הבניינים ברחוב החי"יל 30-32. צילום: דניאל סלגניק
הבניינים ברחוב החי"יל 30-32. צילום: דניאל סלגניק

"יש לנו הפסקת חשמל בכל שעתיים בערך"

דיירים שמתגוררים בדירות חדשות שעברו תמ"א ברחוב החי"ל מתלוננים על ליקויים ושוקלים להגיש תביעה נגד חברת הבניה. בחברה אומרים: "ליקויים בדירות במסגרת תמ"א הם דבר שכיח וכולם יטופלו במסגרת בדק הבית"

פורסם בתאריך: 19.6.18 07:58

מספר דיירים ברחוב החי"ל 30-32 מתלוננים כי לאחר עבודות תמ"א שביצעה חברת הבנייה בקעת תמר בע"מ, נמצאו בדירותיהם, שבקומות החדשות, ובבניינים עצמם ליקויים, החל מחשמל ועד לניקוז. בימים אלו חלק מהדיירים שוקלים להגיש תביעה ייצוגית כנגד חברת הבנייה.

החברה, בראשות הקבלן בני ונטורה, היא אחת מחברות הבנייה הפופולריות ברעננה, ובעלת פרויקטים רבים ברחבי העיר. בניין הדירות ברחוב החי"ל 30-32, אוכלס לפני כחצי שנה לאחר שעבר תמ"א במסגרתה נוספו לבניין שתי קומות חדשות. הדיירים שרכשו דירות בקומות החדשות, מתלוננים על קשת רחבה של תקלות וליקויים, החל מבעיות באספקת החשמל הכללית ועד ליקויים פרטיים דוגמת ריצוף ואינסטלציה בדירות, שלטענתם לא מטופלים על ידי החברה או הקבלן.

"בדירה שלי היו ליקויים שהקבלן התחייב לתקן לי ולא תיקן", מפסר ל', דייר בבניין, "אינסטלציה, אלומיניום, ריצוף ועוד. גם בחוץ הוא מחויב לפיתוח מלא על פי החוזה, והוא לא עמד בו. יש צינורות ניקוז שיוצאים לתוך הכניסה לבניין, במקום שיצאו לאדמה. בכל פעם שמישהו שוטף את הבית שלו, כל המים נשפכים על מדרגות הכניסה לבניין. הליקוי החמור ביותר הוא העובדה שהקבלן חיבר את שתי הקומות החדשות שהוא הוסיף לתמ"א באותו חיבור חשמל יחיד. זה יוצר אינספור הפסקות חשמל, מקצר מכשירי חשמל, שורף אותם וגורם לנזק בעשרות אלפי שקלים לדיירים. איך שקיבלנו טופס 4 הוא היה צריך לחבר אותנו, למים, גז וחשמל. לחשמל לא התחברנו, הוא חיבר אותנו דרכו בצורה מסורבלת והוא גובה מאיתנו את הכסף ומשלם לחברת החשמל. הוא גובה את הכסף באיומי ניתוקים מהדיירים. לדוגמא, הוא ניתק אותי והוא טען שהוא עשה את זה כי לא שילמנו לו כסף על החשמל, בחודשים שבכלל לא גרנו בבניין".

ארון החשמל בבניין. צילום: דניאל סלגניק

ארון החשמל בבניין. צילום: דניאל סלגניק

א', דייר בקומות החדשות, מוסיף: "אנחנו מחוברים כולנו בכבל חשמל אחד. יש לנו הפסקת חשמל בכל שעתיים בערך. אם מישהו מדליק דוד, ומישהו בדירה אחרת מפעיל מכונת כביסה, נופל לכולם החשמל. מה יקרה אם מישהו יתעסק עם החשמל בדירה שלו ובדיוק ירימו את השאלטר? זאת סכנת חיים. חברת חשמל הגיעה לביקורת וברור שלא צלחנו אותה. עברנו לשם לפני חצי שנה בערך. יש עוד המון ליקויים שחברת הבניה צריכה להשלים ולא עשתה. היא צריכה להתקין למשל אינטרקום שלא הותקן, כי זה שהיה צריך להתקין אינטרקום לא קיבל תשלום מהחברה ונשארנו בלי אינטרקום. לפני שבוע הגיעו נציגים רשמיים של העירייה, לראות את הליקויים ואת המחדלים".

לדברי ב', דייר נוסף, בבניינים נמצאו ליקויים על ידי איש מקצוע שהוזמן מטעם הדיירים: " לפני כחודש לקחנו מהנדס שיעשה בדק בית והוא מצא ליקויים בכמעט מיליון שקל. יש הרבה דברים שהקבלן לא סיים או בנה. יש מסתורי כביסה שהוא לא התקין בחלק מהבניין, יש בורות ניקוז בחצר האחורית שהוא לא פיתח אותה בכלל. החשמל בבלאגן וזה בכלל בלי לדבר על זה שהאיכלוס היה יותר משנה איחור מהתאריך המקורי".

 

מחברת בקעת תמר בע"מ נמסר: "בקעת תמר היא חברה ותיקה מאד ובעלת ניסיון רב בענף הנדל"ן. בעשור האחרון התמקדה החברה בתחום התמ"א 38 בחיזוק המבנים ופועלת רבות בעיר רעננה . פרויקט הח"יל 30-32 הוא פרויקט חיזוק מבנים מורכב ומסובך הכולל שני בניינים צמודים בקיר משותף, יודגש שהליך חיזוק המבנים המשלב ישן וחדש הוא הליך מסובך לכשעצמו ויש מעט מאד חברות בעלות ניסיון בתחום זה ובניהן בקעת תמר. כחברה יוזמת ומבצעת אנו לוקחים את מלוא האחריות להבדיל מחברות אחרות בתחום המפנות את הדיירים לקבלן הביצוע . ליקויים בדירות בפרויקט במסגרת תמ"א הם לצערנו דבר שכיח ,כזכור שילוב מערכות של ישן עם חדש. החברה פועלת בכפוף לחוק המכר ולהסכמים עם הרוכשים וכל הליקויים יטופלו במסגרת בדק הבית הקבועה בחוק. עבודות הפיתוח בפרויקט בוצעו ע"פ ההיתר וההסכם ואף מעבר. החברה פועלת בימים אלו לסיים  את עבודות פיתוח נוספות אשר אינן כלולות בהסכם ועפ"י בקשת הדיירים ובתיאום איתם. בנושאי צנרת וניקוז, החברה פועלת ע"פ חוק ובכפוף להיתר בניה חתום ע"י כל הגורמים כולל יועצים ומומחים, העבודות בוצעו לפי התכניות כדין. יובהר שהבניין קיבל טופס 4 לאחר שעבר את כל הבדיקות הקבועות בחוק ובכללן כל נושא הניקוז בבניין. לגבי נושא החשמל,  כפי שהובהר, הליך התמ"א הוא הליך מסובך וברוקרטי שגם הרשויות השונות לומדות אותו תוך תנועה ומשנות את התקנות מידי פעם. לאחרונה, מחויב היזם/קבלן לבצע בדיקת תקינות גם בדירות הישנות בבניין, דירות אלו נבנו לפני למעלה מארבע עשורים בכפוף לתקנים ישנים הליך זה (של בדיקת הדירות הישנות) , גרם וגורם לעיכוב בחיבור הדירות החדשות בבניין אשר מוכנות לביקורת זה מכבר. יובהר שהחברה סיימה בימים אלו את הבדיקות הנדרשות בדירות הישנות והטיפול בליקויים בבניין 30 וחברת החשמל מסרה הודעה על מועד חיבור. בקשר לטענה בנושא גביית כסף לתשלום חשבון החשמל, יובהר שדיירי הבניין הם צרכני החשמל בבניין והתשלום הוא בגין חשמל שצרכו באופן אישי. אנו פועלים ע"פ החוק ובמסגרת כל התקנים הקבועים בו. נכון לרגע זה , לא התקבלה שום תביעה מאף דייר. במידה ותתקבל אחת כזו, היא תטופל בהתאם. אנו מבינים את ליבם ומצוקתם הזמנית של הדיירים ופועלים בנחישות לסיים את הפרויקט על הצד הטוב ביותר כפי שנעשה עד כה ביתר הפרויקטים שביצעה החברה. כצעד של רצון טוב תוך שמירה על האווירה הנעימה עם הדיירים, נקיים פגישה עם נציגות הדיירים על מנת לקבל החלטה משותפת לתוספת ושדרוג השטח הציבורי לרווחת כלל הדיירים וכהוקרה על הסבלנות".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנונימי

    בעניין החיל 30-32 : בתגובת בקעת תמר נכתב ״הדירות החדשות בבניין מוכנות לבקורת זה מכבר״ – אנשים גרים כבר יותר מחצי שנה , אז למה רק לפני שבועיים היתה בקורת של חברת חשמל בבניין? ולמה אף דירה מהחדשות לא עברה את הבקורת ? בהמשך מוסיף הקבלן : ״יובהר כי החברה סיימה בימים אלו את הבדיקות הנדרשות … והטיפול בליקויים בבניין 30 וחברת החשמל מסרה הודעה על מועד החיבור״ – הוא מודה בעצמו שהליקויים בחשמל סודרו רק לאחרונה . ואיפה הם היו מאז קבלת טופס 4 בתחילת ינואר 2018? הקבלן מוסיף וכותב ש״החברה פועלת בימים אלו לסיים את עבודות הפיתוח הנוספות אשר אינן כלולות בהסכם ועפ״י בקשת הדיירים ובתיאום איתם״ – לא נכון! כבר חודשים שעובדי הקבלן לא נמצאים בבניין ובטח שלא מבצעים שום עבודת פיתוח . לא הושלמו אפילו עבודות הפיתוח המופיעות בהסכם , בטח שלא בוצע משהו מעבר להסכם . גם הבטחות נציגי החברה לסדר דברים נשארות ללא טיפול באמת. בדירות עצמן יש ליקויים שלא ברור למה לא מתקנים אותם : תיקוני נזילות , רובה, צבע, חיבור לאינטרקום , התקנת רשתות נגד יתושים בחלק מהדירות , מסירת חדר עגלות/אופניים, מסירת מפתחות למחסנים לדיירים שעדיין לא קיבלו ועוד. הדירות נמסרו לדיירים באיחור של חודשים רבים ולחלקם באיחור של שנה מהחוזה והקבלן שטוען בתגובה ש״החברה פועלת בכפוף לחוק המכר״ לא שילם את הפיצוי הקבוע בחוק המכר לרוב הדיירים ואולי אפילו לכולם . בסוף התגובה מדובר על ״רצון טוב״ ו״אווירה נעימה עם הדיירים״ – כנראה הם חיים במציאות אחרת כי האווירה לא נעימה ולא מורגשת דאגה ל״רווחת כלל הדיירים והוקרה על הסבלנות״ . (דייר מתוסכל)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר