מי רעננה צילום עזרא לוי
מי רעננה צילום עזרא לוי

בקשה לתביעה ייצוגית נגד 23 תאגידי מים, ביניהם מי רעננה

העמותה לאיחוד והתייעלות בשלטון המקומי, הגישה בקשה לתביעה ייצוגית בסך של כ-18 מיליון שקלים נגד 23 תאגידי מים וביוב מקומיים, ביניהם תאגיד מי רעננה, בטענת גבייה שלא כחוק מהצרכנים

פורסם בתאריך: 17.7.18 08:11

העמותה לאיחוד והתייעלות בשלטון המקומי, הגישה בחודש שעבר בקשה לתביעה ייצוגית בסך כ-18 מיליון שקלים נגד 23 תאגידי מים וביוב מקומיים, ביניהם תאגיד מי רעננה, בטענת גבייה שלא כחוק מהצרכנים.

בכתב הבקשה לתביעה נכתב: "עניינה של תובענה זו בתמצית, הינה גבייה בלתי חוקית, חסרת סמכות ומפלה המבוצעת מזה שנים על ידי חלק ניכר מתאגידי המים והביוב במדינת ישראל, במוצר הבסיסי ביותר עבור האדם – מים למגורים".

בבקשה ממשיכים התובעים להסביר למה לדעתם 23 תאגידי המים הנתבעים, המהווים כמחצית מתאגידי המים במדינה, חישבו בצורה שגויה את חשבון הצרכן בניגוד לנוסחת רשות המים שקובעת מחיר אחיד וארצי לכלל צרכני המים ללא אפליה ע"פ מקום מגורים.

ע"פ הבקשה, בניגוד למצופה, מרבית התאגידים הנתבעים גבו מחיר נמוך יותר מתושבי הרשויות ובכך "חסכו" לאזרחים כסף. אך בטווח הארוך נטען, כי בשל השיטה לפיה נקבע תעריף המים הארצי, התאגידים בגבייה נמוכה העלו למעשה את תעריף המים הארצי ובכך גרמו להפסד אצל הצרכנים. בפשטות – נטען כי גביית תעריף נמוך יותר מהסטנדרט מצרכנים בחשבון מים ע"י מחצית רשויות המים המקומיות במדינה, גרמה לגירעון ברשות המים וכתוצאה מכך העלתה בעקיפין את תעריף המים הארצי. ברעננה לדוגמא, נטען כי הגירעון שנוצר למשק המים בשל גבייה בחוסר בשנתיים האחרונות עומד על 527,138 ש"ח.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


"במדינת ישראל תעריפי המים נקבעים באופן בו סך ההכנסות הצפויות מאת צרכני המים אמורות לממן/לכסות את סך העלויות לאספקת המים, וצרכני המים 'מסבסדים' אחד את השני", נכתב בכתב התביעה, "הרי שגביית חסר מן הצד החד, גורמת בהכרח לגביית יתר מן הצד השני (יתר התאגידים) מחמת הצורך וההכרח 'לפצות' על גביית החסר. כפועל יוצא מכך – תעריפי המים, כפי שנקבעו על ידי רשות המים בהתייחס לכל אחד מתאגידי המים והביוב במדינת ישראל, נקבעו בהכרח ביתר".

 

עו"ד עמית גנס

עו"ד עמית גנס

עו"ד עמית גנס שמייצג את התובעים מוסיף: "ישבנו עם כלכלנים וניתחנו מדגמים של חשבונות מים בכל הערים בישראל, ומצאנו שהחישוב שגוי ויוצא בחוסר או ביתר ב-23 רשויות מקומיות. תעריף המים לכל מדינת ישראל מתבסס בין היתר על הדיווחים של תאגידי המים של כמה הם גבו. זה גורם להעלאת תעריף המים בטווח הארוך ופוגע בכיס של האזרחים".

בתגובה של רשות המים, שצורפה לבקשת התביעה, טוענת הרשות כי היא תחדד את ההנחיות וכי מבדיקה שנעשתה על ידה, שיטות החישוב בחלק מתאגידי המים המקומיים אכן לא תאמו לשיטת החישוב הארצית וייתכנו טעויות בגבייה. למרות זאת, רשות המים טוענת כי אין כל השפעה על כלל הצרכנים או על תעריף המים הארצי: "אין כל השלכה על משק המים או על מבנה התעריפים", נכתב במכתב התגובה מטעמה, "כך גם הדברים ביחס לצרכן הקצה אשר לא ניזוק או נפגע ואף להיפך, בפועל נהנה מהנחה זמנית מסוימת בחיובי המים".

מתאגיד מי רעננה נמסר: "התאגיד קבל את התביעה ובוחן אותה. מבדיקה ראשונית ועל פניהם הדברים נראים תמוהים וללא ביסוס או אחיזה במציאות. תאגיד מי רעננה מעניק לתושבי העיר רעננה שירות טוב והגון תוך הקפדה על איכות מים ברמה הגבוהה ביותר, וימשיך לעשות כך על הצד הטוב ביותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר