יחידת החילוץ וההצלה ממערך המתנדבים

בעקבות גל רעידות האדמה: עיריית רעננה מחפשת אתכם

רופאים, אינסטלטורים, פסיכולוגים ואנשי לוגיסטיקה, מערך ההתנדבות בעירייה זקוקה למתנדבים ליחידת החילוץ שמסייעת בעתות מצוקה כגון: רעידות אדמה ומלחמות

פורסם בתאריך: 29.7.18 18:29

בעקבות גל רעידות האדמה שפקד את הארץ בחודש האחרון, וזליגות הירי מצפון ודרום, מערך המתנדבים בעירייה בעתות חירום מחפש מתנדבים. מאינסטלטורים דרך פסיכולוגים ועד מחלקי מים

מערך ההתנדבות בעיריית רעננה כולל 5,400 מתנדבים שמבצעים שלל תפקידים מהתנדבות בבית לוינשטיין ויד שרה ועד התנדבות כצוותי חילוץ והצלה. בשעת חירום, לדוגמא בזמן מלחמה, או אסון טבע כגון רעידות אדמה, מערך המתנדבים עובר למתכונת חירום בו כל איש מקצוע ומתנדב הוא חיוני. דורון בכר, מנהל מחלקת ההתנדבות בעיריית רעננה מספר:"במערך ההתנדבותיש כמה סקטורים. יש את יחידת החילוץ וההצלה, ששם אנחנו מחפשים אנשים עם איזושהי הכשרה צבאית. אנשים שיחלצו משיטפונות ומהריסות. היחידה בנויה כמו גדוד צבאי עם ראשי צוותים, הם עובדים עם מכשירים מכניים כדי להרים דברים כבדים. יש לנו יחידת מודיעין בתוך היחידה עצמה. הם מתאמנים לאורך כל השנה, מדובר באנשים עד גיל 60 עם כושר גופני טוב, כי זאת עבודת כפיים. חוץ מזה אנחנו מחפשים בלוגיסטיקה – נהגים, מחלקי מים, אנשי תחזוקה. חשמלאים ואינסטלטורים. גם רופאים חסרים לנו, הרי צריך אנשים שיטפלו בשטח שעת הצורך מלבד בתי החולים. מלבד זה, גם עובדים סוציאליים ופסיכולוגים הם אנשים שאנחנו מחפשים בנרות"

 

למה בעצן זקוקים לעובדים סוציאליים ופסיכולוגיים?

"הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים הם מצרך הכרחי לטיפול בנפגעי חרדה, לחץ, טראומה, טעון שיפור בעת חירום ואנחנו מחפשים כמה שאפשר".

 

היו מקרים שיחידות החירום הופעלו?

"עוד לא. היה ממש בקטנה כשהיו לנו את השטפונות ברעננה לפני מספר השנים. יחידת החילוץ וההצלה סייעה  אבל לא היה סכנות או אבדות בנפש למזלנו. גם בחיפושי נעדרים הם עוזרים, היה פה בחור שנעדר ברעננה לפני כחודש וחצי והם סייעו. הם עוזרים כמובן גם לערים שכנות, הם חבר'ה עם מוטיבציה מאוד גבוהה שקל להפעיל אותם שתמיד מוכנים לצאת".

 

איפה יהיו מרכזי החירום במקרה של אסון טבע או מלחמה?

"בתי הספר התיכוניים יהפכו להיות מרכזי קליטה ואסיפה לאוכלוסייה הרעננית במקרים שכאלה. מנהלי בתי הספר יהפכו להיות מנהלי מרכזי החירום". 

י

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר