החתמת העצומה בבית הספר יחדיו
החתמת העצומה בבית הספר יחדיו

"המדינה מקדמת הקמת תחנות משטרה במגזר הערבי, אבל גם לרעננה מגיע"

קבוצת פייסבוק פעילה, החתמה על עצומה בבתי הספר היסודיים בעיר, פגישה עם נציגי המשטרה וקידום פגישה עם השר ארדן. ועד הפעולה למען ביטחון רעננה דורש תחנת משטרה בעיר

פורסם בתאריך: 1.5.18 13:21

אחת ליממה בממוצע, נפרץ בית או דירה או לחילופין נגנב רכב או רכוש ברעננה, כך טוענים בוועד התושבים למען בטחון רעננה, אשר פועל בימים אלו להקמת תחנת משטרה בעיר ומזמין אתכם לחתום על עצומה בנושא. עד כה נאספו מעל 1,000 חתימות.

ביום שישי האחרון, נערכה החתמה למען הקמת התחנה בבית הספר "יחדיו" ומדובר בפעם השלישית בה מגיעים מתנדבי הוועד לבתי ספר בעיר על מנת להחתים תושבים. עד כה נערכו אירועי איסוף חתימות בבתי הספר שקד, דקל, ביל"ו ויחדיו. ביום שישי 4/5 מזמין ועד הפעולה את התושבים להגיע לבית ספר הדר במערב העיר לחתום.

לדברי זהבה לנדמן, מקימת הוועד: "אני מנהלת את עמוד הפייסבוק של הוועד למען ביטחון רעננה ויחד עם שאר חברי ועד הפעולה, רון סגל (יו"ר ועד ההורים), דביר סקעת (יו"ר ועד ההורים ביה"ס אריאל), צביה ברק ואיתן מוריס (משכונות רעננה מזרח), בנג'י לבנטל (יו"ר ועד התושבים של שכונת לב הפארק) ודולב רשף (איש פרסום שהקים את משמר השכונה של לב הפארק), אנחנו משקיעים בזה הרבה עבודה. אני אישית החלטתי שאני לא עוזבת את נושא תחנת המשטרה ואנחנו פועלים להפיץ את ההד הציבורי ועובדים גם מאחורי הקלעים לפגישה עם השר ארדן שיכול לעזור לקדם את ההחלטה בנושא".

המצב הבטחוני בעיר באמת כל כך גרוע?

"הנתונים לגבי תדירות הפריצות והגנבות בעיר, אותם פרסמנו גם בעמוד הפייסבוק שלנו מתואמים יחד עם המשטרה. אנחנו טוענים שבפועל זה פי שלוש כי לא כל התושבים מדווחים, בעיקר אלו שאין להם ביטוח ולכן אנחנו יודעים שהנתונים הרבה יותר חמורים מהמפורסם רשמית".

מה עשיתם עד כה בנידון?

"בזמנו פנינו לזאב בילסקי שארגן לנו פגישה עם מפקד מרחב השרון תת ניצב שמעון לביא בנובמבר האחרון, פגישה רבת משתתפים עם כל מי שקשור לנושא. לביא אמר שלפי כל הקריטריונים והנתונים, רעננה צריכה תחנת משטרה משלה וזה גם משחרר את תחנת כפר סבא שעליה יש עומס גדול של למעלה מ- 300 אלף תושבים. ומעבר לזה ידוע שבעיר שמתחברת לכבישי רוחב רמת הפשיעה עולה וב- 2018 צריכות להיפתח בעיר רעננה שתי תחנות רכבת שיביאו נוסעים ואנשים נוספים לתוך העיר וגם יש לנו כביש 531 ועוד מעט ייפתח גם כביש 541 שעתיד להיפתח מחלף חדש מצפון רעננה, כבישים שיקרבו את הגנבים לעיר".

אז אם כולם תומכים בפתיחת תחנת משטרה, מדוע צריך עצומה?

"מי שמחליט בפועל זה השר לביטחון פנים שאחראי על המשטרה והוא כפוף לשר האוצר כי זה עניין מאוד יקר, שכולל מבנה, ציוד וכוח אדם. זה צריך להיות מתוקצב ברמת הדרג הממשלתי לאחר קבלת המלצות מהגורמים הרלוונטים שאגב, כולם תומכים בנו. גם במשטרה וגם בעיריית רעננה כמובן. כולם תומכים בקמפיין הזה, כולל ראש העירייה הנוכחי, איתן גינזבורג. כיום יש קידום של הקמת תחנות משטרה במגזר הערבי וזו המדיניות של הממשלה וזה בסדר אבל גם לרעננה מגיע תחנת משטרה משלה בשביל להגן על התושבים. חשוב לנו ליצור הד ציבורי ולבוא לשר ארדן כשכל העיר מאחורינו. בשבוע שעבר נפגשתי עם חברת מועצת העיר, רחלי בן ארי סקעת, שכבר שוחחה עם העוזר של השר ארדן ואנחנו פועלים לפגישה".

אתם בשטח כבר חודשיים אבל חתמו רק אלף איש, איך את מסבירה את זה?

"אנחנו עובדים על זה חודשיים אבל לא ברצף, כי זה בנוי על מתנדבים והיו חופשים".

יש אנשים שמביעים הסתייגות?

"כן, וזה בסדר ואני עונה להם גם בעמוד הפייסבוק שלנו ומסבירה שאנחנו מבקשים את זה בהמלצה של הגורמים הרשמיים. ל-99 אחוז מחברי ועד הפעולה פרצו לבית וגם לי פרצו שש פעמים. לכל אחד יש סיפור ואחרי שפנינו לגורמים המקצועיים הבנו שאנחנו צריכים להרים קול צעקה בנושא ואומרים שלעיר רעננה מגיע תחנת משטרה משלה ושאנשים שומעים את זה הם חותמים".

 

ניתן לחתום אונליין באתר העצומה:

www.atzuma.co.il/policeforraanana

 

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר