עצי פרי ברחבי העיר. צילום פרטי
עצי פרי ברחבי העיר. צילום פרטי

בקרוב: העצים בעיר יהפכו לעצי פרי מהם התושבים יוכלו לקטוף

לאחר הצלחת הפיילוט בו הורכבו ענפים המניבים פרי על עצים שפירותיהם אינם אכילים על 17 עצים בעיר החליטו באגף חזות העיר להביא לנוכוחותם של עצי פרי ברחבי רעננה

פורסם בתאריך: 31.5.18 12:16

ברחוב חביבה רייק בעיר נשתלו לפני שנים עצי חושחש, פרי ממשפחת ההדרים, הדומה בצורתו ובצבעו לתפוז, אולם אינו אכיל. פירות העצים נושרים על המדרכות והיוו לאורך השנים מטרד לתושבים ותעסוקה לעובדי הגינון והניקיון. בשל כך, מחלקת הגינון של אגף חזות העיר ביצעה לאחרונה הרכבה של עצי לימון ועצי תפוז ב- 17 עצים ברחוב, כפיילוט להמשך הרכבה בעצים נוספים ברחבי העיר. הרכבת עצים היא פעולה בה מרכיבים ענף, אשר מצויים עליו אברי ריבוי, על ענף ממין אחר מאותה משפחה של צמחים. בתוך תקופה קצרה הענף המורכב על גזע העץ מתאחה עמו, והופך להיות כאחד הענפים של הגזע, כאשר בסופו של התהליך, בעץ המורכב יהיו תכונות הפרי כשל פירות הרוכב, ותכונות העמידות של הצמח בקרקע, כגון כושרו לקלוט חומרי מזון ומים מן האדמה, ועמידותו לתנאי קרקע שונים – כשל תכונות עץ המקור. הדבר מאפשר להחליף בין עץ אחד למשנהו מבלי לעקור ולשתול מחדש.

סימה פרי, סגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק חזות העיר: "בשנים האחרונות המדיניות בעיר היא לשתול במרחבים הציבוריים הפתוחים עצי פרי מניבים, כדי שהתושבים יוכלו לקטוף מהם וליהנות מהפירות. בהתאם למדיניות זו, סברתי שנכון להרכיב ענפים של עצי מאכל על עצים שפריים אינו אכיל, כדי שבעתיד עצים אלו יניבו פירות למאכל, שהתושבים יוכלו ליהנות מהם. עתה נותר רק להמתין ולקוות שההרכבה שנעשתה בעצים אלו תצליח".

 ומאין היוזמה הזאת הגיעה?

"היוזמה הגיעה מעובדי האגף, וגם היו פניות של תושבים מהרחוב לאורך השנים, שהעצים מהווים מטרד. הפרי הוא לא פרי אכיל, והוא צומח כל השנה. הוא נושר על הרצפה, על הערוגות, לפעמים עד שמגיעים לנקות הוא מתחיל להרקיב. אז עשינו חשיבה, והגענו למסקנה להרכיב ענפי פרי על העצים האלה, ויצאנו לדרך".

מה עוד מתוכנן?

"כרגע ביצענו הרכבה ב-17 עצים בחביבה רייק כפיילוט, לראות אם זה מצליח. אם אותם עצים יניבו פירות. לפי זה, נמשיך לרחובות אחרים בעיר שכבר מתוכננים לכך. יש מספר רחובות בעיר שניטעו בהם עצי חושחש כאלה, ואין סיבה שהם לא יניבו פרי שהתושבים יוכלו להנות ממנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר