אחד הילדים שנחבלו
אחד הילדים שנחבלו

"הבן שלי שוכב במיטה וחווה כאבים, העור שלו נשרף"

אמהות מספרות כי משטחי גומי שנמצאים בחצר גני הילדים גורמים לילדיהם לכוויות חמורות. לדבריהן הן פנו לעירייה בבקשה להחליף את המשטח לדשא סינטטי כבר בתחילת השנה אך לא קיבלו מענה

פורסם בתאריך: 12.6.18 09:37

בעקבות פוסט זועם בפייסבוק, מספר אימהות התלוננו על בטיחות משטחי הגומי בגנים, שלטענתן גרמו לכוויות כשילדיהן נפלו עליהם. לדבריהן, המשטח מתחמם כתוצאה מהשמש וגורם לפציעות שניתן למנוע בהצבת משטח אלטרנטיבי.

 

הדיון הסוער על בטיחות המשטחים החל בפייסבוק, כאשר ענת, אם לילד בן ארבע וחצי שנפל על משטח גומי בגן הילדים שלו וסבל מכוויות בפניו וגפיו, העלתה פוסט זועם בו טענה לאזלת ידה של העירייה בנושא. עשרות תגובות על מקרים דומים שאירעו לאימהות לילדים בגנים לא איחרו לבוא, כשהקונצנזוס קרא להחליף את המשטח הממהר להתחמם למשטח חלופי ובטיחותי יותר.

אחד הילדים שנחבלו

אחד הילדים שנחבלו

"המקרה אירע ביום חמישי האחרון, משטח הגומי נמצא בגן כבר שמונה שנים, הוא בלוי ומתקלף", מספרת ענת, "המשטח הוא משטח גומי מחוספס ממש, כמו נייר שיוף כזה. כשיש שמש, המשטח הופך להיות חם. מה שקרה לילד שלי זה שהם שיחקו בחוץ הילדים, הילד שלי החליק, הוא נפצע ביד, בעין ובברך. כאב לו בצורה היסטורית. לקחנו אותו למוקד, אמרו לנו שזו כוויה. לא רק שהייתה לו כוויה, היא גם הזדהמה מהחול על המשטח. מתחילת השנה אנחנו מדברים עם העירייה ומבקשים שישפצו את החצר, גם הגננת דיברה איתם, והם לא עושים דבר בנידון.

 

יממה לאחר שנפצע בנה של ענת, בנה של שרה פרנס, נפל ונפצע על אותו המשטח בדיוק. "יש לו פציעות ברגל ובזרוע, והוא שוכב במיטה וחווה כאבים עזים", מספרת פרנס, "העור שלו נשרף. זה לא שריטות רגילות. זה כוויות שאי אפשר לחבוש ולסגור כי התחבושת נדבקת והוא סובל מכאבים חזקים בכל פעם שאני מחטאת את זה. המשטח עצמו היה לוהט וזה ממש צורב את העור בנפילה. אני לא יכולה לשלוח אותו לגן מחשש לזיהום. העירייה אמרה בתחילת השנה שהם יעשו מספר שינויים בגן, אבל כרגע לא עשו כלום".

אחד הילדים שנחבלו

אחד הילדים שנחבלו

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה רואה חשיבות רבה לשמירה על בטיחות הילדים ופועלת רבות לתחזק ולשפץ באופן שוטף את המתקנים בגני הילדים ברחבי העיר. העירייה עורכת מעקב רציף אחר תקינות המשטחים וקשובה לפניות ההורים בנושא. במקומות בהם ישנו בלאי טבעי, פועלת העירייה להחלפת המשטחים למשטחי דשא סינטטי עם משטח בלימה. אנו נמשיך ונפעל בנושא לרווחת ילדי העיר ולמען בטיחותם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר