כיכר סשה ארגוב-אהוד מנור. צילום: דניאל סלגניק
כיכר סשה ארגוב-אהוד מנור. צילום: דניאל סלגניק

תושבי נווה זמר: מורחים אותנו, העירייה לא עומדת בהבטחות

הגשרים והשבילים שתוכננו לילדים ולהולכי רגל טרם נבנו, החניות בצמצום, הכיכר המתוכננת טרם נבנתה, הארנונה גבוהה מדי. "אנשים גרים באתר בנייה, אנחנו לא מקבלים תשובות מהעירייה"

פורסם בתאריך: 14.5.18 13:35

שכונת נווה זמר החדשה ברעננה תוכננה להיות שכונה ירוקה ויוקרתית שתגדיל את רעננה ב-20% ותוסיף עוד כ-3,500 דירות לעיר. השכונה תוכננה להיות בעלת מערכת פניאומטית לסילוק אשפה, גשרים עיליים ופוטנציאל רב טמון בהפיכתה לאחת משכונות הדגל של רעננה.

אך על פי תושבי השכונה, שאכלוסה החל בתחילת 2017, העירייה אינה מתפקדת כמצופה ממנה בכל הנוגע לפיתוח השכונה, וחלק מן ההבטחות שמשכו תושבים לרכוש דירות בשכונה – לא התקיימו.

"תוכנן למשל גשר בין הספורטק החדש לרחוב ויצמן, והעירייה החליטה לרדת ממנו ונתנו כל מני תירוצים לכך", אומר בנימין גילאור, פעיל בשכונת נווה זמר. "ההתרשמות שלנו לגבי הגשרים העיליים שתוכננו היא שהעירייה החליטה שאם בכלל זה יבוצע, זה יקרה רק כשהשכונה תהיה בנויה לגמרי, וזה יקרה עוד לא מעט שנים. הדבר הזה פוגע בסיבה מרכזית שאנשים רכשו כאן דירה – הבטיחות המידית של הילדים".

"הגשרים הם בעיה רצינית", מוסיף ניב לוי, פעיל נוסף בשכונה ואחד מנציגיה בקשר עם העירייה. "בפגישות עם גורמים בכירים בעירייה, הבנו שמבחינתם הגשרים נחשבים לפיל לבן. הם אמרו לנציגי השכונה שהם לא מאמינים בגשרים האלה, הגשרים לא יהיו שימושיים, ומבחינתם זה לא יהיה. ואני מזמין אותם ללכת לכפר סבא הירוקה ולתל ברוך צפון כדי לראות איך הגשרים האלה משמשים את הילדים בדרך לבתי ספר ולגינות הציבוריות, מבלי שיצטרכו לחצות את הכביש".

לטענת נציגי השכונה, בפגישה שנערכה ביניהם לבין מחלקת ההנדסה בעיר באוקטובר 2017, נאמר להם על ידי נציגי העירייה כי הגשרים עדיין מתוכננים להיבנות. אולם בפגישה נוספת, בפברואר 2018, טענו נציגי העירייה כי למרות התכניות שכללו גשרים בתוך השכונה, אין כל כוונה או תכנית לבצע אותם בזמן הקרוב, וכי העירייה רשאית שלא לבצע את התב"ע בשלמותה, משמע קיימת אפשרות ממשית שגשרים לא יוקמו כלל בשכונה.

בשיחות עם התושבים, טענה נוספת שחוזרת על עצמה היא בעיות הפיתוח ואי עמידה בזמני העבודה. "בחודש ינואר הייתה תאונה קשה בין משאית למכונית פרטית בצומת הרחובות אהוד מנור וסשה ארגוב", אומר גילאור, "לאחר שכיכר הייתה צריכה להיבנות במקום". אכן, לפי תכתובת עם מחלקת ההנדסה, הכיכר ברחובות אהוד מנור וסשה ארגוב הייתה אמורה להתבצע בנובמבר האחרון, אך היא עדיין תחת פיתוח ובנייה (נכון לתחילת חודש מאי).

"דברים נמצאים כל הזמן בטיפול. העירייה אומרת שעוד שבועיים זה יתבצע ולא עומדת בזמן, ואז שוב אומרת עוד שבועיים. את המערכת הפניאומטית גררו כמעט ארבעה חודשים", אומר פעיל נוסף בשכונת נווה זמר, "כל הזמן יש דחיות ומריחות מצדם ואין דד ליין לרוב המוחלט של העבודות".

לפי תכתובות עם גורמים בעירייה, המערכת הפניאומטית לסילוק אשפה בשכונה אכן תוכננה להתחיל לפעול בנובמבר האחרון, אך החלה לפעול בצורה מלאה רק בחודש מרץ.

בעיית פיתוח נוספת עליה מתלוננים התושבים היא היעדר שביל הולכי רגל ברחוב וילנסקי ומחסור בחניות, מה שיוצר פקק כל בוקר בדרך אל הגנים, ובשלל בעיות בסלילת שבילים וכבישים.

"אני גר מול גן הילדים, ואני לא יכול להגיע ברגל, כי אין שביל", אומר ניב לוי, "אני צריך לצאת עם הרכב להביא את הילדים. לא פיתחו שום שביל מהבניינים הסמוכים, ויש שם עומסי תנועה. ביום שישי ב-12 בצהריים אי אפשר לזוז שם".

וילנסקי לכיוון הגנים. אין מפרצי חניה חודשים ארוכים, ופקקים נוצרים בדרך לאיסוף הילדים מהגנים. צילום: בנימין גילאור

וילנסקי לכיוון הגנים. אין מפרצי חניה חודשים ארוכים, ופקקים נוצרים בדרך לאיסוף הילדים מהגנים. צילום: בנימין גילאור

לוי גם מספק את קיר הטיפוס בספורטק כדוגמה להבטחה נוספת שהייתה מתוכננת אך לא תמומש: "היה אמור להיות קיר טיפוס בספורטק שמספק פעילות לילדים. דיברתי עם האדריכל שתכנן את הפרויקט ועם הקבלן שזכה במכרז ונאמר לי שבמקום לבנות בספורטק, הוא הולך לבנות את המתקן בפארק רעננה בספטמבר הקרוב. כששאלנו את העירייה מדוע, התשובות שקיבלנו היו לא הגיוניות והשתנו ללא הרף. אנחנו דורשים שקיפות מלאה מהעירייה".

 

איפה לדעתך מתבטא חוסר השקיפות מלבד בסוגיית קיר הטיפוס?

"אנחנו לא מקבלים תשובות לשאלות שאנחנו שואלים. אנחנו רוצים לדעת מי החליט לבטל את הגשרים שהיו מתוכננים? מהו לוח הזמנים של התכנון והפיתוח? היה אמור להיות שביל הולכי רגל בין הספורטק לגני הילדים כדי להקל על התנועה. הקבלן זכה במכרז בדצמבר, ועכשיו מאי ועוד לא התחילו בעבודות. אנחנו רוצים לקבל תאריכים".

ארנונה גבוהה היא בעיה עיקרית נוספת לדברי תושבי השכונה. הם מאמינים כי אין הלימה בין גובה הארנונה למצב הפיתוח בשכונה. "אנשים גרים בתוך אתר בניה אחד גדול", טוען בנימין גילאור. "מרבית הבניינים נמצאים סמוך לבניה, הפיתוח לא גמור. אין שירותים קהילתיים בסיסיים, ובשביל רוב השירותים שלנו אנחנו צריכים לעבור את הכביש לויצמן או לנסוע כדי לקבל אותם".

למרות הכעס והתסכול, תושבי נווה זמר אופטימיים לגבי שיתוף הפעולה בעתיד עם העירייה. הם מספרים על פתיחות ואוזן קשבת מצד ראש העיר איתן גינזבורג וגורמים במחלקת ההנדסה, וצופים ששיפור ברמת השקיפות ובמענה פרטני מצד העירייה יעזרו לבנות תקשורת טובה יותר בין השכונה לעירייה, ולפתור את הסוגיות בשכונה שנותרו ללא מענה.

מעיריית רעננה נמסר: שכונת נווה זמר תוכננה כשכונה ירוקה מהתקדמות בישראל, בה פועלת מערכת פינוי אשפה פנאומטית. השכונה זוכה לביקושים גבוהים בין השאר בשל איכות השירותים בה: גני הילדים הרבים והייחודיים שנבנו, הספורטק החדיש, הגינות הציבוריות רחבות הידיים ובקרוב יחנך הפארק המזרחי בשכונה. בניית השכונה מתקדמת בהתאם לתכניות הפיתוח וללוחות הזמנים שנקבעו מראש, למעט עיכובים המאפיינים פרויקטים בסדר גודל של שכונה כזו.

לעניין הארנונה בשכונה, תעריף הארנונה בו מחויבים תושבי שכונת נווה זמר הינו זהה לכל תושבי העיר, על פי הקבוע בחוק. כספי הארנונה נגבים עבור השירותים העירוניים הניתנים לתושב מיום כניסתו, כגון: חינוך, בטחון, פינוי אשפה, תרבות, גינון ועוד. כספי הארנונה אינם מיועדים לפיתוח השכונה ואינם קשורים אליה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ממש לא ברור למה הכתב לא מדייק

    העירייה ממש לא מקשיבה.
    הארנונה הרבה יותר גבוהה משאר השכונות.
    פשוט ביזיון.
    קנינו כי חשבנו שיהיה כמו כפר סבא הירוקה. ביילסקי וגינזבורג מאכזבים שוב ושוב.

  2. זאב

    אני לא אבחר בכל מי ששותף כעת למערכת הכושלת של עיריית רעננה בנושאי הנדסה, בנייה וחזות פני העיר וזה כולל את מר איתן גינזבורג.
    התנהלות העירייה בשכונה מיום הקמתה מופקרת ומזלזלת בחיי התושבים.
    דוגמא אחת: אני תושב השכונה מרגע הקמתה מאפריל 2016 ובשנה הראשונה למגורי לא היו מדרכות ברחוב סשה ארגוב ואמהות עם עגלות ילדים נאלצו לסכן את חייהם וללכת במרכז הכביש ובבוץ גם בימי גשם. פניתי מספר פעמים למוקד ומחלקת הנדסה בתלונה ולא קבלתי מענה. לאחר שנואשתי כתבתי מייל לראש העיר ביילסקי והוא הפנה אותו ליוסי נגולה מנהל אגף חזות העיר שהתקשר אלי: בתשובה לתלונתי החצוף ענה: "מה אתה רוצה? ידעתם לאיפה אתם באים לגור!"

  3. יניב

    הבנייה לא זזה . מלא מגרשים ריקים ,מתי הם חושבים להתחיל לבנות??
    השכונה הזאת תקועה כבר שנה באותו המצב.

  4. יאיר

    אני גר בשכונה ואני ממש מתחיל להצטער שעברתי לפה .
    הדירה שלי 94 מטר ברוטו ואני משלם ארנונה לפי 163 מ"ר זה פשוט גזל – העירייה מכניסה הכל ומעגלת למעלה , קורת רוחב שעוברת לי במרפסת חישבו לי 3 מטר רבוע מבחינתם זה שטח מקורה ! הזוי ,ואין עם מי לדבר .
    אין כבישים אי אפשר לטייל או לרוץ בשכונה הכל שבור ,אין פה כלום ,משעמם ,לא רואים אנשים , רועש, מאובק,לא זזים בבניה , יקר וסתם .
    מי שקונה בנווה זמר עושה טעות ! אני מתגעגע לשכונה שגרתי בה ברעננה לפני, פה לא מרגיש רעננה בכלל , מרגיש כמו מודיעין .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר