עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

דירוג האשראי של עיריית רעננה על פי חברת S&P: הגבוה ביותר

החברה אישרה לעירייה השבוע דירוג אשראי טריפל A יציב והתחזית לעתיד יציבה גם כן. עורכי הדו"ח: "אנו רואים את כלכלת רעננה כמשגשגת בהשוואה בינלאומית"

פורסם בתאריך: 29.7.18 11:46

חברת S&P, המיוצגת בארץ על ידי חברת "מעלות", הודיעה השבוע על אישור דירוג האשראי של עיריית רעננה כמושלם ( ilAAA) ועל תחזית יציבה. הדירוג, שהוענק לעיר לראשונה בשנת 2016, הוא דירוג האשראי הגבוה ביותר הניתן בישראל, ומעיד על איתנותה הפיננסית של הרשות ועל מדיניותה הכלכלית האחראית ואיזונה התקציבי. בקביעת שיקולי הדירוג ציינו בין היתר עורכי הדו"ח: "אנו צופים כי ההתנהלות הפיננסית של העירייה תשמר את הביצועים התקציביים הממוצעים ואת רמות החוב הנמוכות תוך ביצוע הדרגתי של הוצאות ההון הגבוהות".

בנוסף ציינו עורכי הדוח כי הכלכלה המקומית נתמכת בגיוון טוב של עסקים עם חברות היי- טק ועסקים קטנים ובינוניים.

דירוג אשראי הניתן לעיריות מגדיר את יכולתם לפרוע הלוואות. חישוב הדירוג מסתמך על היסטוריה פיננסית, מצב הנכסים, ההון העצמי והיקף ההתחייבויות שיש לגוף המוערך. הדירוג הגבוה ביותר הוא טריפל A המייצג יכולת מעולה לפרוע את התשלומים בגין ההתחייבות. הדירוג AA משמעו שיכולת המנפיק לפרוע את התשלומים היא הרבה מעבר לממוצע, וכן הלאה. בנוסף לדירוג עצמו, מקובל גם לפרסם "אופק" לדירוג. נתון זה חוזה שינוי של הדירוג בעתיד. אופק "שלילי" מהווה מעין "כרטיס צהוב", המציף בעיות ונותן הזדמנות לתיקון. אופק "יציב" מעיד כי לא צפוי שינוי בדירוג בעתיד הקרוב. אופק "חיובי" מראה כי יש אפשרות לשיפור הדירוג. ה"אופק" יכול להינתן לתקופה מוגבלת, ובתום התקופה הדירוג משתנה בהתאם.

ברעננה, דירוג האשראי לא תמיד היה גבוה. בין השנים 2006-2013 בזמן כהונתו של נחום חופרי, הדירוג עמד על AA. בשנת 2009 עמד על AA פלוס ובשנת 2010 על טריפל A. בדצמבר באותה שנה ירד הדירוג ל-A פלוס נגטיב ובשנת 2014 עלה ל-AA פלוס יציב. בשנת 2016 עלה הדירוג לטריפל A והשנה כאמור הדירוג נשאר דירוג אשראי חזק ויציב.

ראש העירייה, איתן גינזבורג אמר: "אשרור דירוג האשראי הגבוה טריפל A לעיריית רעננה, משקף את התנהלותה הכספית האחראית של העירייה, הרואה בשמירה על תקציב מאוזן ושמירה על איתנות פיננסית יעד מרכזי כחלק ממחויבותה כלפי תושבי העיר. נמשיך לפעול למען הענקת מיטב השירותים האיכותיים לתושבי העיר לשביעות רצונם, תוך עמידה ביעדי התקציב ושימור המדדים הפיננסים הנוכחיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רענני משלם מסים.

    יש להצליב את טיב השירותים מול גובה המסים – ארנונה, היטל אבטחה, היטל השבחה, היטל תיעול וכו'.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר