AH-A בישראל צילום Just Loomis
AH-A בישראל צילום Just Loomis

למרות הקריאות לביטול ההופעה: להקת AH-A מגיעה לרעננה

הרכב הפופ הנורווגי משנות ה80 AH-A, שאחראי על מספר להיטים ביניהם "Take On Me" , מגיע לראשונה לישראל, ויופיע באמפי פארק רעננה ב-21/6

פורסם בתאריך: 5.6.18 12:00

הרכב הפופ הנורווגי משנות ה80 AH-A, שאחראי על מספר להיטים ביניהם "Take On Me" , מגיע לראשונה לישראל, ויופיע באמפי פארק רעננה ב-21/6, במסגרת סיבוב ההופעות 'Electric Summer', שיתחיל השבוע באנגליה.

ההרכב הוקם ב- 1982 בנורווגיה ועזב מיד ללונדון, שם הגיע לשיא הצלחתו עם אלבום הבכורה "Hunting High and Low" שיצא ב-1985, וכלל את הלהיטים "Take on Me" ו"The Sun Always Shines On TV". ההרכב ידע עליות ומורדות ואף הפסיק פעילותו מספר פעמים, אך ב-2010 התאחד שוב לסיבוב הופעות עולמי, הופיע מאז פעמים רבות ואף הוציא אלבום נוסף. נוסף להישגים המוזיקליים שכוללים מכירות של מעל 50 מיליון אלבום, הלהקה שברה שני שיאי גינס בהם קונצרט הרוק הגדול ביותר, שהכיל קהל של כמעט 200 אלף איש, והתו הארוך ביותר שאי פעם נוגן בהופעה.

כמו אמנים רבים שמופיעים בישראל, גם להקת א-הא נתקלה בביקורת ובקריאות לביטול ההופעה. מטעם הלהקה נמסר, כי כשהלהקה ביקרה בנורווגיה, מפגינים קראו לה לא להגיע לישראל ולבטל את ההופעה.

סולן הלהקה, מורטן האקרט: "כאשר סוכם שנופיע בישראל, ביססנו את ההחלטה שלנו על פי אותם קריטריונים על פיהם אנחנו מחליטים להופיע בערים אחרות. הרבה שיקולים, אמנותיים, לוגיסטיים וכלכליים נלקחים בחשבון אבל פוליטיקה במובן של חרם תרבותי ואומנותי הם לא אחד מהם. זה לא נלקח בחשבון בכל השנים שלא הופענו בישראל וגם לא עכשיו. אנחנו לא מחרימים אף עם, אומה או עיר בשום מקום בעולם. זה לא בגלל שלא אכפת לנו מפוליטיקה וזכויות אדם. אנחנו בעד פעילות והחלפת רעיונות וביטוי אומנותי. למה ישראל, ולא רוסיה ועוד מספר מדינות בעולם? אם ישראל היא החריגה היחידה ויש סטנדרט נפרד לעם בישראל, זה קרוב לוודאי לא נגד גזענות יותר, אלא ההפך, ואתה הופך את עצמך לחלק מהבעיה. אנחנו לא היינו באפלה כשקיבלנו את ההצעה להופיע בישראל. עכשיו אנחנו מתבקשים להפר את ההסכם, אך האם לא עדיף מחווה קטנה שלנו לאזור מתוח, לכבד את ההסכמים ולדבוק בהתחייבויות? אם היינו תומכים בחרם לא היינו מסכימים להגיע מלכתחילה. אנחנו לא משנים את דעתנו בגלל שצד שלישי מנסה לכופף את ידינו על ידי פוליטיזציה של מופע שהוא לא חלק מהקונפליקט. הניסיון לגרום למופע מסחרי להיראות כמו אקט פוליטי זה להסית את האינסטינקטים הליברליים. אין הבחנה ברטוריקה בין מדינה וחברה".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר