דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

גאווה ללא דעה קדומה: מה השיגה רעננה עד כה?

לקראת היום הבינלאומי נגד הומופוביה הבינלאומי שחל היום, מצאנו ארבעה הישגים בקידום הקהילה הגאה ברעננה

פורסם בתאריך: 17.5.18 08:58

ראש העיר הגאה המוצהר הראשון בישראל:

במרץ 2018 מונה זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה דאז, לראש מטה הדיור הלאומי. בעקבות כך מושב ראש העיר התפנה עד הבחירות הקרובות, ובו נבחר להתיישב עד אוקטובר איתן גינזבורג, ברוב של 12 חברי מועצת העיר. גינזבורג נבחר לראשונה למועצת העיר בגיל 26, והיה לחבר המועצה הצעיר בהיסטוריית המועצה והעיר. הוא כיהן כסגן ומ״מ ראש העיר, מחזיק תיק ההנדסה, יו״ר ועדת תכנון ובנייה ויו"ר דירקטוריון תאגיד מי רעננה. בהיבחרו בחודש מרץ, עשה גינזבורג היסטוריה בישראל כשהפך לראש העיר המוצהר הראשון שמכהן במשרה זו, ובכך הצטרפה ישראל לרשימת מדינות מתקדמות כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. גינזבורג חי עם בן זוגו ולשניים תאומים שנולדו בהליך פונדקאות בארה"ב.

סניף ראשון של איגי, ארגון נוער גאה, בעיר"

איגי, ארגון נוער גאה, הוא ארגון התנדבותי של בני נוער בקהילה הגאה, ולו כ-80 סניפים ברחבי הארץ. בסוף שנת 2015, החל לתפקד באופן מלא סניף של העמותה בעיר.הסניף הפעיל נותן מענה לבני נוער בקהילה המחפשים תמיכה ואוזן קשבת, ומספק להם מסגרת חברתית למפגש ולהיכרות עם בני נוער בעלי חוויות דומות. אביב, מדריך בסניף איגי רעננה – "הקבוצה מיועדת לנוער להט"בי מרעננה והסביבה, כיתות ח' עד יב', כשבעצם המטרה בקבוצה היא מרחב בטוח גם בהקשר הלהט"בי ובכלל".

חודש הגאווה והסובלנות:

חודש הגאווה והסבלנות בעיר, שיתקיים השנה בפעם החמישית ברציפות, הוא מקבץ של אירועים לכל הגילאים בנושאי סבלנות, מיניות וגאווה. אירועים אלה הם פרי עטם של סיעת מרצ בעיר בתמיכה גבית של ארגוני גאווה השונים הפועלים ברעננה. רונית וינטראוב, סגנית ראש העיר ויו"ר מרצ מספרת: "חודש הגאווה שאני מובילה בשנים האחרונות הוא פעילות שיא של עבודה שנתית מערכתית. כשהריכוז התכני והחזותי בחודש יוני  מיועדים לידע מודעות וקבלה . הכוון שנשים עליו דגש בשנה הקרובה הוא המודל של משפחות גאות ומקומן במגוון המשפחות בקהילה הרעננית".

 

פתיחת סניף של עמותת תהילה לציבור החילוני והדתי:

לפני כעשור נפתח בעיר סניף של עמותת תהילה שתומכת בהורים ובני משפחה של חברי קהילת הלהט"בים ונועדה לסייע ולתת אוזן קשבת להורים שילדיהם יצאו מהארון. לפני כעשר שנים הוקמו שתי קבוצות בעיר, אחת לציבור החילוני ואחת לציבור הדתי. "הארגון נותן חיזוק תמיכה להורים של ילדים להט"בים שיצאו מהארון", מספרת אירית מור, ממקימי הקבוצה ופעילה בפורום הגאווה בעיר, "יש לנו מרכז טלפוני אליו ההורים פונים, ולאחר מכן באים להשתתתף בקבוצות התמיכה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר