ברושים צילום אייל טואג
ברושים צילום אייל טואג

האם העירייה תכרות 47 עצים למען סלילת הכביש הצפוני?

מחר (ב') יגיע האחראי על כריתות עצים לסיור במקום על מנת לאשר את הכריתה. פעילים שמתנגדים למהלך הגישו ערר לפקיד היערות על מנת למנוע אותו ופתחו עצומה

פורסם בתאריך: 6.5.18 12:07

בשנת 2012 קיבלה עיריית רעננה אישור מפקיד היערות של קק"ל לכריתת 41 ברושים ושישה עצים נוספים בדרך החקלאים בצפון רעננה, לצורך סלילת הכביש הצפוני בעיר. לטענת מספר תושבים שהגישו ערר על מנת למנוע את כריתת העצים, עיריית רעננה אינה מפרסמת אילו עצים מיועדים לכריתה. "בסיור בשטח לא ניתן להבין אלו עצים מיועדים לכריתה ומה תוואי הכביש המתוכנן", אומר אחד הפעילים נגד כריתת העצים, "אנחנו טוענים להסתרת מידע מהציבור לגבי מיקום 47 העצים ולכן, שלחנו ערר לפקיד היערות, גם בחודש פברואר האחרון וגם השבוע. אנחנו דורשים לבחון אם אפשר לשפר את התכנון לביצוע הכביש במסגרת התוכנית כך שיצומצם הצורך בכריתת עצים".

פעילה נוספת טוענת כי הם לא נגד הכביש החדש שעתיד להיסלל אלא נגד חוסר השקיפות של העירייה לגבי אילו עצים מיועדים לכריתה. "המידע לא נחשף לציבור ולכן לדעתנו צריך לבטל את הזיכיון לכריתה", אומרת אחת הפעילות, "לנו חשוב שהעירייה תספר לציבור שהיא עומדת לכרות 45 עצים ומשום מה הפרסום של העירייה היה עד עכשיו מזערי בנושא הזה, משהו שרוב האנשים לא ראו בכלל. יש פה מחדל באופן ההתנהלות של הסיפור מצד העירייה".

מה אתם כן עושים בנידון?

"מי שחשוב לו ואכפת לו שלא יכרתו כמות גדולה של עצים, בלי להגיד באיזה עצים מדובר, יכול לקבל פרטים, ממש כמו שאנחנו קיבלנו, מפקיד היערות של קק"ל שאליו מופנה הערר וגם במחלקת ההנדסה ברעננה. כמו כן, אנחנו עושים סיור במקום וכולם מוזמנים להגיע ולהביא תמיכה ביום שני (7.5) בשעה 8:30. המפגש במגרש החניה של בית הקברות הסמוך לכפר נחמן".

בנוסף, לפני מספר ימים הקימו הפעילים עצומה עליה חתמו, עד לרגע זה, 857 תושבים. "מבדיקות שנעשו בתוכניות הכביש הצפוני, נמצא חוסר רב במידע רלוונטי ועדכני וכן עמימות בהתייחסות לסביבה הטבעית העוטפת את רעננה באזור זה", נכתב בעצומה, "העירייה בחרה לעשות זאת ללא שקיפות מול התושבים".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מפתחת תשתיות לרווחתם ונוחיותם של תושבי העיר תוך הקפדה על שמירה מקסימלית על הטבע והסביבה. התכנון נעשה תוך הקפדה יתרה על פגיעה מינימלית בסביבה ובצומח. עם זאת, פיתוח תשתיות טומן בחובו שינויים סביבתיים נדרשים. עצים בעלי ערך יועתקו, ועם סיום העבודות תפתח עיריית רעננה את הצמחייה בסמוך לכביש ותשתול מאות עצים חדשים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר