ישיבת המועצה בשידור חי בפייסבוק של עיריית רעננה
ישיבת המועצה בשידור חי בפייסבוק של עיריית רעננה

ישיבת המועצה הראשונה ששודרה בשידור חי לתושבים

בישיבה נשבע אמונים חבר המועצה, מרסלו גל, במקומו של זאב בילסקי. "אני קורא למועמדים להתרכז בעשייה ולא להבטיח הבטחות שלא ניתן לעמוד בהן", אמר גל

פורסם בתאריך: 26.4.18 19:50

ישיבת המועצה הערב (ה') היא הישיבה הראשונה ששודרה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עיריית רעננה. הישיבה נפתחה בהשבעת אמונים של מרסלו גל כחבר מועצה במקומו של זאב בילסקי שהתפטר מתפקידו. גל נשא דברים בישיבה ואמר: "טובת העיר וטובת תושביה היא לפני טובתי. נכנסנו לישורת האחרונה לבחירות ואני קורא לכולם לשמור על הגינות וכבוד בין כולם, להתרכז בעשייה ולא בדיבורים והשמצות ולא להבטיח הבטחות שלא ניתן לעמוד בהן. אני קורא לכל המועמדים לשמור על קוד תרבותי, נלמד אחרים שזה אפשרי. אני מתכוון פעם בשבוע לפתוח את ביתי לתושבי העיר שיבואו לדבר איתי ואני מתכוון להסתכל לכולם בגובה העיניים".

חברת המועצה רחלי בן ארי סקעת העלתה הצעה לסדר בה ביקשה להעביר את גביית הארנונה לטיפולה של המחלקה המשפטית העירונית ולא להשאיר את עבודת הגבייה למשרדים חיצוניים ויועצים משפטיים. "יועצים משפטיים גורמים עוגמת נפש לתושב, הם לא מתחשבים ביכולת הכלכלית של התושב וביכולת העמידה שלו בחובות ולקבל הנחות שאפשריות מבחינת החוק. לא פעם הגיעו אלי תושבים עם בקשות שנדחו".  תשובת מנכ"לית העירייה להצעתה של בן ארי סקעת היא שהארנונה נגבית לפי הדין, הגבייה נעשית על ידי עורכי דין שפועלים לגבות על פי הדין ובהתאם להנחיות אגף הגבייה של העירייה. הצעתה של בן ארי סקעת הוסרה מסדר היום ברוב של 11 קולות.

לאחר מכן הודתה סימה פרי לועדת התמיכות על המלצות תמיכות כלכליות לעמותות שונות בעיר שעוסקות בנושאי בריאות, קהילה וחינוך. רונית וינטראוב הודתה לוועדה על תמיכה בעמותת איגי (ארגון נוער גאה) בעיר ואמרה: "זו אבן דרך, אני מודה לועדת התמיכות, זו דוגמא טובה לניתוב נכון של ועדת התמיכות". ניר קריסטל אמר כי לדעתו תקציבי התמיכות מחולקים באופן שגוי, אך בכול זאת המלצת ועדת התמיכות התקבלה בפה אחד על ידי כל חברי המועצה.

לקראת סוף הישיבה שיתפה סימה פרי את חברי המועצה בתחרות הגינה היפה ברעננה לשנת 2018 שיזם האגף לחזות העיר. "לתחרות נרשמו 40 גינות ומרפסות", אמרה פרי, "המועצה לישראל יפה שיתפה פעולה וסיפקה אנשים מנוסים לצוותי השיפוט שהסתובבו בגינות ברחבי העיר. ב-9.5 נקיים טקס בו כל המשתתפים יקבלו תעודות ויוכרזו הזוכים".

בסוף הישבה ביקש חבר המועצה ניר קריסטל להוסיף כי הישיבה אמנם מצולמת ומשודרת לתושבים אך יש טעם לפגם בכך שבחדר הוצבה רק מצלמה אחת כך שהתושבים לא יכולים לראות חצי מיושבי הישביה. "מטרת הצילום היא לייצר שקיפות והחדר היה צריך להיות מרושת במצלמות כדי שיוכלו לראות את כולם כמו שצריך".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר