אשפה בבניינים בנווה זמר. צילום: דוד בן עזרא
אשפה בבניינים בנווה זמר. צילום: דוד בן עזרא

תושבי נווה זמר: "זה לא הגיוני שנחיה שלושה ימים כשסביבנו הררי זבל"

תושבי השכונה מדווחים על כמויות של זבל שנערמו במהלך סוף השבוע והחג, דבר שגרם לריח רע ומזיקים ומכרסמים. "שלשום תפסנו את העכבר ה- 11 בבית", אמר אחד מהתושבים

פורסם בתאריך: 21.5.18 14:25

תושבי שכונת נווה זמר מתלוננים כי במהלך השבת וחג השבועות לא התבצע טיפול של העירייה במערכת הפניאומטית לסילוק אשפה, מה שגרם לריחות רעים בבניינים, מכרסמים, מזיקים והצטברות של אשפה על הרצפה.

המערכת הפניאומטית לסילוק אשפה בשכונה, מחסלת את הצורך בפחים בחדר האשפה ומפנה את הזבל בצורת פירי אשפה שנמצאים בכל קומה.

תושבת בנווה זמר מספרת: "אתמול, ולא בפעם הראשונה, גילינו שהפיר סתום, אני גרה בקומת קרקע וזה הגיע עד לקומה שלי, כלומר היה בלתי אפשרי בקומת הקרקע להשליך זבל לפיר. התקשרתי בשישי בערב למוקד, התשובה שקיבלתי מהם היא להשליך את הזבל לקומה מעל. שאלתי את הנציגה אם זה נשמע הגיוני, והנציגה אמרה שזו סתימה. התעקשתי ואמרתי לה שזה לא הגיוני ששלושה ימים נחיה כשסביבנו הררי זבל, היא אמרה לי שלמחרת יבואו לתקן את זה. לא ייתכן שאני אגור בתוך זבל בגלל שיש איזושהי תקלה או סתימה במתקן של העירייה. היום בבוקר היו שקיות זבל עם ברחשים בחדר אופניים, כי מישהו זרק שם שקיות זבל. למרות זאת, אני חייבת לציין משהו – המערכת הפנאומטית היא מערכת חדשה, ואלו חבלי לידה. אני מבינה את זה״.

תושב נוסף מנווה זמר, טוען שהתקלה אינה חד פעמית. "התקלה חזרה לפחות שלוש פעמים, פעמיים בסופי שבוע", הוא אומר, ״בסופי שבוע אין בכלל אפשרות לפתרון, המוקד מקבל את הפניות של התושבים, ובעצם נותנים שם איזו תשובה לא מוסמכת, לא מגובה או מקצועית מספיק, ובסופו של דבר מפנים את הטיפול לאגף הרלוונטי בעירייה, רק לאחר צאת החג או צאת השבת".

ומה הן התוצאות של תקלה או סתימה?

"שקיות הזבל והאשפה נערמות בתוך הפיר, זה מגיע לפעמים עד קומה שניה או שלישית. יש ריח נוראי גם בפיר אשפה, בכל לובי של כל קומה, איפה שנמצא פתח הפיר".

דוד בן עזרא, חבר ועד הבית באחד הבניינים שגר בדירה בקומת קרקע, מתלונן על כמות המזיקים שנוצרה בעקבות חוסר פינוי האשפה.  "שלשום תפסנו את העכבר האחד עשרה בתוך הבית שלנו", הוא אומר, "ברור שיש גם בחדר הזבל. כשפותחים את הפיר כדי לזרוק אשפה, אז יוצאים משם שלל מעופפים. המערכת מתפקדת בדרך כלל. אנחנו לא היינו הבניין היחיד, היו עוד הרבה בניינים שחוו את אותה הבעיה – בסופ"ש המערכת לא מתפקדת באותה המידה, או בכלל, אנחנו לא יודעים אנחנו מנסים להבין את זה. מפי העירייה, נאמר שהמערכת עובדת ללא דופי, בלי קשר לסופ"ש או לימי חול. יכול להיות שיש פעולות ידניות שמבצעים באמצע השבוע ולא בסופ"ש, שהן מה שגורם למערכת לעבוד או לא לעבוד, אנחנו עדיין לא יודעים. העירייה פועלת לדעתי דווקא ללא תקלה מצידה, כי המוקד עובד כמו שצריך, אנשי חזות העיר עובדים כמו שצריך, ברגע שנפתחת פניה הם מגיעים ומטפלים בה, מה שלא עובד כמו שצריך זאת המערכת עצמה".

אשפה בבניינים בנווה זמר

הפיר הסתום של מערכת פינוי האשפה

 

מעיריית רעננה נמסר: ״המערכת הפנאומטית החדישה לפינוי אשפה אשר החלה לפעול לאחרונה בנווה זמר הינה מהמתקדמות והחדישות בארץ. מדובר במערכת ירוקה שבזכות התקנתה, אין צורך בהצבת פחי אשפה וכניסה של משאיות אשפה לתוך השכונה. שירות טיפול בתקלות פועל במהלך כל ימי השבוע כולל סופשבוע וחגים כמו גם במקרה זה. כל הפניות שהתקבלו במוקד העירוני במהלך השבת והחג טופלו בטווח של מספר שעות. חשוב לציין כי שימוש לא נכון במערכת כגון זריקת חפצים גדולים או קרטונים גורם לסתימות המוצגות בכתבה. הקפדה על שימוש נכון כפי שהוצג לתושבים בהדרכות מוקדמות ימנע סתימות למען נוחות כלל המשתמשים״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר