ליאור פרחי. צילום יח"צ
ליאור פרחי. צילום יח"צ

"התחלתי קריירה בזמן שבו זמר מזרחי היה אוטומטית זמר חתונות"

ליאור פרחי שמופיע בחתונות כבר לא מעט שנים, מספר על ההבדלים בין החתונות של אז והיום, על זמרי הפופ שנכנסו לנישה ולמה הוא חושב שהמוזיקה הים תיכונית שולטת ברחבה

פורסם בתאריך: 29.7.18 08:00

את קריירת השירה שלו, החל ליאור פרחי בשנת 1993כשהוציא את אלבומו הראשון "כמו אבן שותקת". בשנת 2005 הוא הוציא את השיר "תיזהר ממנה" שהפך ללהיט שעד היום הכי מזוהה עמו ובשנת 2010 הוא הוציא את האלבום "מתנה" שהגיע למעמד של אלבום פלטינה מחומש כשמכר יותר ממאה חמישים אלף עותקים. מאז הוציא פרחי את הלהיטים "חשמל באוויר", "כתבתי לך מכתב" ו"ילד רע" ואף הלחין שירים לאמנים, ביניהם, משה דץ, זהבה בן ושרית חדד.
כבר בתחילת הקריירה, החל פרחי להופיע בחתונות. "אני זמר חתונות כבר בערך 20 שנה", הוא מספר, "התחלתי קריירה בזמן שבו זמר מזרחי היה אוטומטית זמר חתונות. מדובר אבטרקציה שהקהל מחכה לה מתחילת הערב כמו שמחכים לאוכל. זה גם סוג של קהל שהוא של בליינים במועדונים שבה לראות אמן, זה קהל של אנשים ששומעים אותך ברדיו ופתאום רואים אותך באירוע של משפחה, אז זה מרגש בשבילם".

מה השתנה בתעשייה של זמרי חתונות מאז שהתחלת?

"זה עולם אחר לגמרי. קודם כל כמויות הקהל קטנו בצורה משמעותית. פעם כל חתונה הייתה 700 איש מינימום. היום חתונות של 200-300 איש, זאת הנורמה. גם מבחינה מוזיקלית, פעם לא היה דבר כזה דיג'יי. היו להקות וזמרי חתונות. הזמרים המזרחיים של הקסטות של התחנה המרכזית היו מבוקשים מאוד בחתונות, חיים משה, ישי לוי, מרגול וכו'. הדור שלי, של אייל גולן ורון שובל גם התחיל בחתונות. פעם חתונות בעדות המזרח זה היה דבר מאוד אישי. אם היית הולך לחתונה מרוקאית, היית מרגיש שזו חתונה מרוקאית. היום אתה מגיע לאולם אירועים ואתה שומע את הבומים ברמקולים של ההאוס מרחוק. זה לא דומה בכלל למה שהיה לפני 20 שנה. גם זמרי פופ שלא היה להם מקום בחתונות, מופיעים, הכול הפך להיות צעיר יותר".

איך זה מרגיש כשזמרי פופ לוקחים לך את הפרנסה?

"להגיד שאני שמח מזה שיש לי עוד מתחרים? אני לא. לפופ לא היה מקום באולמי חתונות עד השנים האחרונות. ברגע שזמרי פופ רוכשים קהל, אי אפשר לבוא נגד זה. גם מתחרים בזמר המזרחי ששייכים לזרם החדש, מקטינים את הנישה של המוזיקה המזרחית הותיקה יותר. לא יכול להגיד שזה נעים לי, אבל צריך להתמודד עם זה".

מה לגבי השכר של זמרי החתונות?

"הסכומים שהיו משלמים פעם לזמרים הכי מבוקשים שונים מאוד מהיום. היום יש לך זמרים גדולים שלוקחים בין 50-100 אלף שקל בקלות. בקצה השני של הקשת יש לך זמרים שמופיעים גם ב-2,000 שקל ומוכרים חאפלה בחבילה. הם לא מבוקשים על פי השם אלא על פי הסכום. מי שנפגע מזה זה הזמרים באמצע, כמוני. אני לוקח בערך 20 אלף שקל להופעה. אנשים מחפשים או פוזה ואז הם לוקחים זמר כמו אייל גולן או שאין להם כסף והם לוקחים זמר לא מוכר בכלל בכלום כסף".

אתה אוהב להופיע בחתונות? זה מרגש אותך?
"בטח. ברגע שאתה מופיע בחתונה זה קהל אחר לגמרי, לא קהל של הופעות. זה עמחה ישראל. אני נהנה מזה מאוד. בדרך כלל באירועים פרטיים אני מתחיל עם שיר שקט כדי לחמם את האווירה, ורק מחכה לתת לקהל את הבום שהם אוהבים, וזה פשוט מרגש כל פעם מחדש".

בחתונה שלך הופיעו זמרים?
"בחתונה הראשונה הופיעו חיים משה, שרית חדד, נתנאל וציון גולן. בחתונה השנייה לא הופיעו זמרים כי עשינו את זה משהו יותר אינטימי ומצומצם".

מה הסיפור הכי יוצא דופן שקרה לך בהופעה בחתונה?
"היה לי פעם אמרגן שהיה סוגר לי את ההופעות, אני אף פעם לא הייתי עומד מול הלקוח בעצמי. אני הייתי מגיע לאולם ועושה את העבודה שלי. במקרה הזה, הכלה רצתה לדבר איתי לפני החתונה. היא הייתה כולה בהתרגשות, עד כדי כך שהיא לא יכלה לדבר איתי בטלפון אפילו. אמרתי לה: 'תקשיבי, יהיה בסדר נעשה שמח'. החתונה הייתה באולם אירועים בחולון. אני הגעתי לאולםף עליתי במדרגות הנעות אחרי החופה ומי חיכתה לי בקצה המדרגות? הכלה! איך שהיא ראתה אותי, היא התעלפה, לקחו אותה משם ואשפזו אותה בבית חולים בלי שאנשים שמו לב. אחר כך הסתבר שהיא איבדה נוזלים ומההתרגשות היא התעלפה. עשינו את ההופעה אחרי זה והיא בכלל לא הייתה שם, הרמנו חאפלה כשהיא בדרך לבית חולים. הקהל לא שם לב שאין כלה עד סוף ההופעה.
היה גם עוד מקרה יוצא דופן אבל טרגי, שבסוך החתונה, אחרי ההופעה, הכלה יצאה באוטו מהאולם יחד עם אחיה והוא נהרג באוטו ממש מולי. היינו שם וחיכינו למכבי אש שיבואו לחלץ את הכלה, חתכו את האוטו כדי להוציא אותה. טרגדיה ממש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר