ארז ברט צילום עזרא לוי
ארז ברט צילום עזרא לוי

"בגלל שאני קורא את השטח, אני יודע שאני אנצח את הבחירות"

הוא דתי אך מתכוון לפתוח מקומות בילוי בשבת, הוא בטוח שינצח את הבחירות אבל לא מוכן לדבר על מתמודדים אחרים. ארז ברט, יודע בדיוק מה תושבי רעננה צריכים

פורסם בתאריך: 11.5.18 13:40

עו”ד ארז ברט (44), תושב רעננה מגיל חצי שנה, ובוגר ישיבת בני עקיבא בעיר, יתמודד באוקטובר הקרוב על תפקיד ראש הערייה. בראיון לצומת השרון מבהיר ברט כי הוא אמנם איש דתי אך על כיסא ראש העיר, הוא יהיה ראש העיר של כולם.
‘’אני חובש כיפה ודתי בבית, אבל אני לא דתי בתור ראש עיר’’, מבהיר ברט, ‘’הסיבה שהחלטתי אחרי 20 שנה לצאת מאזור הנוחות שלי היא כדי להיות פעיל ציבור, לקחת את הידע המקצועי והניהולי שלי וביחד עם הצד הקהילתי הערכי שהוא מאוד חזק אצלי, לקחת את זה לראשות העירייה. אני מאמין שכדי להיות ראש עיר צריך יכולות ניהול חזקות ורצון גדול להפוך את רעננה לקהילה. זו המנהיגות החדשה, כי נמאס מהפוליטיקה הישנה וזו הסיבה שהקמתי רשימה מעורבת וזה שאני אדם דתי לא משפיע על הרשימה שלי".

מי נמצא ברשימה?
"זה משהו שאני עוד לא חושף, אני עדיין בונה את הרשימה שלי אבל כולם יהיו אנשים שיתאימו למנהיגות החדשה, וידברו בשפה של ניהול ערכי וקהילתי. כולל דתיים, חילוניים ועולים חדשים וותיקים”.

אתה לא חושב שהעובדה שאתה דתי יהווה חסרון בעיני הבוחרים?

“זה שאני אדם דתי זה יתרון ולא חסרון. אני לא בן אדם מגדרי. כבר למעלה מ-15 שנה שאני מעורב בפן הציבורי וחבר בהנהגות הורים של בתי ספר. כיו”ר ועד הורים של בית ספר בילו הובלנו מהפיכה בתוך בית הספר. אני מוביל גם פעילויות המגשרות בין נוער דתי לחילוני. בעיני אחת החוזקות של רעננה זה הרב תרבויות, המרקם של העיר ואני בהחלט חושב שזה מרקם נכון, הוא קצת ניזוק בשנים האחרונות והמשימה שלי היא להחזיר את רעננה למרקם שיהיה דגל לחיים משותפים של דתיים וחילוניים".
תפתח מקומות בילוי בשבת?
“בתור ראש העיר אני אשמור על כך שברחוב אחוזה ובשכונות המגורים, העסקים יהיו סגורים בשבת. מחוץ לאזורים אלה, אני אתן לכל תושבי העיר פתרונות תרבות ובילוי. אני אפתח מקומות בשבת וזו לא מהפיכה גדולה כי יש באזור התעשייה ובפארק מקומות שכבר פתוחים בשבת".

אתה לא מפחד להפסיד מצביעים דתיים בגלל זה?

"אני לא מפחד להבריח מצביעים דתיים או חילוניים כי אני בא לשמר את המרקם המיוחד של העיר. אני לא רוצה לפתוח בתי קפה באזור שכונות מגורים כי זה משהו שפוגע במרקם התושבים בעיר אבל אני כן רוצה לטפל בנושא התרבות. אני אחזיר פסטיבלים שבוטלו ואביא הופעות של אומנים מקומיים. אני אפתח מתחם תרבות עם בתי קפה, אולמות אירועים ומסעדות שיהיו רווחיים וימשכו זוגות צעירים. אני בשטח הרבה שנים ואנשים רואים שהעיר נמצאת בנסיגה ועמידה במקום. אני חושב שאני ראש העיר היחיד שיכול לדאוג לכל האוכלוסיות ברעננה, בגלל שאני אדם דתי. אני גם אקדם נשים לתפקידים בכירים. אין אצלי את שאלת המגדר, אם היא או הוא טובים במה שהם עושים ומביאים משהו קהילתי אז הם יהיו ברשימה שלי. אני לא ארים דגלים פופוליסטים אלא אתמקד בדברים שאני יכול לעשות, תוך שמירה על חדשנות, קהילתיות ומקצועיות, בחינוך ובתשתיות ובבנייה”

.
במקצועו ברט הוא עורך דין ואיש עסקים בתחום היזמות והנדל”ן באירופה. הוא רב סרן המשמש כסגן מפקד גדוד במילואים במשך 30 ימי מילואים בשנה, בעל תואר ראשון במשפטים ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים בקריית אונו (שלוחת אוניברסיטת מנצ’סטר). הוא נשוי למיכל, בת העיר אותה הכיר בנעוריו, ואב לארבעה ילדים אשר יחד מאמצים חייל בודד במסגרת גרעין ‘’צבר’’ כמשפחה מארחת.
“אני שמתי לי למטרה לטפל בחמישה נושאים ברעננה", אומר ברט, "חינוך, תחבורה, תשתיות, עיר ירוקה וחכמה, יצירת קהילה ערכית צעירה ודינמית. רעננה הייתה פעם עיר של משפחות ואני רוצה להחזיר לעיר שמתבגרת את הצעירים. אני לא מדבר בסיסמאות ואומר שאני אוריד מיסים אבל אני כן יכול לעשות פרויקטים עירוניים לזוגות צעירים שהעיר בונה בעצמה. בתחום החינוך, אני רוצה ליהקים מגמות עירוניות בכל בית ספר, כך שכל ילדי התיכונים יוכלו ללמוד במגמות שהם רוצים. יש לרעננה תקציב מבלי לעלות את המסים. זה כן מחייב אותנו לעבודה קשה ויצירת מוקדי כוח בבתי הספר אבל ככה אנחנו נביא את הילדים שלנו להיפגש במגמות ביחד. אני רוצה להפוך את התיכונים לארבע שנים ובתי ספר יסודיים עד י’. זה מהלך שייתן לילדים הצעירים יותר זמן בסביבה מוגנת. בתחום התחבורה אני רוצה לשנות את רעננה לחד סטרית, שיהיו רק רחובות חד סטריים שיהפכו את התנועה לזורמת. אני חושב שהדרך להקל על מצוקת הפקקים היא להנגיש את התחבורה הציבורית ולשלב שאטלים שינגישו את הקצוות של העיר למרכז. בנוסף, לבנות שבילי אופניים שיעזרו לתושבים להתנייד בתוך העיר ולטפל בנושא החנייה, כמו למשל להגדיל אזורי חנייה מתחת ומעל לאדמה. אגב, גם בעירייה אני רוצה ליצור שינוי ולעזור לעולים החדשים להיכנס למנגנון העירוני, כך ניצור בתוך כמה שנים, שבכל מחלקה ידברו כמה שפות וזה יעשה מהפיכה בשירות”.

 

איך התושבים מגיבים כשאתה מספר על המצע שלך?

“אני רואה את התגובות של אנשים לבשורה שלי בכל מקום, כי אני חי את זה כבר כמה חודשים. כבר בפורומים בפייסבוק אני רואה את החיבור של הציבור לשינוי הזה ולא סתם הגעתי למקום השני בסקר שנערך בקבוצת הפייסבוק “פורום תושבים רעננה”. חיים ברוידא ניצח בסיבוב השני באחוזים בודדים בלבד. אני רואה את זה גם בחוגי הבית שאני עושה, לפחות שניים שלושה בשבוע. אני שומע שאנשים רוצים משהו חדש ורענן שיכניס רוח חדשה”.

למה לבחור בך בעצם, אתה נטול נסיון.

“כי יש לי פריבילגיה בתור מישהו חדש שלא מגיע מהעולם הפוליטי, שאין לו הסכמים עם אף אחד. אני לא משווה את עצמי או מדבר על מתמודדים אחרים. בגלל שאני קורא את השטח, אני יודע שאני אנצח את הבחירות. תראי מה קורה בכל מערכות הבחירות בעולם, רואים שלתושבים נמאס מהפוליטיקה הישנה ורוצים דברים חדשים ולכן, אסור לרעננה לפעול כמו שפעלנו לפני שלושים שנה ואני זה שיביא את הרוח החדשה הזו”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר