מדורה. צילום: מזל טלבי לוי
מדורה. צילום: מזל טלבי לוי

מדוע עיריית רעננה לא אוסרת הדלקת מדורות בשטחה?

בשל תנאי מזג האוויר אסרו מספר עיריות בארץ הדלקת מדורות בשטחן. עיריית רעננה לא אסרה הדלקת מדורות אלא רק המליצה שלא לקיים אותן

פורסם בתאריך: 2.5.18 14:56

עקב מזג האוויר, מספר עיריות ברחבי הארץ, כבר הודיעו שיאסרו הדלקת מדורות בשטחן, ביניהן: חולון, גבעתיים, חיפה, קריות, מודיעין, שוהם, אשדוד, יבנה. במשרד להגנת הסביבה פרסמו שורת הנחיות לציבור כיצד עליו לנהוג בהדלקת מדורות, ובמשרד הבריאות הזהירו מפני התייבשות בחום הכבד.

לפני כשעה הוציאה עיריית רעננה הודעה בה נכתב כי הם רק ממליצים שלא לקיים מדורות אך לא אסרו זאת. "בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים הצפויים היום ומחר, ובתיאום עם הנהגת ההורים, העירייה ממליצה שלא להדליק מדורות", נכתב בהודעת העירייה, "כמובן שניתן לקיים, באותם המקומות שתיאמתם, פעילויות חברתיות וקהילתיות חלופיות,  שאינן כוללת הדלקת אש, דוגמת פיקניק קהילתי. למעוניינים בכך, העירייה תאפשר תיאום מחודש לקיום מדורות שתוכננו להערב, כך שניתן יהיה לקיימן במוצאי שבת. אנו מודעים לכך שביטול מדורות עלול לגרום לעוגמת נפש, עם זאת בטיחותם של ילדינו קודמת לכל".

שר החינוך נפתלי בנט שוחח הבוקר עם מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, וביקש לגבש המלצה בנושא. בהתאם להתייעצויות עידכן המשרד את ההנחיות למערכת החינוך:

▪ניתן להדליק מדורות אך ורק תחת המגבלות הברורות שמפורטות בהודעת הכבאות וההצלה (מצ״ב)- המדורה תהיה מוגבלת בגודלה, מרוחקת מחורש, מחומרים מסוכני ומקווי חשמל, ויתר התנאים המפורטים.
▪ יש לאשר את מיקום המדורה ברשות המקומית, במוקד 106.

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה כמו מרבית הרשויות האחרות בארץ, בתיאום עם הנהגת ההורים, פנתה לכלל התושבים בהודעה יזומה הממליצה בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים הצפויים היום ומחר, לא להדליק מדורות, ולנצל את המפגשים שנקבעו לפעולות חברתיות אלטרנטיביות ללא אש. העירייה אף אפשרה תיאום מחודש לקיום מדורות במוצאי שבת. עיריית רעננה נערכת עם כוחות ביטחון מתוגברים בשטח על מנת לוודא שבמידה וכן תתקיימנה מדורות, הן תתקיימנה בהתאם להנחיות הבטיחות שפורסמו על ידי משרד החינוך והרשות הארצית לכיבוי והצלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר