אסף דקל צילום מאיה באומל
אסף דקל צילום מאיה באומל

תושב העיר שהקים את מיזם המדורות המשותפות: "בפעם הראשונה שעשינו את זה, הורים כעסו"

אסף דקל מספר כיצד הפך רעיון שהציע למנהלת בית הספר של בתו לפרויקט ארצי

פורסם בתאריך: 2.5.18 09:09

אם אתם הורים בטח קיבלתם את הודעת בתי הספר של הילדים, על עידוד מדורות ל"ג בעומר שכבתיות או קהילתיות, כאלו שיצמצמו את הפגיעה באיכות הסביבה. לא הרבה יודעים אבל מי שהחל את המסורת של קיום מדורות משותפות הוא תושב העיר, אסף דקל, שלפני שבע שנים הציע את הרעיון למנהלת בית הספר מגד בו למדה בתו. "בשנת 2012, כשביתי היתה תלמידה בבית ספר 'מגד", פניתי לפני ל"ג בעומר לרותי סנלדר, מנהלת בית הספר עם הרעיון למדורה משותפת", מספר דקל, "חלק מההורים התנגדו וחלק מאוד תמכו ואפילו ברכו על זה. אלו שהיו נגד כעסו כי הם טענו שלקחו מהילדים את ההנאה של החג והיו הרבה הורים שלא אהבו את זה כי הם רצו מדורה כמו פעם, לכל כיתה מדורה. בפעם הראשונה שעשינו את זה היו הורים שניגשו אלי והביעו כעס וטענו שאנחנו מקלקלים לילדים את הכיף, אבל מאז הדברים השתנו ובתי ספר רבים בכל רחבי הארץ הצטרפו".

מאיפה הגיע הרעיון?

"הנושא של הזיהום הסביבתי תמיד נגע לליבי ואני לא אשכח את היום בו הסרט "האמת המטרידה" של אל גור יצא כי זה מאוד השפיע עלי וזה היה עבורי השראה להעביר הרצאות בנושא ההתחממות הגלובלית בבתי הספר, גם בבית ספר מגד. אי אפשר לחוקק חוק נגד מדורות וגם לא צריך כי זה חג מקסים. אני רוצה להביא למודעות של צמצום כמות המדורות ויצירת חברותא סביב מדורה אחת גדולה. כשאני רואה את החורף שהיה לנו ואת הכנרת וים המלח המיובש זה חורה לי".

ומה קרה מאז שהתחלת את היוזמה ברעננה?

"ההתמדה השתלמה וכיום יש מדורות אקולוגיות וגם מדורות קהילתיות ועירוניות ואני מאמין שהבאתי את המודעות לצמצום המדורות ולהקטין את הזיהום הסביבתי. בפעם הראשונה שעשינו מדורה משותפת הבאתי את התקשורת והחזאי של התוכנית שש עם עודד בן עמי דיבר על זה, החשיפה הזו הביאו אותי להחליט כי את זה אני מביא לכדי קמפיין ארצי. בשנה אחרי זה החלטתי להביא את זה לתוכנית של אורלי וגיא, וומשם הרצנו קמפיין ארצי כולל תחרות וראשי ערים שהצטרפו. ממש עודדנו אותם להקצות שטחים ולעשות את זה בצורה קהילתית. אחרי זה התקשרו אלי דוברים, ועדי הורים וראשי ערים שביקשו הכוונה איך לעשות את זה".

ומה קורה היום?

"ברגע שההורים הבינו איך עושים את זה והעיריות התערבו והנהלות בתי הספר תמכו, זה התחיל לרוץ והנה שבע שנים אחרי רואים שינוי. העיריות עוזרות בכך שהן תוחמות שטחים ושמות שומר מטעמן וחלקן עושות פעילויות ותחרויות שיעודדו מדורות קהילתיות, מה שעוזר להורים להתנהל בתוך זה. בגבעתיים עשו מדורות אקולוגיות בחביות עם עצים יבשים, בתל אביב נתנו צ'ופר השנה לגני ילדים שהתאגדו למדורה ביחד. בקצרין יש מופע קוסם ותירס חם, באשדוד יש בכל רובע מדורה וביקנעם יש הופעה. רואים שיש שינוי כי יש בערים פעילויות קהילתיות ממש. אני מאמין שברגע שנותנים תמריץ ועוזרים לילדים, גם העירייה מרוויחה".

 

ו

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר