ניצן וקורס מתנדבים צילום חן רייך איחוד והצלה
ניצן וקורס מתנדבים צילום חן רייך איחוד והצלה

לראשונה בעיר: 19 בני נוער סיימו קורס עזרה ראשונה בשיתוף ארגון איחוד והצלה

ביום שני השבוע קיבלו 19 תלמידים מבתי ספר בעיר תעודות סיום של הקורס בנוכחות ראש העירייה, משפחות ונציגי ארגון איגוד והצלה

פורסם בתאריך: 9.5.18 10:03

לראשונה ברעננה, 19 נערים ונערות הלומדים בחטיבות הביניים, סיימו קורס הצלה בשיתוף איחוד ההצלה, כחלק ממיזם "תן כבוד". ביום שני השבוע נערך טקס סיום של הקורס בבית הנוער ברחוב שפינוזה. בטקס השתתף ראש העירייה, איתן גינזבורג, משפחות התלמידים ונציגים של המיזם.

ניצן רייך, ראש סניף איחוד והצלה ואחראי על מיזם "תן כבוד" באזור השרון מספר: "הקורס נמשך חצי שנה על פני 44 שעות ובזמן הזה התלמידים למדו והתנסו בכל מה שקשור לעזרה ראשונה, החל מלקיחת מדדים, עבודה עם קשישים, בדיקת לחץ דם ועוד. ההדרכה לתלמידים הועברה על ידי מדריך של קורס עזרה ראשונה של איחוד והצלה. זה הקורס הראשון שהסתיים בעיר".

ניצן וקורס מתנדבים צילום חן רייך איחוד והצלה

ניצן בקורס במתנדבים. צילום: חן רייך איחוד והצלה

מהו מיזם תן כבוד?

"איחוד והצלה זה ארגון של 5,000 מתנדבים בכל הארץ כולל חובשים, רופאים וגם פרופסורים  המיזם נועד לתת מענה לאותם קשישים שסובלים מבדידות, גם עבור אלו שיש להם מטפלת. המיזם קיים כבר כמה שנים והוא יוזמה של אנשים בארגון. ייחודו הוא בכך שחובשים ומתנדבים שסיימו קורס עזרה ראשונה, מגיעים אחת לשבוע לבית הקשיש, בדרך כלל אלו ניצולי שואה אשר עם חלקם מתפתח קשר חברי, וזאת כחלק מהמחויבות האישית של הנוער. אנחנו מעבירים את הקורס לנוער בהתנדבות מלאה  וברעננה הקורס כלל תשעה מפגשים, שכל מפגש ארך כחמש שעות.  בסוף הקורס קיבלו התלמידים תעודה של עזרה ראשונה שיכולה לשמש אותם בעתיד. כמו כן, המטרה הסופית של כל ההשקעה היא לקחת את הילדים האלו לפעילויות במרכזי קשישים, מועדוניות ובתי אבות וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות ברעננה.  אנחנו מתחילים את המיזם בהוד השרון בשבוע הבא ובכפר סבא בספטמבר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר