מדריכים של אור ירוק בבתי ספר. קרדיט: עמותת אור ירוק
מדריכים של אור ירוק בבתי ספר. קרדיט: עמותת אור ירוק

כאלף ילדים ובני נוער נפגעים בכל שנה בתאונות בחודשי החופש הגדול

מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף פעולה עם אגף של"ח במשרד החינוך, הגיעו לבתי הספר ברעננה כדי להעביר הרצאה בנושא זהירות בדרכים

פורסם בתאריך: 25.6.18 12:08

כמיליון וחצי תלמידים יוצאים בימים אלו לחופשת הקיץ. בכדי לשמור עליהם בטוחים בדרכים, יוצאו בעמותת אור ירוק ואגף של"ח וידיעת הארץ יחד עם אגף הזה"ב והנגישות במשרד החינוך, במבצע משותף לקראת החופש הגדול. כ-4,000 מש"צים (מדריכי של"ח צעירים) בגילאי 13-17, מתפרסים בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ. כל מדריך צעיר מגיע לביה"ס היסודי בו למד כדי להעביר לתלמידים פעילות הדרכה חווייתית בנושא בטיחות בדרכים. את הפעילות החינוכית הזו חווים ברחבי הארץ כ-200 אלף תלמידים, ביניהם תלמידי בתי הספר היסודיים ברעננה.

הפעילות המיוחדת, העוסקת בתכנים של בטיחות וזהירות בדרכים, נמשכת עד לימי הלימודים האחרונים של תלמידי בתי הספר ותתמקד בשלושה נושאים:

  • הליכה בטוחה וחציית כביש באופן בטוח
  • רכיבה בטוחה על אופניים עם קסדה
  • חגירת חגורות בטיחות בעת נסיעה בכלי הרכב

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בכל שנה נפגעים בממוצע כאלף ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט). מתוך אותם נפגעים, נהרגים מדי שנה בחודשים הללו, בממוצע שמונה ילדים ובני נוער בערים ולמעלה מ- 80 נפגעים באורח קשה.

 

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "הנתונים הקשים הללו מדגישים את הצורך לעשות כל שניתן על מנת להגן על הילדים ובני הנוער שלנו בדרכים במהלך החופשה. אם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בסיוע הרשויות המקומיות ידאגו להגביר את ההסברה לבטיחות בדרכים החל מגיל הגן, והמשטרה תדאג להגביר את הנוכחות והנראות שלה בחודשי הקיץ ניתן יהיה להציל את חייהם של הילדים ובני הנוער".

דן אבידן, מנהל אגף תכנים ומנהיגות צעירה באגף של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך, אמר: "אנו בשל"ח מאמינים כי החינוך לאחריות יחד עם הכרת הארץ ואהבת מולדת הם המפתח לטיפוח מנהיגות העתיד. המש"צים בחרו גם השנה לתרום מימי החופשה שלהם לצורך הכנת אחיהם הצעירים, תלמידי היסודי, להתנהגות בטוחה בחופשת הקיץ. אני בטוח כי העברת המסר לצעירים תשפיע גם על התנהגות הכביש של המש"צים ובני משפחותיהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוני

    כל הכבוד!! ממלית לכן להיכנס לעמוד הרשמי של המשצים – משצים פלוס שמו – פייסבוק ואינסטגרם, המון דברים שכיף לראות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר