דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

רעננה מצטרפת למחאת הלהט"בים: הפגנה ברחבת העירייה וארגונים שלוקחים חלק בשביתה

היום (א') בשעה 18:00 יפגינו ברחבת העירייה חברי הקהילה הלהטב"ית, פעילי מרצ וארגון איגי, נגד חוק הפונדקאות. עמית צור ממרצ רעננה: "אני מרגיש שאין לי על מי לסמוך ואני רוצה לדאוג בעצמי שדברים פה ייראו אחרת"

פורסם בתאריך: 22.7.18 11:24

היום (22.7) בשעה 18:00, תתקיים  ברחבת בית העירייה הפגנה של חברי הקהילה הלהט"בית וסניפי מרצ ואיגי בעיר, שמתנגדים לתיקון חוק הפונדקאות שעבר בכנסת בשבוע שעבר. ההפגנה ברעננה היא חלק מגל מחאה ששוטף את הארץ בימים האחרונים, ויגיע לשיאו בהפגנת ענק שמתוכננת הערב בכיכר רבין.

עמית צור מרשימת סיעת מרצ למועצת העיר, ואחד ממארגני המחאה מספר: "ההפגנה היא עצרת מחאה נגד המדיניות הפרימיטיבית והחשוכה של הממשלה. המחאה היא נגד מניעת זכויות בסיס כמו הבאת ילדים מהקהילה הלהט"בית, המחאה היא בעד פלורליזם, ליברליות וזכויות אדם".

 כמה אנשים צפויים להגיע?

"מאות אנשים, בעצם אנחנו רוצים לסמל שהמחאה היא גם ארצית אבל גם מקומית. לא ניתן שכוחות חשוכים ופרימיטיביים ינהיגו גם את העיר הזאת. אנחנו מקבלים את הקהילה הלהט"בית בעיר בזרועות פתוחות ובשיוויון מלא".

 

איך אתה מרגיש שהעיר מתייחסת לקהילה הלהט"בית?

"אני מרגיש שיש שינוי באווירה לרעה. אני מרגיש שראש העיר הזמני, שהוא גיי בעצמו ומחוץ לארון, מתמהמה ועדיין לא אומר דברים ברורים ולא עומד לצד הקהילה והכוחות הליברליים כשמשהו קורה. אני לא מרגיש שיש לי גב ממנו. רק שמופעלים עליו הרבה מאוד לחצים רק אז הוא משחרר מילים יותר מקבלות. מכיוון שאני מרגיש שאין לי על מי לסמוך אני רוצה לדאוג בעצמי שדברים פה ייראו אחרת".

 

כמו חברות גדולות ברחבי הארץ גם ברעננה נרתמו חברות ובתי עסק למחאה ואיפשרו לעובדיהם מהקהילה הלהט"בית לשבות היום. בין העסקים שלקחו חלק ניתן למצוא את : קום איל פו, נייס מערכות, סופר פארם, בנק לאומי, קסטרו רננים, מייקרוסופט, אינטל, פרטנר, בנק הפועלים ופוקס קניון רננים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שמואל

    אני חושב שזה קצת יומרני אם לא חוצפה לומר שרעננה מצטרפת. אני מחשיב את עצמי כחלק מרעננה ובכל זאת לא מזדהה ולו במעט עם הקורבנות של מיעוט שבמיעוט.
    כחברה זכותי לנסות ולהנחיל ערכים שנחשבים בעיני רוב החברה לערכי משפחה נאותים. ולהטיל אותם על המיעוט.זו זכותי כחברה בעלת ערכים. מי שמנסה בדורסנות להרוס את החברה עם ערכיו הוא הוא אותו מיעוט. לחברה יש אמירה באשר למה שיחשב הנורמה ומה ימומן מכספי הציבור .הנסיון הדורסני של ה"קהילה" להכריח את הרוב לקבל את דעתה מראה שהדמוקרטיה לא בראש מעיינה

  2. חילונית

    מצטרפת לתגובתך
    אוסיף ואומר שלא קצת רגישות בעקבות מותו של החייל שנקבר לצערנו היום.
    הבנו את מצעד הגאווה .. נראה שאין שובע.
    מעבר לכך קצת סבלנות ורגישות לאותם אלו שצמים ביום חורבן הבית.
    ניתן לכל אדם באשר הוא לקיים הפגנה אך אפשר להפגין איפוק עקב תשעה באב.
    אני בעד שיוויון אך קצת נמאס שעל כל חוק שלא מאושר לקהילה הם עוצרים את כל הערים הגדולות ונראה שרעננה מצטרפת לחגיגה במסווה של הזדהות .
    לא היה במקום… יש אוכלוסיה שלמה שהיה ניתן לכבד.
    סובלנות וסבלנות.. לא ?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה ביום תשעה באב… עד היום היה לי סבלנות והזדהות לקהילה.
    מהיום… עברו כל גבול
    העיקר מחפשים שיכבדו אותם..נראה שלהם אין כבוד לאוכלוסיה שלמה שצמה ומתאבלת על חורבן הבית.
    לא לא צמתי אבל לא מנפנף בזה.

  4. ארליך

    "אני רק שאלה" יש נכים ואנשים בודדים שמקבלים שרות בתשלום מבחורות שיהיו איתם חצי שעה , יש הומוהים שנוסעים לעולם השלישי מחפשים ענייה משלמים לה ומסכנים את בריאותה 9 חודשים , אז מי מנצל יותר את האישה , סתם שאלה ?????

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המוסר הכפול של מרצ זנות זה ניצול האשה פונדקאות זה לא ניצול , זה לא בתשלום , בזנות זה רבע שעה בפונדקאות זה 9 חודשים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר