צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

אופטימיות בכבישי העיר: בשנת 2017 נרשמה ירידה של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנפגעו

זאת חרף העובדה ש2017 הייתה השנה הקטלנית ביותר ברחבי הארץ, לרוכבים צעירים בעשור האחרון

פורסם בתאריך: 11.6.18 18:07

ירידה של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנפגעו שתאונות בשנת 2017 לעומת 2016, כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק. בשנת 2017 נפגעו חמישה רוכבי אופנוע בתאונות דרכים לעומת 2016 אז נפגעו שמונה רוכבי אופנוע, מתוכם הרוג אחד.

ממחקר שהתבצע בערים ויישובים ברחבי הארץ בעשור האחרון, עולה כי רעננה היא אחת מהערים שחלה בה ירידה של מספר הנפגעים הצעירים באופנועים וקטנועים בשנת 2017 לעומת 2016. מגמת הירידה נוגדת את העליה החדה בממוצע ההרוגים הארצי בתאונות אלו, שעומד על עליה של כ-72%. בשנת 2017 נהרגו 30 רוכבים צעירים ברחבי הארץ, כמעט פי שלושה ממספר ההרוגים בשנה שקדמה לה.

צעירים הרוכבים על דו גלגלי נמצאים בשתי קבוצות סיכון משמעותיות להיפגעות בתאונות דרכים. האחת היא קבוצת הרוכבים על אופנועים וקטנועים הפגיעים בין השאר מעצם היותם חסרי אמצעי מיגון כמו חגורת בטיחות ושלדת הרכב, בנוסף מדובר על שימוש בכלי רכב שאינו יציב דיו, וכן תהליך ההכשרה לרוכבים קצר ואינו מספק. קבוצת הסיכון השנייה נעוצה בהיותם של הנהגים צעירים וחסרי ניסיון ולאור כך יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש פחותה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספרי ההרוגים הצעירים בשנה החולפת כואבים ומדאיגים ועל המדינה לעשות כל שאפשר כדי לצמצם את כמויות התאונות ולמנוע את הנפגע הבא. קבלת רישיון לקטנוע או אופנוע בארץ הוא הליך כל כך פשוט שהוא פשוט לא מספק וצעירים רבים מגיעים מהר מדי ובקלות רבה מדי לרכב על הכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. בנוסף יש לדאוג לשפר את התשתיות עבור הרוכבים וכן לעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ עליהם".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר