הפגנת הורים נגד הפקר הילדים. צילום דניאל סלגניק
הפגנת הורים נגד הפקר הילדים. צילום דניאל סלגניק

צפו: עשרות מפגינים ברעננה בעקבות מותה של יסמין וינטה ז"ל

כחלק מגל ההפגנות הארציות, הגיעו עשרות מפגינים לפינת הרחובות אחוזה וירושלים וקראו לפיקוח על הגנים לגילאי 0-3. "חייבים להתעורר לפני האסון הבא", אמר אחד מהם

פורסם בתאריך: 12.6.18 18:44

עשרות הורים וילדים התקבצו בפינת הרחובות אחוזה וירושלים, כדי להפגין נגד הפקרות ילדים ופעוטות בידי אנשי צוות בגנים שלא עברו תהליכי סינון קפדניים. ההפגנה היא אחת מבין עשרים שהתקיימו במקביל ברחבי הארץ, מבאר שבע ועד ירושלים.

אושר מסילתי, מארגנת ההפגנה ברעננה סיפרה על מטרות המחאה: "המטרה שלנו היא ליצור התעוררות ושינוי. ההפגנות האלו מתרחשות בכל הארץ ומשקפות את דאגת ההורים. העניין של פיקוח במעונות בגילאי 0-3 צריך להיות באכיפת המדינה. היום כל אדם יכול לפתוח גן. אנחנו דורשים הערכה פסיכולוגית וסינון לצוותי הגנים. מצלמות במעגל סגור עם גורם מפקח שיוכל לאשש או לבטל כל חשד שעולה נגד אנשי צוות בגנים. לפני שיקרה האסון הבא".

ענבר הוכברג, תושבת רעננה וסגנית יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, סיפרה בהפגנה על הפחד שמעורר חוסר הפיקוח בגנים: "אני אם לילדה בת תשעה חודשים, והדבר שהכי מפחיד אותי זה מה יקרה ביום שהיא תצטרך להיכנס לאותו הפעוטון ומי יהיו האנשים שיטפלו בה. אנחנו נמצאים במצב שאנחנו ההורים הצעירים צריכים לברור בפינצטה מי יטפל בילדים שלנו, לא יכול להיות שכמעט 77% מהגנים בישראל הם ללא פיקוח. גם ברמה המוניציפלית וגם בארצית, צריך להתעורר ולהתייחס לנושא הזה".

חברת המועצה לשעבר, מיכל ברם, הגיעה גם היא להפגנה וסיפרה על פועלה בנושא בזמן כהונתה. "אני חלק מצוות ההיגוי בקואליציה לחינוך מלידה", אמרה ברם, "אנחנו פועלים ברמה הארצית לקידום חוק הפיקוח על מעונות היום. כשהייתי חברת מועצה כתבתי תוכנית המלצות שלמה על הנושא ברמה העירונית. גם ברשות המקומית יש מה לעשות, לייצר רצף חינוכי לכל הגילאים כי הסיטואציה הנוכחית לא יכולה להתקיים. לא יכול להיות שהמשאב הכי יקר נכנס למקום שאנחנו לא יודעים מי אנשי הצוות בו".

גם חבר המועצה, מרסלו גל, הגיע להפגין וקרא להתעוררות."באתי לתמוך בהורים הצעירים, גם בתור סבא לנכדות קטנות מאוד", אמר גל, "כל אחד שיש לו קצת כסף ודירה פותח גן ללא פיקוח, ומכניס צוות שלא עבר סינון או ביקורת של משרד החינוך. כמו שראינו בנוגע לסייעת שהרגה את הפעוטה יסמין וינטה, הייתה נגדה תלונה קודמת על אלימות לפני האסון. אנחנו חייבים להתעורר לפני המקרה הבא".

גל ההפגנות והמחאה מגיע בעקבות מותה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל מפתח תקווה, שנהרגה בחודש שעבר על פי החשד על ידי סייעת בגן, תושבת ארעית מאוקראינה בת 23, שנשכבה עליה תוך כדי שהתעסקה במכשיר הטלפון. כנגד הסייעת הוגש אמש (יום ב') כתב אישום על הריגה והתעללות בתינוקות נוספים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר