מטבח צה"לי. צילום רויטרס
מטבח צה"לי. צילום רויטרס

"מי שהלשין עליו למ"פ יצא במילים פשוטות – בן זונה"

אתמול (ב') נגזרו 14 ימי ריתוק לחייל מרעננה שמשרת כטבח במוצב בצפון על כך שהדליק אש בשבת בגלל שבישל אוכל לחייל טבעוני שנשאר ללא אוכל מתאים. "הבן שלי אמר לעצמו שאין דבר כזה שחייל לא יאכל והכין לו לאכול", אומרת היום אימו של החייל

פורסם בתאריך: 26.6.18 16:59

אתמול (ב') במוצב בצפון הארץ, נגזרו על טבח, תושב רעננה בשירות הסדיר, שבועיים ריתוק על כך שהדליק אש בשבת. מתברר שהסיבה עשה זאת, הייתה לספק אוכל לחייל טבעוני שלא היה לו אלטרנטיבה טבעונית לשבת. הסיפור החל לתפוס תאוצה כשהחייל הטבעוני המדובר פרסם פוסט בקבוצת חיילים טבעוניים בפייסבוק, ומשם הידיעה גרמה להד תקשורתי. הטבח, תושב רעננה ולוחם לשעבר בנח"ל, הואשם כי עבר על כללי צה"ל כשהדליק אש בשבת, אך טען כי עשה זאת כדי לספק לחייל מזון, מכיוון שלא הודיעו לו שיש חייל טבעוני במוצב ולכן לא הכין אלטרנטיבה מראש בשבילו ביום שישי.

"הבן שלי היה לוחם בגדוד הנח"ל ועבר בחודשים האחרונים להיות טבח", מספרת אימו של הטבח, "הפלוגה שלו עלתה למוצב בצפון לפני כמה שבועות. שלחו את הבן שלי לאחד המוצבים כדי להיות הטבח האחראי על האוכל. החייל הטבעוני שהוא בישל לו, הוא לא חבר ותיק שלו, זה מישהו שהוא הכיר יום יומיים. ביום שישי הבן שלי הכין חמין לכל המוצב כמו כל יום שישי, והחמין מכיל בשר. אף אחד לא עדכן אותו שיש חייל טבעוני במוצב, והחייל בא לבן שלי גווע מרעב ואמר לו שאין לו מה לאכול. הבן שלי אמר לעצמו שאין דבר כזה שחייל לא יאכל והכין לו לאכול. ישבו במטבח קצינים, ראו שהוא מדליק אש ולא אמרו לו מילה. אתמול בבוקר, כשהוא התארגן לצאת לשבוע הביתה, קראו לו ואמרו לו שהגישו עליו תלונה ויש לו משפט. הזמינו רב שעשה לו שיחה והסביר לו כמה זה חמור להדליק אש בשבת. מי שהלשין עליו למ"פ יצא במילים פשוטות – בן זונה. היה צריך לעדכן אותו מלכתחילה שיש חייל טבעוני במוצב ושצריך לדאוג לו".

אימו של החייל גם טוענת שאין באמת אלטרנטיבות לטבעונים במוצב ללא הכנה מראש: "זה שאומרים שיש מנות טבעוניות זה בולשיט", החיא מספרת, "הבן שלי אמר שאין כלום. אני מעריכה אותו מאוד על מה שהוא עשה. הוא אמר שלא מעניין אותו כלום ושאם בא לוחם רעב ואומר שאין לו מה לאכול אז הוא יבשל לו. הוא גם אמר שהיה עושה את אותו הדבר בדיוק שוב".

אופיר, תושב רעננה שהיה שכן של המשפחה והכיר את הטבח מספר: "בעיניי זה לא עניין של דתיים וחילוניים, בעיניי זה עניין של רציונל והומניות. צריך לחשוב מעבר ללשון היבשה של ההלכה. אני מכיר את המשפחה טוב, וזה החינוך שהטבח המדובר התחנך על ברכיו. הוא פעל על סמך הערכים והחינוך שהוא קיבל מהבית. שמעתי טענות שהוא היה יכול למצוא פירות או ירקות, או דברים שלא מצריכים בישול ואני לא מבין למה לא התארגנו בבסיס מראש. לדעתי בסיטואציה שהוא היה בה הוא פעל הכי נכון שאפשר".

מדובר צה"ל נמסר: בישול בשבת הנו בניגוד לפקודות, לפיכך נשפט הטבח. בבדיקה שנעשתה עלה כי במטבח הגדודי שלל פתרונות חלופיים ומנות טבעוניות ייעודיות שאינן דורשות בישול בשבת. צה"ל דואג לרווחתם של כלל החיילים ומקפיד לספק מגוון פתרונות הולמים לחיילים טבעוניים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה למה אני מתרחקת מכל מה שמריח דת
    אם הדת מאפשרת פרשנות כל כך פגומה שלה
    היא לא בשבילי
    וגם ככה אני מחנכת את משפחתי
    להיות בן אדם טוב הוא ערך עליון
    יותר מאשר למלא פקודות של הדלקת אש בשבת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר