הפגנה מול ביתו של שר החינוך
הפגנה מול ביתו של שר החינוך

צפו: מפגינים נגד החלטת משרד החינוך לבטל נוכחות של סייעת רפואית

כ-200 חברים בעמותת יה"ל לאלרגיות מזון, הפגינו מול ביתו ברעננה של שר החינוך, נפתלי בנט, במחאה על ההחלטה לבטל סייעות שאחראיות על טיפול רפואי לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים

פורסם בתאריך: 10.6.18 12:28

אמש (9.6) הפגינו כ-200 הורים וחברים בעמותת יה"ל לאלרגיות מזון, מול ביתו ברעננה של שר החינוך, נפתלי בנט, במחאה על ההחלטה לבטל את נוכחות הסייעות הרפואיות במוסדות החינוך שאחראיות על טיפול אישי ורפואי לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים.

נעמה קציר, אם לילד אלרגי וממארגנות ההפגנה אמש, סיפרה: "גילינו לפני בערך חודש ששר החינוך ומנכ"ל משרד חינוך החליטו לבטל את הסייעות שמלוות את הילדים האלרגיים למזון בבתי הספר ובגנים. סייעות שהתפקיד שלהן זה שהילדים לא יחשפו למזון שהם אלרגיים אליו. אלרגיה למזון זה מצב שיכול להגיע לכדי מוות. ילד שאלרגי לחלב אם הוא אוכל משהו שמכיל חלב, הוא יכול למות מזה. לכן היה צריך סייעת שתשמור על סביבה סטרילית יחסית לילד, ושאם קורה משהו לילד אז שתדע לטפל בזה בזמן. משרד החינוך החליט שהסייעות עולות לו יותר מדי כסף ולכן החליט באופן חד צדדי וללא פתרון אלטרנטיבי שישמור על חיי הילדים שלנו,פשוט לבטל את הסייעות, וככה השאיר את הילדים שלנו חשופים מבלי שיש מישהו ששומר עליהם".

מה עשיתם עד כה במאבק להחזיר את הסייעות?

"ניסינו בדרכים יפות ונעימות, כתבנו מכתבים, ישבנו בדיונים בכנסת העלינו את הטענות שלנו. עשינו כל מה שאנחנו יכולים בדרך הנעימה והמנומסת. ברביעי האחרון ישבנו בכנסת, והבנו שמשרד החינוך עדיין דבק בהחלטה שלו.למרות שגם וועדת החינוך של הכנסת, וגם וועדת זכויות הילד והעומדים בראשם הם איתנו והם תומכים בנו, בסופו של דבר  שר החינוך והמנכ"ל מחליטים, והם החליטו שלא לחזור בהם".

 

מהו המשך התוכנית במאבק?

"אין לנו ברירה, אנחנו נצא לרחובות. אנחנו נמשיך להגיע כל מוצאי שבת לבית של נפתלי בנט, שר החינוך, עד שהוא ישנה את ההחלטה שלו ויחזיר את הסייעות לבתי הספר ולגנים, ובכך הילדים שלנו יחזרו להיות בטוחים".

ענת, אם לילד אלרגי שהייתה בין המפגינות, סיפרה על הסכנות בהחלטת משרד החינוך: "ביטול הסייעות כיום הוא בהגדרתו לחוות בשנה הבאה עוד אסון כמו אסון השיטפון בדרום שאירע לאחרונה, ושוב להגיד בדיעבד אחרי שנאבד חיי ילד, איפה טעינו ומה צריך לשנות. הלוואי שנוכל בעתיד להיות ללא סייעות, אבל לבטל אותן היום בלי תכנית סדורה ומאורגנת, בלי הדרכות גורפות לצוותי החינוך, בלי העלאת מודעות, זה להקריב את הילדים שלנו בגלל סעיף תקציבי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר