תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל
תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

השבוע הראשון לרכבת ברעננה: מה חושבים התושבים?

בעיות נגישות, חוסר בתחבורה ציבורית ממרכז העיר, מחד. קיצור זמני נסיעה לעבודה ופתרון לפקקים, מאידך. אז מה חושבים תושבי רעננה על תפקוד תחנות הרכבת בעיר

פורסם בתאריך: 10.7.18 08:09

תחנות הרכבת רעננה דרום ומערב החלו את פעילותן ביום שלישי שעבר, זאת לאחר ציפייה ארוכה של תושבי העיר. כשבוע לאחר פתיחת התחנות בדקנו עם מספר תושבים מה דעתם והאם הרכבת אכן תפתור את בעיית הפקקים בעיר.

מרי פארי, סוכנת נדל"ן שמתגוררת במרכז העיר, טוענת כי קיים חוסר בתחבורה ציבורית בין תחנת רעננה מערב לבין מרכז העיר: "אני ובעלי גרים במרכז רעננה, וכל בוקר אני מסיעה אותו לתחנתהרכבת בהוד השרון. חיכינו ממש בציפייה להקמת הרכבת ברעננה, כדי שבעלי יוכל לנסוע באוטובוס לבד לתחנת הרכבת ברעננה מערב, אבל אין אוטובוס שמקשר את מרכז העיר עם רכבת מערב, פשוט אין. הרבה מאוד אנשים גרים במרכז העיר בגלל שהם מסתמכים על תחבורה ציבורית. למה לשכונת נווה זמר יש קווי אוטובוס לשתי תחנות הרכבת, ולמרכז העיר אין דרך הגעה לשתי התחנות?".

מנחם, שנוסע ברכבת לעבודה מתלונן על חוסר נגישות בתחנות: "אני משתמש קבוע ברכבת, לפחות שלוש פעמים בשבוע, המשרד שלי בתל אביב צמוד לתחנת הרכבת. עד היום השתמשתי בתחנת הוד השרון, ניסיתי את התחנה ברעננה פעם אחת, וזה לא משתלם. אם אני מנסה להגיע לתחנה עצמה גם בתחבורה ציבורית וגם ברכב, לחצות את אחוזה ואת צומת ירושלים, זו חוויה מפוקפקת שלוקחת המון זמן. ניסיתי גם להגיע דרך רעננה דרום אבל אין שום דרכי גישה נורמליות, אין שום גשר להולכי רגל לתחנה, לכן אני ממשיך לנסוע מתחנת הוד השרון סוקולוב בגלל הנגישות".

נועם, סטודנטית שלומדת בתל אביב, סיפרה על הזמנים הצמודים של האוטובוסים והרכבת: "האוטובוסים מרחוב אחוזה לתחנת רעננה דרום הם ממש צמודים לזמני הרכבת", היא מספרת, "לפעמים אני צריכה לרוץ או להגיע עשרים דקות-חצי שעה לפני כדי לא לפספס, אבל חוץ מזה לא היו תקלות, עיכובים, ביטולים. הרכבת מתפקדת חלק, וחוסכת זמן בפקקים בדרך ללימודים".

שמולק מושקטל, שנוסע לתל אביב מתחנת רעננה דרום, טוען כי בשבוע האחרון יש השתפרות משמעותית בתפקוד הרכבות מאז השקתן. "היום הראשון היה קטסטרופלי", הוא אומר, "עלינו בתל אביב סבידור לרעננה דרום, והורידו אותנו בכפר סבא במקום ברעננה. פשוט עצרו את הרכבות והורידו אותנו בתחנה ולא היה לנו איך לחזור הביתה .לקחנו מונית ספיישל ופשוט ככה נסענו לרעננה. מאז אני חייב להגיד שהכול פועל כרגיל, יש שיפור משמעותי בתפקוד הרכבת, היא מגיעה בזמן ואין שום בעיות איתה. אני רואה שמשתדלים להשתפר".

משה רובין, איש מכירות במקצועו שנוסע בכל יום לתל אביב מברך על הרכבת: "אני מאוד מרוצה למרות שזמן הנסיעה ארוך. לי זה הפתרון הכי טוב בנסיעה לעבודה. אוטובוס זהה לרכב פרטי, ועומד בפקקי תנועה בדיוק כמוהו. לתל אביב עדיף לשבת ברכבת וליהנות מהנסיעה, זה פתרון מעולה לנסיעה מאזור השרון".

מרכבת ישראל נמסר: "בהפעלת כל מערכת חדשה, קיימים חבלי לידה. אנו עושים כל מאמץ, יחד עם חברת נתיבי ישראל, אשר סללו את הקו והתקינו את המערכות, כדי להקטינם למינימום ולהתגבר עליהם. אנו מתנצלים בפני נוסעינו, ומודים על ההבנה והסבלנות. נזכיר שבמקרה של עיכוב של חצי שעה ומעלה, הנוסעים זכאים לפיצוי של כרטיס נסיעה חינם בקו."


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר