הפגנה למען אברה מנגיסטו. צילום דניאל סלגניק
הפגנה למען אברה מנגיסטו. צילום דניאל סלגניק

"לא רוצים לאבד אח נוסף": משפחת מנגיסטו צעדה בליווי עשרות מפגינים באחוזה (וידאו)

לצד הוריו ואחיו של אברה, הפגינו עשרות תושבי רעננה ופעילי הקמפיין למען מנגיסטו לאורך רחוב אחוזה, וקראו להחזירו מן השבי

פורסם בתאריך: 17.5.18 19:24

עשרות תושבי רעננה ופעילים בקמפיין למען השבתו של אברה מנגיסטו מהשבי בעזרה הפגינו ברחוב אחוזה בעיר. ההפגנה החלה ברחבת יד לבנים והמשיכה לרחוב אחוזה כשכוחות משטרה מלווים אותה. המפגינים צעדו כשהם מלווים בשלטים, חולצות וסיסמאות למען העלאת המודעות בנושא שחרור מנגיסטו משבי החמאס, שם הוא נמצא כבר כמעט ארבע שנים.

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, כמה זמן אתם נאבקים?

"אברה מוחזק מאז השביעי בספטמבר 2014, קרוב לארבע שנים לצערי", אמר היום לצומת השרון, אילן, אחיו של אברה, "יש לנו קשר עם המדינה, אבל לצערי מעשים פחות. אני חושב שהמדינה יכולה לעשות יותר מאמצים, כי מדובר פה באזרח שלצערי חצה את הגבול בגלל בעיות נפשיות שהוא חווה בגלל הפטירה של אח שלנו מיכאל ז"ל. הוא היה מאושפז פעמיים בטיפול נפשי, לצערי טיפולים שלא עזרו, עד שיום אחד באו ובישרו לי שהוא חצה את גבול עזה. ויש פה סוגיה הומניטרית בזכויות אדם, ואני חושב שלממשלה יש את הזכות לדרוש את השבתו בצורה הכי מיידית שיש".

אילן מנגיסטו צילום דניאל סלגניק

אילן מנגיסטו צילום דניאל סלגניק

אין שום ניסיון של הממשלה להתחיל משא ומתן עליו?

"אני לא יודע מה הולך. אני יודע שבפועל קרוב לארבע שנים הוא חסר, ואין שום מידע עליו. המשפחה חיה בחוסר ודאות. לא הגיוני שארגוני זכויות אדם לא מעורבים בפרשה. לצערי כרגע חמאס מצד אחד לא מוכן להודות שהוא אצלם, מצד שני הם עושים הרבה מצגות ומציגים אותו בתור חייל, למרות שזה לא נכון, ושהם מחזיקים בו. הממשלה צריכה לדרוש מחמאס להראות הגינות והדדיות כלפי החוק הבינלאומי ההומניטרי ואלה דברים שלא נעשים".

יש ארגונים גדולים שתומכים בכם?

"לצערי כרגע אין שום ארגון שמממן את כל המאבק. המשפחה נתמכת על ידי קומץ קטן של פעילים מסורים. זאת התנדבות מלאה של הרבה צעירים שתומכים במשפחה. חלקם תומכים מאז שהפרשה נחשפה, חלקם תומכים בשנה האחרונה, כמו החברים רון ארד, יובל דיסקין. עשינו את כל הצעדים שהממשלה תדרוש את השבתו. ויש פה סוגיה שבאמת הממשלה שתקה במשך שלוש וחצי שנים, בקושי הזכירו את השם שלו או הזכירו את השם שלו באמירה פומבית. וזאת הסיבה שפתחנו את האוהל מחאה בחול המועד פסח מול בית ראש הממשלה.מאז שנפתח המאהל לשמחתי יש התעוררות. אני חושב שכולם מבינים שיש פה חציית קו אדום בהחזקת אדם שחצה גדר בטעות, ואין שום הצדקה להחזיק אותו בשבי וצריך להעלות את הנושא לסדר היום. לא הגיוני שאסירי חמאס מקבלים פה באוטובוסים קרובי משפחה שבאים לבקר אותם, ואזרח ישראלי בשבי לזכות הביקור הוא אפילו לא זוכה. זאת המלחמה שלנו. אני בטוח שאם זה היה עזתי או מחבל מהצד השני שהיו שוללים ממנו משהו הכי קטן, כל הפלסטינים היו יוצאים לרחובות ועושים קמפיין. לצערי, איכשהו אזרחי ישראל עדיין לוקים בחסר במקרה שלנו.זכותה של כל אם לדעת מהו גורלה של בנה. הציבור צריך להיאבק לצידנו".

מה עובר על המשפחה?

"אנחנו חיים במציאות של חוסר ודאות, שזה באמת לא נתפש. אנחנו כל שעה, כל דקה, לא יודעים מה יקרה. אנחנו איבדנו אח, ואנחנו לא רוצים לאבד אח נוסף. מיכאל ז"ל היה האח הרביעי ואברה היה האח החמישי והם היו קרובים מאוד. אברה לפני הפטירה ניהל אורח חיים רגיל, בחור עם שמחת חיים. אברה באמהרית המשמעות שלו זה "אור", וכל שולחן שבת אם הוא היה נמצא שם, תמיד היינו מרגישים אותו. אחרי הפטירה של מיכאל הוא הלך והסתגר".

סימה פרי, סגנית ראש העיר, מה מושך אותך אל המאבק של אברה מנגיסטו?

"הוזמנתי ע"י אילנה מושקין מבית ספר מיתרים, לבוא ולתמוך במהלך הזה. אני רוצה לברך את בית הספר בארגון של הדבר הנפלא הזה. זה בית ספר ערכי, שבדרך כלל מביא דברים ערכיים. והיום דווקא בתיקון ליל שבועות, זה נושא שבהחלט צריך לדבר עליו במובן של תיקון. ארבע שנים כמעט, אברה נמצא מעבר לקווים, בעזה, ויש אזלת יד בנושא הזה. וצריך לעורר את הציבור הישראלי שיבוא ויתמוך בדבר הזה, ולתת קריאה גם מרעננה לראש הממשלה להתחיל איזשהו תהליך לנסות ולשחרר אותו"

הפגנה למען אברה מנגיסטו. צילום דניאל סלגניק

אילנה מושקין, אימו של אברה, הגרניש מנגיסטו וסימה פרי צילום דניאל סלגניק

גיל אליאס, אחד המפגינים ופעיל חברתי במאבק אמר: "אנחנו נפגין פה כל שבת שניה, החל משבת הבאה. אנחנו כן קוראים לתושבי רעננה לבוא להצטרף למחאה הזאת, זאת מחאה שאנחנו מוכרחים להיות בה. זה מקרה הומניטרי. אסור שהמחאה תהפוך להיות מחאה של עדה אחת, אלא של כל עדת ישראל. המקום של אברה הוא פה איתנו בישראל"

אילנה מושקין, פעילה במטה, אמרה: "הכרתי את המשפחה בקיץ שעבר, והחלטנו לחבור כוחות כי כולם צריכים להתגייס לדבר הזה. כל המטה הזה בהתנדבות מאה אחוז, נסעתי עם חלק מהמשפחה לארצות הברית לכנסים בלוס אנג'לס, ולאחר מכן לוושינגטון ולניו יורק לגייס דעת קהל ומודעות. צריכים כמה שיותר אנשים שיצטרפו למאבק, כי הוא נשען על מעט מאוד כתפיים. המשאבים מאוד דלים, גם משאבי כוח אדם וגם משאבים כלכליים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאלה

    בושה שסימה פרי רוכבת על המאבק של מגיסטו בשביל לגרוף הון פוליטי זה ניצול ציני ותושבי העיר לא מטומטמים. אם באמת היה אכפת לסימה פרי היא הייתה מצטרפת למאבק של מנגיסטו עוד הרבה קודם בייחוד שכבר עברו 4 שנים מאז שהוא בשבי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר