מי רעננה צילום עזרא לוי
מי רעננה צילום עזרא לוי

הוסרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד תאגיד המים

לפני כשנה הגיש עו"ד אלמוג חכמון בקשה לתביעה ייצוגית נגד התאגיד בעקבות התחברות של רכבי ניקוי מטעם העירייה לברז הכיבוי ברחוב בו הוא גר. בחמישי האחרון בית המשפט קיבל את טענות התאגיד והבקשה הוסרה

פורסם בתאריך: 24.7.18 08:04

בקשה לתביעה ייצוגית בסך שני מיליון שקלים, שהוגשה לפני כשנה ע"י עו"ד אלמוג חכמון, נגד תאגיד המים מי רעננה הוסרה על ידי בית המשפט המחוזי בלוד. הבקשה הוגשה מטעם עו"ד חכמון אותו ייצגה עו"ד נופר טל באוגוסט אשתקד בעקבות חקירה שביצע חכמון לאחר שראה לטענתו כי רכבי ניקוי מטעם עיריית רעננה מתחברים לברז הכיבוי ברחוב בו הוא גר. לטענת עו"ד חכמון,כאשר הדבר קרה שעון המים בביתו הראה על שימוש במים מתוך ביתו. לאחר ששוחח עם תושבים נוספים הבין עו"ד חכמון כי הדבר קורה גם במקומות אחרים בעיר ושלפחות במקרה אחד פיצה התאגיד לקוח שפנה אליהם בגין גביית יתר כתוצאה ממקרה דומה.

תביעה ייצוגית נגד תאגיד  המים מי רעננה

בדיון שהתקיים בתחילת החודש, לאחר שנשמעו טענות הצדדים והוצגה חוות דעת מצד מי רעננה, טען בית המשפט כי הטענות סותמתו את הגולל על התביעה ואמורה להביא לדחייתן. השופט שאל את עורך דין חכמון האם הוא מעוניין בהמשך ההליך וזה הגיש בקשת הסתלקות ובכך משך את התביעה.

בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון נטען על ידי בית המשפט כי: "בטענת המבקש כי המשיבה מחייבת צרכני מים פרטיים ברעננה בגין מים שנצרכו באמצעות ברזי הסנקה ע"י צדדים שלישיים, וזאת בניגוד לדין. בתשובתה טענה המשיבה כי אינה אחראית לשימוש שנעשה בברזי ההסנקה ע"י צדדים שלישיים, וכי לשימוש האמור אין כל השפעה על חיוב הצרכנים בגין מים, שכן מדובר השפעה זניחה ביותר על שעוני המים (כ-400 ש"ח בשנתיים, בפריסה לכלל חברי הקבוצה), כאשר ככלל החיוב במים מבוצע בחסר, ובהתאם אין מתקיימת גביית יתר. תשובת המשיבה נתמכה בחוות דעת מומחה וכן בממצאי בדיקה שנערכה על ידי מכון התקנים". בסוף הדיון ביהמ"ש קיבל את הסתלקות התביעה הייצוגית מצד חכמון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


מתאגיד מי רעננה נמסר בתגובה: "השכל הישר ניצח ובזמן. את זה הבין גם מגיש התביעה, שהייתה חסרת סיכוי מלכתחילה. בית המשפט הסכים עם הקביעה כי התאגיד אינו אחראי לשימוש שנעשה בברזי הסנקה על ידי צדדים שלישיים. בנוסף הודגש כי לשימוש זה, שהינו בעל השפעה זניחה ביותר על שעוני המים, אין כל השפעה על חיוב צרכני המים. ככלל, אין גביית יתר מהתושבים –  בניגוד לטענה לכאורה של התובע, והחיוב הוא בגין צריכה של כל משתמש. תאגיד מי רעננה מעניק לתושבי העיר רעננה שירות טוב והגון תוך הקפדה על איכות מים ברמה הגבוהה ביותר, וימשיך לעשות כך על הצד הטוב ביותר".

 

מעו"ד אלמוג חכמון נמסר: "לאחר הגשת הבקשה לתביעה לייצוגית, תאגיד מי רעננה התקין מנעולים על כל ברזי כיבוי האש ברחבי העיר במאות אלפי שקלים על מנת למנוע גניבה של מים . מה גם במסגרת התקנות שנכנסות חודש הבא לתוקף, הם התחייבו לאכוף כנגד עיריית רעננה אם הם יעשו שימוש במים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר