אורן מזרחיל
אורן מזרחיל

פרויקט רישות העיר במצלמות יצא לדרך

בחודש ינואר האחרון נכנס לתפקיד מנהל אגף מחשוב וטכנולוגיית מידע בעירייה, אורן מזרחיל, שעבד 17 שנה באמדוקס. בראיון הוא מספר על תוכניותיו לרשת את העיר במצלמות

פורסם בתאריך: 25.4.18 14:00

בחודש ינואר האחרון נכנס לתפקיד המנמ"ר (מנהל אגף מחשוב וטכנולוגיית מידע) אורן מזרחיל שהחליף את ענת ספקטור שעזבה את התפקיד לאחר 16 שנה. לתפקיד בעיריית רעננה מגיע מזרחיל לאחר שביצע שורה של תפקידים בחברת אמדוקס, שם עבד במשך 17 שנה. לרעננה מביא איתו מזרחיל פרויקטים של מחשוב במטרה ליישם את תפיסת העיר הדיגיטלית. "כחלק מהרצון לקדם את העיר רעננה כעיר דיגיטלית, יזמתי פרויקט שיצא לדרך ביוזמת מנכ"לית העריייה, מיכל הירש נגרי, ותמיכת ראש העירייה, איתן גינזבורג. הפרויקט נועד להביא את העיר למצב שיש תשתיות של מצלמות, חיישנים, תקשורת מהירה ורמזורים חכמים שיעניקו את היכולת לשלוט בעיר ולתת שירות יותר טוב לתושב. במקביל, יש תוכנית אסטרטגית דיגיטלית שלומדת את התהליכים שמסופקים לתושב, ובונה בעצם אסטרטגיה דיגיטלית שנועדה לשפר את התהליכים לתושב ולהביא אותם לרמה דיגיטלית יותר גבוהה ואותה מובילה פרי נתיב, סמנכ"לית לאסטרטגיה והסברה בעיריית רעננה".

מדובר ממש באח הגדול, לא?

"חס וחלילה. כרגע יש מספר מצלמות לא חכמות וואין יכולת ללמוד את מצב התנועה ברמה השוטפת או להצליב מידע ממצלמות וחיישנים, או לקבל החלטות או פיתוח ממוחשב של התמונות על מנת לזהות קטטות, בעיות אבטחה, גניבות וכו'. לדוגמא אם מתפתחת קטטה בגן ציבורי המצלמות אמורות להתריע בפני הגורמים הרלוונטים שקיימת בעיה באיזור בעיר. אנחנו לא מצלמים אנשים 24/7 ויש סטנדרטים מאוד גבוהים שאנחנו עומדים בהם מבחינת שמירה על הפרטיות והיכולת שלנו להשתמש במידע. הכי חשוב זה שהפרויקט הזה יכול לשמור על העיר מבחינה בטחונית ויש תוכנית פריסה מאוד רחבה של מצלמות ברחביה עיר".

 

באיזה שלב עומדת התוכנית הזו?

"מדובר בתוכנית עם כמה שלבים שיצאה לפועל עם שלושה מכרזים גדולים. מכרז ראשון הסתיים ויצא עכשיו לפועל. הזוכות, חברות מלם תים וסיסקו (Cisco), כבר מבצעות בימים אלה החלפה של כל התשתיות האקטיביות ופרישה מחדש של מרכיבי התקשורת בעיר, כולל ציודי קצה, הכנת ארונות תקשורת ועוד. המכרז השני, שכרגע נמצא כבר בשלב בחינת הצעות לאחר שהוא כבר יצא, הוא מכרז של חיישנים, מצלמות ואמצעי שליטה ובקרה. המכרז השלישי הוא מכרז של רמזורים, כולל שדרוג והתקנת מערכות שליטה שעדין לא יצא לדרך ואמור לצאת לדרך בקרוב".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר