צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

יותר ממחצית מהמדרכות ברעננה לא עומדות בתקן

ע"פ מדידות של עמותת אור ירוק, נמצא כי 56% מהמדרכות אינן עומדות בתקן ומעמידות את הולכי הרגל בסיכון גבוה יותר

פורסם בתאריך: 18.6.18 08:48

ע"פ מדידות של עמותת אור ירוק ברעננה, נמצא כי 56% מהמדרכות אינן עומדות בתקן. אי עמידה בתקן מצביעה על מכשולים ומעמידה את הולכי הרגל שצועדים על המדרכה בסיכון גבוה יותר. עיקר החסמים שנמצאו על המדרכות ברעננה הם עמודי תאורה ופחי זבל שלא במקומם.

בכדי להוביל לצמצום התופעה, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF  ומלגאי תכנית המלגות IMPACT לבדוק את מצב המדרכות ברחבי הארץ. הבדיקה נעשתה בקרוב ל-400 רחובות שנמצאים ב-140 רשויות שונות, במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות על מקומות בהם קיימים ליקויים וסכנה להולכי הרגל.

הפרמטרים המרכזיים שנבדקו הם  תקינות רוחב המדרכה – על המדרכה להיות ברוחב 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה,  והימצאות חסמים – האם ישנם חסמים ומפגעים המפריעים להולכי הרגל, כגון פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע הדרך ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר על הנושא: "המדרכות נועדו להיות המקום המוגן של הולכי הרגל בו הם יכולים לצעוד תוך תחושת בטיחות מפני סכנות הכביש. המצב בו המדרכות עמוסות חסמים מייצר סיכון חמור למשתמשי הדרך ולא ייתכן שהולכי הרגל, בהם קשישים, ילדים ובעלי מוגבלויות נאלצים לרדת אל הכביש. ראשי הערים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי המדרכות ממשיכות להיות אזור בטוח להולכי הרגל ולוודא כי הן רחבות מספיק וחפות ממכשולים. הקפדה על תקינות המדרכות יכולה להציל חיים ויש לטפל במפגעים לפני שהולך הרגל הבא יפגע".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה הינה בין הרשויות המובילות בארץ בכל הקשור לפיתוח המרחב הציבורי. אזורים מסוימים, כמו מרכז העיר, מתאפיינים בבנייה ותיקה מאוד עם רחובות צרים, השונה מהסטנדרטים הנהוגים היום. ברחובות החדשים שנסללים המדרכות רחבות וכלל השימושים נלקחים בחשבון במהלך התכנון המוקדם. הסקר המוזכר בכתבה לא הועבר ליידינו ולכן לא נוכל להתייחס באופן ספציפי לנתונים המופיעים בו. נמשיך לפעול ולשפר את תקינות המדרכות ככל שניתן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית רעננה ומחלקת הנדסה וכרגע העומד בראשה זה שמאשר תוכניות בניה והוא זה שעשה זאת גם ב10 שנים האחרונות . די עובדים על הציבור. כאשר יזם/קבלן מבקש חריגות בניה משטח מגרש מאושר.. זה פוגע בתשתית הציבורים . ראה רחוב גולומב מדרכה דרומית בין בר אילן לאליעזר יפה.. ובנוסף עמוד החשמל על המדרכה כשאין אפשרות מעבר.. בר אילו אליעזר יפה צד צפון החלה עבודה רק בשנת 2018 אז מה מספר החותם על התוכניות שזט בניה ישנה???? או שזה מכניס יותר כסף לקופת העיריה . מה הסיפור הפעם .. רוצים עוד מדרכות באו ונעבור לידי בנינים העומדים לתמ"א מה שם יספר לנו הממונה על תיק הבניה . מה שם ימכור לנו החותם על תוכניות .. והבידור הוא שהוא מעמיד עצמו לבחירה .. במחשבה שתושבי העיר באמת באמת טיפשים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל נושא הבטיחות בתחבורה ברעננה הוא מתחת לכל ביקורות.
    לא נראה שזה מענין את הגורמים האחראים על כך בעיריה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר