איתן גינזבורג. צילום עזרא לוי
איתן גינזבורג. צילום עזרא לוי

"החלום הכי גדול שלי זה להמשיך להיות ראש עיריית רעננה"

איתן גינזבורג, מספר בראיון פתוח איך הוא מרגיש עם הביקורת האישית שהוא מקבל לאחרונה מהתושבים ונזכר ברגע בו היה על המטוס עם התאומים שנולדו בהליך פונדקאות בארצות הברית, והחליט שזה בדיוק הזמן להתמודד לראשות העיר

פורסם בתאריך: 20.7.18 14:34

"יש לי אג'נדה שאותה אני מתכוון להוביל. החלום שלי זה להפוך את העיר הזו להיות עיר חדשנית וחכמה באמת, עיר שתהיה נגישה לכל תושב בכף היד ושתנהל דיאלוג עם התושבים". את המילים האלו אומר ראש העירייה, איתן גינזבורג, כשלושה חודשים לפני הבחירות, בחירות שעלולות לקחת ממנו את החלום הגדול – להיבחר על ידי התושבים לראשות העיר רעננה, זאת כי כיום, כידוע, הוא מכהן כראש העירייה, לאחר שנבחר ידי חברי המועצה כמחליפו הזמני של בילסקי.

גינזבורג ידוע כקרוב מאוד לראש העירייה לשעבר, זאב בילסקי, דבר שלא פעם גרם לביקורת כלפיו. "בילסקי נבחר למושב ראשות העיר לראשונה כשהוא היה בערך בגילי", אומר גינזבורג, "הוא באמת עשה שינוי בעיר, הוא עשה את רעננה למה שהיא. אבל כעת העיר צריכה רענון. הגיע הזמן להצעיד אותה לדור הבא".

יש תגובות מצד תומכים ששמחים על כך שאתה ממשיך את דרכו ויש תגובות מצד מתנגדים שטוענים שאתה בובה שלו.
"נבחרתי לראשונה ברשימה של בילסקי כשהייתי מאוד צעיר ולמדתי ממנו המון. גם מחופרי למדתי המון. למדתי על מה עובד עירייה צריך לעשות ומה מצופה ממנו. גיבשתי אידיאולוגיה ותפיסת עולם. בילסקי היה לי מודל למשרת ציבור. יחד עם זאת, לא עם הכול הסכמתי. לפעמים היו חילוקי דעות. היום כשאני מגיע מהמקום שאני נמצא בתפקיד ראש העירייה, יש לי דרך משלי וחלומות משלי. אני מאמין שעירייה יזמית צריכה להוביל את כל הנושא של עיר חכמה. יש לי אג'נדה שאותה אני מתכוון להוביל, אני לא מוביל את האג'נדה של זאב בילסקי, אלא של איתן גינזבורג".

אם תיבחר אתה תהיה ראש עיר צעיר יחסית. אתה מרגיש שאתה מביא איתך מספיק ניסיון בפוליטיקה המקומית?
"מבין כל המועמדים, ואני אומר את זה במידה של צניעות, אני הכי מנוסה בתחום של ניהול עירוני. עברתי בהמון תחומים, הייתי חבר מועצה מן המניין, יושב ראש ועדות, יושב דירקטוריון המים והייתי סגן ראש עיר של שני ראשי עירייה. הניסיון המוניציפאלי שלי זה ניסיון שאין לאף אחד מהמועמדים האחרים. אני מגיע בגיל 41 להתמודדות על תפקיד ראש העיר, ממקום שאני כבר בתפקיד הזה, שאת זה אף מועמד לא עשה. עבדתי גם בממשלה וגם בסקטור הפרטי. אני יודע מה צריך לעשות בתוך העירייה ואני יודע ליצור את הקשר עם משרדי הממשלה".
גינזבורג גדל והתחנך ברעננה. הוא בעל תארים במשפט וממשל, ואב לשני תאומים שהביא לעולם בתהליך פונדקאות יחד עם בן זוגו, יותם. בשנת 2003, כשהוא רק בן 26, נבחר לראשונה כחבר מועצה ומאז כיהן כסגן ומ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת תכנון בניה.

מה דחף אותך להיכנס לפוליטיקה?
"כל החיים שלי הייתי מעורב בפעילות קהילתית כזו או אחרת. אני מוצא את הפוליטיקה כמקום שבו אתה יכול להשפיע על מה שקורה בחברה שלך. פוליטיקה היא פלטפורמה ליצירת שינוי ואני חושב שזה המקום שבו אפשר לעשות טוב לאנשים".

ממתי הרעיון של לרוץ לראשות העיר מקונן בך?
"אני מאמין שכל מי שנמצא בתוך הפוליטיקה, תמיד שואף להגיע לדרגה הבאה כדי להשפיע יותר. לפני עשרה חודשים, טסתי להביא את זוג התאומים שלי מארצות הברית לארץ. כשחיכיתי ללידה של הפונדקאית, שוחחתי עם בילסקי על המשך דרכו הציבורית והבנתי שיכול להיות שהוא הגיע כבר לתחושת מיצוי. בדרך חזרה, ממש כשהמטוס טס מעל האוקיינוס בין אמריקה לאירופה, גמלה בליבי ההחלטה שבמידה וזאביק לא יתמודד, הגיע הזמן שלי להוביל. הרגשתי מספיק בטוח ומנוסה לבצע את התפקיד הזה".

איתן גינזבורג. צילום עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

בוא נדבר על המצע שלך. איך רעננה של איתן גינזבורג תהיה שונה?
"דבר ראשון צריך להעמיק את מתן השירות לתושבים. החזון שלי הוא ליצור עיר חכמה, שמעניקה שירותים בצורה חכמה, יעילה ושקופה. דבר שני זה דיור ארוך טווח לצעירים. חשוב לי שהעירייה תהיה אחראית על כך ותגרום לצעירים להישאר ברעננה, לצבור הון ולגור בקורת גג משל עצמם. זה קצת כמו דיור עירוני שמאפשר לצעירים להיכנס, לגור לתקופה בשכירות ארוכת טווח, וברגע שהם עוזבים הדירה תעבור לצעיר הבא. בצורה כזאת כל הזמן יש מאגר של דירות שמיועדות לצעירים".

רעננה היא אחת מהערים היותר יקרות לרכוש בה דירה כיום. גם בהגרלה האחרונה של המחיר למשתכן, הסיכוי הנמוך ביותר לזכות בדירה היה ברעננה גם לבני המקום.
"זה נובע מהסיבה שכולם רוצים לגור ברעננה. זה אומר שהיא עיר שמושכת אליה אנשים. מחיר למשתכן כפיתרון בלעדי, זה לא טוב. מחיר למשתכן הוא פרויקט שאפשר לבצע רק על אדמות מנהל. רוב רעננה מורכבת מקרקעות פרטיות אז היצע הדירות בכל הגרלה במחיר למשתכן נמוך. בכל קרקע שאיתרתי שהייתה קרקע מדינה, נאבקתי שיהיה מחיר למשתכן. בקדנציה הזו הוצאנו לשוק 200 דירות במחיר למשתכן. נכון שהמחירים לא תמיד זולים אבל זה מנגנון ממשלתי. אין מה לעשות, יקר פה כי אנשים רוצים לגור פה. יש הרבה ביקוש ומעט היצע".

מהי העמדה שלך לגבי הסטטוס קוו בעיר?
"יש שקט בשנים האחרונות ביחסים בין דתיים לחילוניים. אם אתה שם את הפוליטיקה בצד, אין הרבה נקודות מחלוקת בין הציבור הדתי לחילוני בעיר. הציבור צריך לדרוש מהמנהיגים שלו שיפסיקו לחשוב מה אפשר לקחת מהצד השני. צריך לייצר פה את פוליטיקת האפשר. איך לאפשר לכולם את הצרכים שלהם. זה לא צריך לבוא זה על חשבון זה. הרחובות הראשיים ברוב ישראל סגורים בשבת. אזור התעשייה שוקק חיים בשבת, יש המון מסעדות חדשות שנפתחות. יש מתחמים שפתוחים בשבת, יש פעילויות תרבות בשבת. אנחנו רוצים להוסיף עוד מקומות כאלה, מצד השני, צריך גם לדאוג לצרכים של הציבור הדתי".

מה אתה מתכנן לרחוב אחוזה?
"אחוזה היא הסמל של רעננה והיא התקשתה בשנים האחרונות להתמודד עם התמורות שחלו בתחום העסקים. יש הרבה מאוד מה לעשות ברחוב, לשפץ אותו, להכניס שבילי אופניים, לשדרג את המבנים, להוסיף מקומות חניה, להפוך את מתחם העירייה להיות כמו שרונה בתל אביב, לשמר את בית העירייה ולהפוך אותו למוזיאון. צריך להוסיף עוד אולם אירועים ברעננה, האולם אירועים הגדול ביותר שלנו מונה 420 מושבים, וזה לא מתאים לעיר שדוהרת לכיוון מאה אלף תושבים".

ותוכנית הנת"צ לא תהרוס את הרחוב?
"צריך לדעת שזו תוכנית לאומית, מרחובות עד נתניה במטרופולין דן שמשרד התחבורה קבע שתרשת תחבורה ציבורית. רעננה בהקשר הזה לא מחוץ לתכנית, היא חלק מהמטרופולין. כבר הייתה תוכנית נת"צ בקדנציה הקודמת, שנקראה BRT. המתכונת הנוכחית של הנת"צ הצילה את רעננה מה-BRT. התוכנית הזו עמדה לפרק את כל אי התנועה באחוזה ולמקם תחנות אוטובוס באמצע הרחוב. אנחנו הצלנו את אחוזה. על תוכנית ה-BRT חתומים שני מועמדים, ניר קריסטל וחיים ברוידא, שהיום רוצים לנת"צ את הנת"צ, ולהעביר נתיב תחבורה דרך כביש 531. נת"צ צריך לעבור איפה שגרים אנשים ואיפה שעסקים נמצאים. אחוזה צריכה להראות כמו אבן גבירול בתל אביב. אנחנו מתכוונים להטמין את כל חוטי החשמל מתחת לקרקע. לא נוגעים באי התנועה וגם כמעט לא בעצים. המשבר הבא של המדינה הוא משבר התחבורה. אי אפשר להרחיב את הכבישים בלי סוף. אם אנחנו רוצים גישה טובה לגוש דן, אנחנו צריכים לקחת חלק בתחבורה הציבורית".

בוא נדבר על נווה זמר, עולות המון תלונות מצד תושביה על התשתיות הלקויות בשכונה.
"שכונת נווה זמר היא השכונה הגדולה ביותר שנבנתה ברעננה בבת אחת. זה מסה אדירה של יחידות דיור. אנחנו מנסים לספק את כל צרכי השכונה גם שהיא בהתהוות. יש שמונה גני ילדים, ספורטק ושני גנים ציבוריים. קריית הפרחים החלה להתפתח בסוף שנות ה-90, לקח לה עשר שנים להתאכלס. בית הספר שלה נבנה יותר מעשור לאחר שנבנתה. בנווה זמר אנחנו בונים בית ספר שנתיים אחרי שהחלה להתאכלס. נכון, לא בכל מקום יש תאורה ומדרכה. אני לא רוצה לבנות מדרכה שמחר טרקטור או משאית שאמורים להגיע לאתר בנייה ליד, יהרסו את כל מה שעשיתי. כל מה שאפשר אנחנו עושים, ולא הכול תלוי בעירייה. יש קבלנים חיצוניים ועוד גורמים במשוואה. יחד עם זאת, אני קשוב ואני נמצא שם".

לאחרונה, בעקבות מסוף האוטובוסים בנווה זמר, יצאו מספר תושבים בקמפיין אינטרנטי נגדך באופן אישי, זה מעליב?
"ראש עיר לא צריך עור של פיל אלא דווקא להבין את המצוקות. יש לא מעט מתקפות אישיות, אבל אני נוטה להבדיל בין אנשים שמבקשים עזרה לבין שליחים של מועמדים שמנסים ללכלך את השיח הציבורי. כל אחד בוחר את סגנונו ודרכו, אין לי אלא להצטער על סגנונות כאלה. זה מעיד בעיקר על מי שמפיץ הקו הזה".

 

hש הישגים של העירייה, שחברי מועצה טוענים שאתה לוקח עליהם קרדיט למרות שהם הציעו אותם. חיים גולדמן העביר ביקורת על כך שלקחת קרדיט על ההצעה להנחה בארנונה לחיילי מילואים וניר קריסטל על צילומי ישיבות המועצה
"אחד הדברים הראשונים שאני החלטתי כראש עירייה זה להגביר את השקיפות. ההחלטה לצלם או לא לצלם את ישיבות המועצה היא החלטה של ראש עיר. היו הצעות לאורך הקדנציה לפתוח את ישיבות המועצה לצילום אך גם בילסקי וגם חופרי לא הסכימו. ניר ידע מה עמדתי לגבי צילום ישיבות המועצה, דיברנו על זה. ברגע שהתיישבתי על כיסא ראש העיר, החלטתי לצלם את הישיבות. אני נוקף לזכותו של ניר שהוא אכן דיבר על זה אבל אני ביצעתי את זה. לגבי ההנחה בארנונה, יש מספיק אנשים בלשכה שיעידו שכשנכנסתי לתפקיד זה היה אחד הדברים הראשונים שבדקתי. זה נכון שמעט אחרי שהתחלנו לבדוק את זה, חיים גולדמן הוציא מכתב ציבורי שהוא מבקש שנעשה את זה. הוא נתן לזה תהודה ציבורית, אבל זה לא אומר שלא טיפלנו בזה קודם".

לסיום, יש חלומות על פוליטיקה ארצית?
"החלום הכי גדול שלי זה להמשיך להיות ראש עיריית רעננה. זו השליחות שלי. אני מגיע לעירייה כל יום כאילו זה יומי הראשון והאחרון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שמואל

    אני מקווה שזה יישאר בגדר חלום.
    אינני חושב שהוא מתאים לתפקיד

  2. גרי

    מר גינזבורג מציין כי הוא רוצה לשפר שרות לתושבי העיר.
    אולי הוא יתחיל בהתייחסות למיילים שהוא מקבל מתושבי העיר ומתעלם מהם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר