זארה צילום אבישג שאר ישוב
זארה צילום אבישג שאר ישוב

גזענות בזארה רננים: "רוסיות מטומטמות"

נלי צירולניק מרעננה עמדה בתור לקופה כשהמוכרת כינתה אותה "רוסיה מטומטמת". הדבר גרם לויכוח בין צוות החנות למספר לקוחות. מזארה נמסר: "המקרה המצוין אינו מייצג את קבוצת זארה"

פורסם בתאריך: 14.6.18 08:12

נלי צירולניק מרעננה הגיעה לקניון רננים כדי לבלות עם חברתה לאחר העבודה. כשנכנסה לחנות זארה לרכוש בגדים, נתקלה, לטענתה, בגזענות מצד המוכרת, שהפכה לויכוח אגרסיבי בין צוות החנות ללקוחות במקום.

התלונה על המקרה הגיעה מפוסט בפייסבוק שבתה של נלי פרסמה, בקבוצה 'רוסיות בלי חוש הומור וחבריהן', קבוצה שמטרתה להוות במה ומרחב לדיון בסוגיות של גזענות ומיזוגניה כלפי יוצאות ויוצאי ברית המועצות לשעבר וחבר העמים. תוך פחות מיממה הפוסט זכה לעשרות שיתופים ומאות תגובות.

נלי טוענת כי היא וחברתה, יוצאות ברית המועצות לשעבר, בסך הכול שוחחו ביניהן ברוסית כשהמוכרת סיננה לעברן "רוסיות מטומטמות". כך סיפרה: "יצאתי עם חברה לבלות בקניון, ונכנסנו לזארה. בחרנו בגדים בשווי של אלף שקלים בערך, וכשבאנו לשלם בקופה, היה כבר קליינט אחד שעמד ודיבר עם המוכרת, אז חיכינו בצד ודיברנו בינינו ברוסית. זה נורא טבעי, אפילו שאנחנו 25 שנה בארץ, נדבר בינינו ברוסית. בשלב מסוים בשיחה הבנתי שהמוכרת והלקוח מדברים עלינו, וברגע שהסתובבתי אליהם שמעתי את המוכרת מסננת 'רוסיות מטומטמות'. אני הרגשתי כאילו קיבלתי מכה בבטן, ואמרתי לעצמי לא לעשות מזה סצנה, בכל זאת יצאנו ליהנות שתינו, אנחנו עובדות קשה".

"כשהגעתי לקופה, אמרתי למוכרת ממש בשקט וברוגע שזה לא נאה לדבר בצורה כזאת על קליינטים ולצחוק עליהם. היא ענתה לי 'אני אצחק על מי שאני רוצה, ואגיד מה שאני רוצה באיזו צורה שאני רוצה'. אמרתי לה שרכשתי דברים בהמון כסף ואם אני לא אבוא שוב לחנות, החנות והמוכרת יפסידו. היא התחילה לצעוק עליי. היו אנשים מאחורי בתור לקופה, שאחת מהן נחלצה לעזרתי ואמרה למוכרת שאסור לה לדבר ככה לקליינטים, אז המוכרת התחילה לריב גם איתה. המוכרת הייתה מאוד אגרסיבית ודיברה ממש לא יפה. הגיע בחור אחר וטען שהוא אחראי, ובסוף כשהתברר שהוא מחסנאי, הוא גם התחיל לצעוק עלינו  יחד עם המוכרת, עד שהגיעה האחראית ואמרה שהיא מתנצלת. אני הרגשתי כל כך רע ולא נעים בסוף המקרה הזה. לדעתי זה לא קשור לגזע או עדה. מוכרת צריכה לתת שירות, ולא להתפרץ ככה ולדבר בצורה כזאת אל לקוחות".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

א', הלקוחה שנחלצה לעזרת נלי, מספרת: "הייתי שם כשהויכוח החל בין המוכרת ללקוחה. המוכרת אמרה לה 'יאללה עופי מפה', וצחקה לה בפנים. אותי זה מאוד קומם. אמרתי לה שהיא לא יכולה לדבר בצורה כזאת ללקוחות, והיא החזירה לי 'תסתמי את הפה שלך, עופי מפה גם את'. ויכוח התחיל בחנות אליו הצטרף עוד בחור שטען שהוא אחראי והתברר שהוא בכלל מחסנאי. הלקוחה הייתה מאוד מושפלת, היא התחילה לבכות. זאת לא דרך להתייחס ללקוחות בשום פנים ואופן".

מקבוצת זארה נמסר: "אנו מאמינים בלב שלם כי כל בני האדם שווים ללא הבדל דת, גזע ומין. הן הלקוחות והן עובדי הקבוצה. המקרה המצוין אינו מייצג את קבוצת זארה, אנו נבדוק את המקרה לגופו בסניף המדובר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אלון

    לא מייצג את זארה?! זארה בוחרת עובדים שלא מייצגים אותה?!!!
    תגובה מטופשת.
    כבר עדיף שיתנצלו ויפצו את הקונה.

  2. חני

    אם זה הרפש שזארה מעסיקה,אולי כדאי להחרים אותם. מה שבוודאות יגרום להם להחליף את
    הרפש הקיים במוכרות אדיבות ונחמדות יותר.

  3. אסתי מז'ור

    אכן כך!! השירות בחנות הולך ןמתדרדר. פעם ביקשתי שינקו את תאי ההלבשה בגלל הלכלוך. זכיתי לתגובה חצופה מצד אחת העובדות לא רק שהסחורה ירדה באיכותה, גם השירות לקוי. קבוצת זארה לתשומת ליבכם. !!!!

  4. א

    לא נראה הגיוני שהיא סתם תגיד את זה.אולי העליבו את המוכרת.והן מחפשות לתבוע

  5. רוני

    כעד למקרה גם הלקוחות לא יתיחסו בכבוד למוכרת לכן תגובת המוכרת

  6. זארה זה זארה

    חרא של סניף כולל האחראית כמה פעמים שמעתי אותן את כולןןן מדברות בזלזול ללקוחות חסרות סבלנות ולא שרירותיות התלוננתי מול ההנהלה וזו לא עשתה דבר! אני לשם לא הולכת ובטח גם לא מכריי הרבים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר