איתן גינזבורג
איתן גינזבורג

גינזבורג לח"כ שמולי: פעל לביטול המע"מ על דיור מוגן

ראש עיריית רעננה פנה לחבר הכנסת שמולי, וביקש ממנו לקיים דיון בכנסת בנושא ביטול המע"מ על דיור מוגן ועל תשלומים בבתי אבות

פורסם בתאריך: 21.6.18 18:41

בפנייה שהעביר השבוע ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, הוא תאר את המצב בו המדינה גובה מע״מ על התשלומים שנדרשים מבני הגיל השלישי בדיור המוגן ובבתי אבות כאבסורד,כשטען שאלה משמשים למעשה כביתם.  גינזבטרג סיפר כי נחשף לעניין בעת ביקורו בבתי האבות בעיר ומשיחותיו עם הדיירים.

״מדובר בדירת מגורים לכל דבר ועניין", כתב גינזבורג בפנייתו לשמולי, "אין צדק בגביית מע״מ מאוכלוסייה זו עבור מקום מגוריהם״. גינזבורג תיאר את מצב בני הגיל השלישי בישראל, כאשר מעל 20% מהם חיים מתחת לקו העוני, וכשני שליש מדווחים על קושי ניכר בכיסוי הוצאותיהם השוטפות, וביקש ממנו להעלות הנושא לדיון בכנסת, במטרה להתחיל בהליכי חקיקה בנושא.

איציק שמולי - באדיבות דוברות התאחדות הסטודנטים הארצית

איציק שמולי – באדיבות דוברות התאחדות הסטודנטים הארצית

מצבם הכלכלי הקשה של אוכלוסיית הקשישים בישראל עלה לכותרות בשנים האחרונות לאור מספר דו"חות שהטילו אור עגום על הסטטיסטיקה. על פי דו"ח בשנה שעברה ע"פ נתוני הOECD, קשישי ישראל הסיעודיים והעניים נמצאים במצב הגרוע ביותר מבין כל 35 מדינות הOECD.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


כמו כן ב- 2013, מחקר שנערך על ידי מרכז טאוב מצא כי 21% מהקשישים בישראל חיים מתחת לקו העוני, ועל פי הנתונים לאותה השנה, קשישי ישראל הסתמנו כאוכלוסיית הגיל השלישי הענייה ביותר בעולם המערבי. קצבת הזיקנה כיום לאזרח מעל גיל 70 בישראל, נעה בין 1,535-3,406, כתלות בגילו ובמשכורתו הממוצעת לאורך חייו. הקצבה הנמוכה, דוחקת רבים מהקשישים להמשיך ולעבוד גם אחרי גיל הפרישה אל תוך העשורים המאוחרים של חייהם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר