הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה
הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה

לאחר סאגה ארוכה: הרב יצחק פרץ יישאר בתפקידו כרב העיר

לאחר שעניין המשך כהונתו של הרב עמד לדיונים משפטיים, הוחלט ע"י המשרד לשירותי דת כי הוא ימשיך לכהן כרב העיר רעננה עד סוף חייו

פורסם בתאריך: 23.5.18 13:16

הרב יצחק פרץ, חבר מועצת הרבנות הראשית, שכיהן בעבר כיו"ר מפלגת ש"ס וכשר בממשלה מטעמה, מכהן כרב עיר ברעננה מאז שנת 1963. ע"פ החוק הקיים במדינת ישראל, רבנים שמונו לתפקיד לפני 1974 מכהנים ללא הגבלת גיל  אך על רבנים שמונו לאחר מכן, קיימת הגבלה גיל עד גיל 80 לכל המאוחר. הרב פרץ יצא בשנות השמונים והתשעים המוקדמות לחופשה ללא תשלום כדי להתמודד בזירה הפוליטית והייתה מחלוקת האם חזרתו לתפקיד רב רעננה בשנות התשעים מעמידה אותו בקטגוריית הרבנים שמונו לאחר 1974, משרד הדתות דרש ממנו לסיים כהונתו השנה, בהגיעו לגיל שמונים. אמש הוחלט להקפיא את הטיפול בסיום כהונת הרב מצד המשרד לשירותי דת, והיום נמסרה הודעה רשמית מהמשרד כי הרב ימשיך לכהן כרב העיר רעננה עד סוף חייו.

 

ראש לשכת הרב פרץ, מה בדיוק קרה בנוגע להמשך כהונתו של הרב?

"לאחר שמשרד לשירותי דת חלק על המשך הכהונה, הרב הוכיח להם שהם טועים. כשהרב פרץ הגיע לרעננה הוא נבחר לרב עדת הספרדים. ב-1968 נפטר הרב סוקולוב הרב הראשי של רעננה, ואז החליטו למנות את החתן שלו כרב העיר האשכנזי, ואת הרב פרץ כרב העיר הספרדי. כשהרב הלך לפוליטיקה הוא יצא לחופשה ללא תשלום. אז הטענה של המשרד לשירותי דת הייתה שבגלל שהוא יצא לחופשה ללא תשלום, הוא איבד את משרת רב העיר שהיא לכל החיים. אז העו"ד הוכיח שזה לא נכון ע"פ פסקי דין לדוגמה.ההחלטה סופית התקבלה אתמול מהמשרד לשירותי דת שהוא יישאר כרב של רעננה".

עו"ד ד"ר ניר דוד, שייצג את הרב פרץ מול משרד הדתות מסר היום לצומת השרון: "הצדק נעשה, מתחילת הדרך אמרתי שהטענות של הרבנות הראשית הן מופרכות ואני שמח שבסוו של יום הטענות שלי התקבלו".

מהמשרד לשירותי דת נמסר: "המחוקק קבע שרבני ערים שמונו לתפקידים לפני שנת 1974 מכהנים ללא הגבלת גיל. שבעתו עלתה שאלה האם הרב יצחק פרץ רב העיר רעננה נכנס למסגרת החוק. לאחר בחינה שנעשתה מול הלשכה המשפטית במשרד ובהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרד המשפטים הוחלט כי הרב פרץ זכאי להמשיך לכהן כרב העיר ללא הגבלת גיל. מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס מבקש לאחל לרב פרץ בריאות איתנה ואריכות ימים".

מראש המועצה הדתית ברעננה, אריה פרידמן, נמסר: "המועצה הדתית רעננה קיבלה ממשרד הדתות העתק תשובתה לרב העיר שקובעת כי בשלב זה מוקפאים ההליכים. אני מאחלים לרב העיר שנים רבות של בריאות ושל שיתוף פעולה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל

    הרב פרץ הוא איש אמת צדיק וטהור. שירבו רבנים כמותו בישראל. אריכות ימים והרבה בריאות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר