עקיבא איסארליש צילום פרטי
עקיבא איסארליש צילום פרטי

עניי עירך קודמים: האיש שעובד במשרד ראש הממשלה ומציל משפחות נזקקות בעיר

כבר 25 שנה שעקיבא איסרליש, יו"ר קרן הצדקה של בית הכנסת "משכן אורי" אחראי על העברת מאות אלפי שקלים למשפחות נזקקות ברעננה

פורסם בתאריך: 22.5.18 09:55

ברחוב ביל"ו ברעננה עומד בית הכנסת "משכן אורי", לכאורה עוד אחד מבתי הכנסת הרגילים למראה בעיר. אך בתוך בית הכנסת, מתנהלת פעילות צדקה שמאפשרת למשפחות רבות בעיר לקנות מצרכי מזון, ביגוד ונעליים לילדיהם כל חודש. עקיבא איסרליש, יו"ר הקרן, מספר על פעילותו במקביל לעבודה במשרה ממשלתית מלאה, וכיצד הקשר ההדוק בין הצדקה לקהילה מתנהל. "את הקרן ייסדה הגברת אילנה ורמוס ז"ל", מספר איסרליש, "לפני 25 שנה היינו אוספים מצרכים ומחלקים אותם. ראינו שזה מתחיל להיות קשה, כי אתה מחלק למשפחות לפי רשימות, ואז משפחות אחרות רוצות וזה עוד קומה ועוד קומה אז החלטנו ליצור קשר עם בעלי החנויות והם היו מחלקים את המצרכים במקומנו. הקרן אוספת את הכספים ממתפללי בית הכנסת שלנו בלבד. לחברים בקהילה יש יכולת נתינה בלתי רגילה של עזרה לאביונים. התפיסה שלנו היא שלא יעלה על הדעת שאנחנו ניכנס לסעודת שבת, כשאנחנו יודעים שיש משפחות שהמקרר שלהם ריק. זה מגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה ופעמיים בשנה אנחנו עושים תרומת בגדים ונעליים, בפסח ובראש השנה. בפסח לדוגמא רכשנו מעל 200 זוגות נעליים ב'נעלי ורד'."

איך אתם מגיעים למשפחות הנזקקות?

"יש לנו גם שיתוף פעולה הדוק ביותר עם האגף לשירותים חברתיים בעיריית רעננה, הם מביאים לנו את הרשימות המדויקות, מה מצבה של כל משפחה, כמה ילדים יש לה שצריך לרכוש עבורם נעליים וביגוד, וכל חודשיים אנחנו מחלקים ל12-14 משפחות תווי קנייה בין 500 לאלף שקל, כדי שיהיה להם לרכוש אוכל ברשת רמי לוי".

 

אתה עושה את זה לבד?

"בגדול, אני שליח הקהילה, ואני עושה את זה בשעות הפנאי כשאני חוזר מירושלים מעבודתי, בשעות הערב המאוחרות. אני מגיל צעיר עושה את זה במקביל לעבודה במשרד ראש הממשלה, שם אני עובד כסגן המפקח הכללי לביקורת במשרד ראש הממשלה כבר שלושים ושבע שנה. את הקרן אני מנהל עשרים וחמש. רוב השנים שהקרן קיימת, אני שליח המצווה הבודד של הקהילה. לא פעם אנשים שואלים אותי בקהילה "מה מצב הקרן?", "הקרן צריכה עוד עזרה?", כי יש אמון בין הקרן לקהילה.

שוש עמרני, עובדת סוציאלית מהאגף לשירותים חברתיים שעובדת עם עקיבא מאז שהקרן הוקמה: "עקיבא בן אדם עם נשמה יתרה, לא עושה חשבון על הזמן הפרטי שלו, והכול הוא מנהל בצורה מאוד מכבדת. על חשבון הפנאי שלו הוא גם דואג לגייס כספים מציבור המתפללים בבית הכנסת, והוא גם דואג למצוא את המשפחות שממש צריכות ביגוד לחגים, נעליים לחגים ותווי קנייה. הוא מאוד נעזר בנו (אגף השירותים החברתיים) לבחירת המשפחות. אני אתן לך דוגמה – הוא יכול להגיד למשפחה שיש לה ששה ילדים, יש לכם אלפיים שקלים לקניה ב'נעלי ורד'. בעל החנות כבר יודע מי יגיע אליו, יש לו רשימה עם תעודות זהות, והכול מתנהל בצורה מאוד מכבדת. מאחורי עקיבא עומדת קהילה מאוד תורמת, שצדקה וחסד מנחים אותם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה

    ממש כל הכבוד לו! כיף לדעת שעוד נשארו לנו אנשים כאלה שמסתובבים בינינו!
    מאד מקווה שגם העירייה יודעת להעריך ולעזור איפה שניתן כי אלה בדיוק סוג הפעולות שמוציאות שם טוב לעיר.

  2. אורי

    כתבה פשוט מעוררת השראה ורצון לקום ולעזור גם!
    כל הכבוד שיש מי שדואג לאוכלוסיה החלשה שקיימת ברעננה.
    מקווה שבזכות זה ייפנו אליו עוד הרבה מאנשי העיר ויתרמו לדבר חשוב שכזה!
    עלה והצלח! כן ירבו כמוך!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר