אופניים חשמליים צילום עזרא לוי
אופניים חשמליים צילום עזרא לוי

76% מרוכבי האופניים בעיר לא חובשים קסדה

מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק עולה כי 55% מהרוכבים ברעננה רכבו על המדרכה, 7% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים ו-5% התעסקו בטלפון הנייד ברכיבה

פורסם בתאריך: 16.7.18 18:33

יותר משלושת רבעי מרוכבי האופניים ברעננה לא חובשים קסדה, כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק לפי תצפיות שנעשו בעיר. כמו כן, יותר ממחצית הרוכבים שנצפו נוסעים על המדרכה בניגוד לחוק.

התצפיות נערכו מטעם מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי 'קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין' ובשיתוף FIDF  ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, במטרה לבחון האם רוכבי האופניים בישראל רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 125 רשויות ונצפו במהלכן כ- 3,600 רוכבים.

תוצאות הבדיקה ברעננה:

  • 76% מהרוכבים לא חבשו קסדה
  • 55% מהרוכבים רכבו על המדרכה
  • 7% מהרוכבים לא צייתו לרמזורים ולתמרורים
  • 5% מהרוכבים התעסקו בטלפון הנייד ברכיבה
  • בכלל התצפיות שנעשו לא נראו שבילי אופניים

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחציון הראשון של שנת 2018 נהרגו שבעה רוכבי אופניים בתאונות דרכים ברחבי הארץ. בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים 289 רוכבי אופניים, מתוכם 12 נהרגו ו-101 נפצעו באורח קשה. למרות זאת, ברעננה מספר הפצועים בתאונות אופניים ירד ב2017 ב50% לעומת השנה שקדמה לה.

 

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחודשי הקיץ ובחופשה יותר ויותר רוכבי אופניים נמצאים בדרכים. אופניים הם כלי פופולארי, זול, ידידותי לסביבה ותורם לכושר הגופני. אך לצד כל היתרונות הרוכבים מצויים בסכנה שכן אין להם שכבת הגנה או אביזרי בטיחות כפי שיש לנהגים ברכבים ולכן כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. מדינת ישראל משלמת מחיר יקר על התעלמותה מרוכבי האופניים במשך שנים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לקדם ביחד עם הרשויות המקומיות סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר