קריית הספורט והנופש צילום עזרא לוי
קריית הספורט והנופש צילום עזרא לוי

פרשת קריית הספורט: כ- 114 אלף ש"ח פיצויים לעובד לשעבר של עיריית רעננה

ארז סלע תבע את עיריית רעננה בגין התנהגות בעייתית בהנהלת קרית הספורט אותה כינה ביהמ"ש "בעלות הגזמה וחוסר דיוק" וזכויות סוציאליות שלא שולמו

פורסם בתאריך: 3.7.18 09:51

בית המשפט האזורי לעבודה בת"א פסק פיצויים בסך כ-114,000 שקלים, לטובתו של עובד לשעבר בבריכה העירונית בקרית הספורט, ארז סלע, בתיק נגד עיריית רעננה.

כזכור, בתחילת חודש יוני פרסמנו כאן על תלונות של עובדים בעבר ובהווה בקריית הספורט, שהעלו טענות כנגד הנהלת המקום על טעויות בחישוב תעריפי השכר ופגיעה בזכויותיהם הסוציאליות. בכתבה סיפרנו את סיפורו של סלע שהועסק בקריית הספורט בשני תפקידים עיקריים בשני חוזים נפרדים – כמדריך בחדר הכושר וכמדריך בבריכת השחייה. בנוסף לשני החוזים, הועסק סלע בעוד מספר תפקידים כגון מאמן אישי, מדריך חוג בטן וכממלא מקום כנדרש בתפקידים שונים, עד לסיום העסקתו המלא באוגוסט 2015.

תלונות של עובדים בעבר ובהווה על התנהלות בעייתית בקרית הספורט 

המחלוקת בין סלע לעיריית רעננה החלה בסוף שנת 2014, כשהחליטה העירייה לסיים את העסקתו כמדריך בחדר הכושר בשל טענות על התנהגות בעייתית אותן כינה ביהמ"ש "בעלות הגזמה וחוסר דיוק". חרף פיטוריו מחוזה מדריך חדר כושר, העירייה לא פיטרה אותו מחוזה מדריך השחייה. למרות שלא פוטר סלע מתפקידו, לא סופקה לו עבודה כלל. מכיוון שרוב עבודתו הייתה כמדריך שחייה, נשאר סלע מועסק בקריית הספורט, אך ללא משמרות או אפשרות להרוויח משכורת מספקת.

בפסק הדין נכתב: "הנתבעת (עיריית רעננה) נמנעה מלספק עבודה בפועל לתובע כמדריך שחייה ממועד פיטוריו מתפקידו כמדריך חדר כושר, עוד טרם פוטר. בעוד שהתובע (סלע) היה נכון לעבוד ופנה פניות מרובות לנציגי הנתבעת בעניין. הוכח כי התובע פנה פעמים רבות לנציגי הנתבעת בבקשה להשתבץ לעבודה במרכז השחייה והם השיבוהו ריקם".

בפסיקתו, ביהמ"ש הצביע על פגמים בהליך הפיטורים של סלע ומתח ביקורת על שיטת חישוב שעות עבודתו שנעשו לפי תעריפים שונים בהתאם לתפקידיו השונים בקריית הספורט. כמו כן ציין ביהמ"ש כי לא התקבלה שיטת החישוב המדוברת מצד העירייה לחישוב שכרו של סלע. בנוסף לפיצויים בשל פגמים בהליכי הפיטורים, ביהמ"ש פסק לטובת סלע בענייני דמי נסיעות, חגים, שעות נוספות ושעות מחלה שלא שולמו לו כדין בסך כולל של 114,167.22 ש"ח.

על הפיטורים ועל חישובי השעות נכתב בפסק הדין: "משקבענו שנפלו פגמים בהליך פיטורי התובע כמדריך חדר כושר וכמדריך שחייה, על הנתבעת לפצות את התובע. אין מדובר בשתי משרות נפרדות ושונות, ואין כל הצדקה לחישוב שעות העבודה בנפרד. מאחר שהנתבעת אחראית לדפוס ההעסקה של התובע תוך פגיעה תמידית בזכויותיו, כאשר קשה לערוך מעקב מסודר אחר כל שעות העבודה, מתקבלים חישוביו של התובע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

עו"ד ענבל רביב, שייצגה את סלע, אמרה: "פסק הדין שניתן חושף את רמיסת הזכויות הבוטה בנושא יחסי עבודה בעיריית רעננה העולה כדי הפרת זכות השימוע וזכויות סוציאליות שונות. הדבר חמור במיוחד שכן מדובר בעובד עם רקע אישי קשה ביותר ממשפחה שכולה. קבלת ההחלטות מועברת לגוף חיצוני שפועל משיקולים זרים על רשות ציבורית יש חובה מוגברת בתקינות וחוקיות הליכי שימוע ושמירה על זכויות העובדים . לאורך כל הדרך התנהלה הרשות בהתעמרות ורמיסת זכויות העובד בניסיונות התשה בלתי פוסקים ולאחר ניהול הליך הוכחות בית המשפט האזורי קבע נחרצות כי בשל מחדלים אלה חלה אחריות מוחלטת על הרשות ומרבית טענותיו של עוה"ד התקבלו על ידי בית הדין הנכבד ונקבע פיצוי בהתאם".

עו"ד ענבל רביב

עו"ד ענבל רביב

מעיריית רעננה נמסר: "לאחר למידת פסק הדין והנתונים המוצגים בו הגישה העירייה ערעור לבית הדין הארצי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר