים להגיע לאימונים ולכן אנחנו רוצים שיהיו עוד אנשים. התגובות טובות ואנשים רוצים ומתקשרים ומביעים התעניינות. ביום רביעי הקרוב אנחנו עושים כנס מתעניינים ביחידה במתחם שלנו ברחוב החרושת 3 באזור תעשייה רעננה, בשעה 19:30. שם נספר לאנשים במה מדובר ובמה ההתנדבות הזו כרוכה ומה המחויבות שלהם וניתן להם את כל הפרטים ונראה להם את הציוד ומי ירצה יירשם במקום".

להרשמה למפגש המתעניינים להתקשר לצפי 054-6357160

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר