מערכת ההתראה צילום דוברות משרד החינוך
מערכת ההתראה צילום דוברות משרד החינוך

היום: תרגיל התגוננות ארצי במערכת החינוך, בעת רעידת אדמה

במסגרת התרגיל שיתקיים ב-10:00 יתרגלו מוסדות החינוך ברחבי הארץ תרחיש של רעידת אדמה כאשר התלמידים והצוותים החינוכיים יצאו דרך נתיבי מילוט לשטח פתוח

פורסם בתאריך: 13.6.17 07:02

משרד החינוך יקיים היום(13.6) בשעה 10:05 תרגיל התגוננות ארצי בעת תרחיש של רעידת אדמה. במסגרת התרגיל, בכל מוסדות החינוך ברחבי הארץ התלמידים והצוותים החינוכיים ידמו רעידת אדמה, ויתרגלו יציאה מהירה בנתיבי המילוט לשטח הפתוח.
כחלק מהיערכות מערכת החינוך לרעידת אדמה, הותקנו בשנה האחרונה מערכות התראה לרעידת אדמה ב-2,300 מוסדות חינוך שנבנו לפני שנת 1980, ובשנה הקרובה יותקנו כ-600 מערכות נוספות, בתקציב כולל של כ-12 מיליון שקלים. מדובר במערכת חכמה שמוגדרת כמערכת סיסמית עצמאית והיא מזהה תנודות קרקע במקום שבו היא מותקנת, ומוציאה אות להפעלת אות קולי באמצעות חיבור למערכת הכריזה של בית הספר, או אות חזותי, בהתאם לצרכי בית הספר. כמו כן, חוזקו 59 מבנים של מוסדות חינוך, ועוד כ-200 מוסדות בתהליכי עבודה לקראת חיזוק.
בנוסף, בשנת הלימודים הבאה, כל תלמידי כיתות י' ברחבי הארץ יעברו הדרכה בנושא חילוץ קל בעת רעידת אדמה. הם יוכשרו למשימות חילוץ באמצעים בסיסיים במסגרת התכנית הרב גילית לחירום בבתי הספר. לפי משרד החינוך ההדרכה תגדיל באופן משמעותי את מספר האזרחים שיוכלו לסייע בפעולות החילוץ המידיות ברשויות המקומיות, במוסדות החינוך, במקומות העבודה ועוד. והיא תבוצע בשטח בית הספר על ידי ספק מטעם משרד הביטחון.
במסגרת ההיערכות בתרחיש של רעידת אדמה קיים משרד החינוך  במהלך השנה האחרונה מספר פעילויות: התקיים תרגול של למידה מרחוק, התקיים תרגול והכנת מטות חירום של משרד החינוך והתקיימו כנסי היערכות יחידת הנוער הרשותיות, בהובלה של מינהל חברה ונוער.
מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב: "התרגיל נועד להעלות את מוכנות מערכת החינוך לתרחישי רעידת אדמה והתנהגות אפקטיבית בעת התרחשותה ולאחריה. השנה, מערכת החינוך תשים דגש על פינוי מידי של ילדי גן ותלמידי בתי ספר למקום מבטחים. במהלך התרגיל מערכת החינוך אף תסייע לצוותי החילוץ ברשויות שנפגעו, בין היתר, באמצעות פסיכולוגים, פרחי הוראה ובני נוער מתנדבים. אני שמח לבשר שסיימנו להתקין מערכות התראה לרעידת אדמה ב-2,300 מוסדות חינוך, ואנחנו נערכים להרחיב את הפרויקט ולהתקין עוד 600 מערכות בבתי ספר, בכל רחבי הארץ".

שמואל אבואב צילום תומר נוי

שמואל אבואב צילום תומר נוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר