תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל
תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

עוד תשעה ימים: כל הפרטים על פתיחת תחנת הרכבת בעיר

ביום שלישי (3.7) לפנות בוקר, תחל הפעלתה של תחנת הרכבת ברעננה. אילו תחנות ייפתחו? מה יהיה מסלול הרכבת החדש? איפה יהיה ניתן לחנות? כל התשובות בכתבה

פורסם בתאריך: 24.6.18 17:37

לאחר ציפייה ארוכה של תושבי רעננה, ב-3.7 תחל הפעלתן המסחרית של תחנות רעננה-מערב ורעננה-דרום, כחלק מהפעלת "רכבת השרון", מתחנת רעננה מערב דרומה, דרך הוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה בואכה ת"א. ברכבת ישראל צופים ביקוש גבוה לנסיעות מהתחנות החדשות, בעיקר בשעות העומס המאופיינות בגודש כבד בכבישי השרון וכניסות לתל אביב, ונערכים לאלפי נוסעים ביום אשר יעשו שימוש בתחנות אלה. לרשות הנוסעים יועמדו כ-250 חניות בתחנת הרכבת רעננה-מערב.

תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

תחנת רכבת רעננה דרום. צילום: רכבת ישראל

כזכור, בשלב הראשון, החציון השני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב"ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיארך כ-40 דקות. בשלב השני, ב2019,, תחובר קשת רכבת השרון במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות.

תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

לקראת הפעלת רכבת השרון, נערכה רכבת ישראל וגייסה צוותים לתחנות, הקימה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות, ביצעה תרגילים בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון ומדריכה לעבודה את עובדיה לפי תורת ההפעלה החדשה להפעלת תחנה שאינה בפני השטח.

"רכבת השרון" הינה חלק מפרויקט 531 המוגדר כפרויקט לאומי, תוכנן ובוצע על ידי נתיבי ישראל, וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק"מ וחלק ניכר מהן בתצורת סלאבטראק (לוחות בטון), לצד שתי תחנות נוסעים חדשות הנהנות מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הממוקמת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ.

טל שלום רוזן, מנהלת אגף פרויקטים בנתיבי ישראל, אמרה: "אנו נמצאים בנקודת דרך מהפכנית בתוך מגה פרויקט 531 בו משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל השקיע 4.7 מיליארד ש"ח. שנים רבות של עבודות הנדסיות מורכבות  עתיד להגיע לסיומו בקרוב עם מיזם מסילת 'רכבת השרון' אותו הובלנו. מדובר במתנה גדולה של לאזרחי ישראל, מסילה ובה שתי תחנות הבנויות ומצוידות במערכות בטיחות והביטחון מהמובילות בעולם".

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת השרון היא שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית- חברתית. איישנו את שתי התחנות החדשות ברעננה במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים מתודרכים בימים אלה על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל נמצא בישורת האחרונה. במקביל, אנו פועלים להטמיע את תפיסת ההפעלה החדשה של רכבת ישראל, שכוללת את מנהרות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, ונערכים יחד עם גורמי הבטחון לכל תרחיש. אנו מודים לכל העוסקים במלאכה – למשרד התחבורה, לחברת נתיבי ישראל שעמלה על התשתית, לרשויות המקומיות באזור שנרתמו לפרוייקט ומברכים את תושבי האזור שיהנו מהרכבת. לו"ז הקיץ החדש בו יופעלו מעל 500 רכבות, לראשונה גם ליעדים חדשים כמו תחנות רעננה ותחנת מרכזית המפרץ החדשה, מהווה צעד נוסף בתנופת הפיתוח של רכבת ישראל, ובהתקדמות את הדור הבא. במטרה להסיע יותר נוסעים, אל יותר תחנות, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות. אנו קוראים לציבור המבלים בקיץ לוותר על הרכב הפרטי והפקקים, לחסוך זמן יקר וכסף, וליהנות מהדרך למוקדי הבילוי והנופש".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עומר

    מה הולך פה? אמרו שהתחנות ייפתחו ב 30 ליוני, איך פתאום זה השתנה??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין חניה בתחנה של רעננה דרום אז איך אפשר להגיע לשם?? וברעננה מערב 250 חניות זה כלום . כמו במקומות אחרים כבר בשמונה בבוקר לא יהיה איפה לחנות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר