אזור תעשייה רעננה. צילום רינת הלון
אזור תעשייה רעננה. צילום רינת הלון

האם רעננה בדרכה להיות בירת ההייטק של ישראל?

ראש העירייה, איתן גינזבורג, חשף תוכנית להקמת קריית סייבר חדשה שתאכלס חברות הייטק במתחם של כ-100 אלף מ"ר, זאת בנוסף על שני מתחמי ההייטק הקיימים

פורסם בתאריך: 25.7.18 12:47

ראש העירייה, איתן גינזבורג, חשף השבוע את הקמת קרית הסייבר החדשה המתוכנן לתפוס שטח של כ-100 מ"ר בנוי בצמוד לתחנת הרכבת רעננה מערב. לדבריו של גינזבורג המתחם החדש ישרת כמרכז הייטק לעובדים מכל הארץ בשל קרבתו לרכבת. קריית הסייבר העתידית מצטרפת לשני מתחמי ההייטק בקריית אתגרים ומתחם אמדוקס. נוסף למתחמי ההייטק, רעננה מחזיקה במתחם החממה לסטרטאפים "Habanana", שמאפשר תנאים אופטימליים לחברות צעירות בדרכן לאקזיט המבוקש.

אז מה מחכה מעבר לפינה בתחום ההייטק הרענני? "אנחנו מתכננים אזור שלם של תעסוקה בתחומי ההייטק, סייבר ותוכנה בצמוד לתחנת רכבת מערב", מסביר גינזבורג, "בנוסף לכך יהיה גם אזור מסחר שישרת את התושבים ואת העובדים. החלטנו להקים את זה מכיוון שבשני אזורי ההייטק הקיימים שלנו – גם באזור אמדוקס וגם בקריית אתגרים, התפוסה היא קרובה ל96% ויש ביקוש עצום. בסופו של דבר למדינת ישראל ולעיר רעננה אין  אוצרות טבע. המשאב האנושי הוא היקר ביותר, ואנחנו צריכים להשקיע בו. המוח היהודי הוא מוח טוב, ואנחנו צריכים לאפשר לו כר פעילות. זה ייתן בסופו של דבר תנופה תושבים".

אתה חושב שיש מספיק ביקוש להקמת מתחם נוסף?

"ברגע שהתחברנו לרכבת ישראל, רעננה הפכה להיות אחת מהערים היותר נגישות באזורי ההייטק. אם בעבר נושא התחבורנ היה אחד החסמים לחברות הייטק שהיו מעוניינות להגיע לרעננה, היום כשאנחנו חלק מרשת התחבורה של הרכבת זה רק מגדיל את ההתעניינות. הביקוש של חברות למקם את הפעילות שלהם ברעננה הולך וגדל. יש כל הזמן חברות שמתעניינות להגיע לכאן. אנחנו מבינים את הביקוש ורוצים לתת לזה מענה".

איתן גינזבורג

איתן גינזבורג

מלבד הקמת המתחם, מתוכננים עוד שיתופי פעולה בין העירייה לתעשיית ההיי טק?

"נפגשתי עם מנהלים בכירים שגרים בעיר, מתעשיית ההייטק. החלטנו שנקיים פעם בתקופה, שולחן עגול, כדי שנבין מהם אילו חידושים טכנולוגיים נוכל להביא לעיר ואיזה ידע נוכל להשתמש בו לטובת התושבים. שנית, רעננה היא העיר עם הכי הרבה סטרטאפים לנפש בישראל. לכן צריך לתת את האקו סיסטם, את הבסיס לפעילות. את המתחם הראשון שמאפשר זאת כבר הקמנו, המתחם השני שאנחנו רוצים להקים הוא מין חממה אמיתית בעיר, מין פוליגון מתוחם בעיר, בו חברות הייטק יכולות לבדוק את התוכנות שלהם. זה יהיה מין "שטח בדיקה" לחברות הייטק שיוכלו לבדוק מוצרים חדשניים ותוכנות שיכולים לשפר את איכות החיים של התושבים. האזור המתוחם הזה יכלול מתחם מסחרי ושירותים לתושב, ובו יהיו חידושים בלעדיים מטעם חברות ההייטק בתחום העיר החכמה, מהם ייהנו תושבי העיר ראשונים בארץ".

וכמה תעלה לעירייה הקמת המתחם?

"אנחנו הולכים להקים את כל התשתיות של המקום, וזה בעצם מאפשר לחברות להקים את המטות ואת הבניינים שלהם. הם משלמים לנו את ההיטלים והאגרות ואנחנו בכסף הזה מפתחים את התשתיות של המתחם".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר