רונית וינטראוב
רונית וינטראוב

בניין עירייה חדש, עידוד פתיחת בתי עסק בשבת ומרכזי פנאי בשכונות: התוכנית של וינטראוב לפיתוח העיר

רונית וינטראוב חושפת את שלבי תוכניתה לפיתוח העיר, מספרת מהיכן יגיע התקציב ליישומה ומסבירה מדוע לא פיתחה תוכנית כזו בזמן כהונתה במועצה

פורסם בתאריך: 2.8.18 07:36

יחד עם חברת המועצה דבי סלוצקי (מספר 4 ברשימת מרצ רעננה) ואיש העסקים חגי בורשטיין ממרצ (מספר 8 ברשימה), מפרסמת המועמדת לראשות העיר, רונית וינטראוב, את תוכניתה לפיתוח מרכז העיר וסיוע לעסקים.

התוכנית מבוססת על חמישה מעגלים שיביאו להתחדשות כוללת שתחזק, לטענת וינטראוב, משמעותית את העסקים בעיר.

המעגל הראשון – השקעה ברחוב אחוזהשדרוג חווית השיטוט בעיר, הקנייה, בתי הקפה והמסעדות. שמירה על העצים הוותיקים, התחדשות בצמחייה נוספת ובמתחמי נוי. השקעה בחזיתות המסחר לאורך הרחוב, דרך  עיצוב חזיתות. שבילים וחניוני אופניים, תחבורה ציבורית בנגישות טובה מכל חלקי העיר.

המעגל השני – השקעה במרכזי תרבות גדולים: המעגל השני אמור ליצור תנועה חדשה ברחוב אחוזה סביב אירועי תרבות שייצרו תנועה ערה של אנשים לפני שיחלו ולאחר שיסתיימו. הקמת גלריות המספרת על תולדות רעננה, הקמת פרויקט כיכר העיר, בניין עירייה חדש מול יד לבנים, בו יימצא מוזיאון עירוני לאמנות, יצירת מרחבים לפעילות לילדים בימים קבועים בשבוע. בניית אולם מופעים בחלק המזרחי של יד לבנים. בתוך המתחם תשתלב ספרייה עירונית חדשה בתכנון פנימי וחיצוני. מכל חלק של המתחם ישמרו קשרי המעבר לחדר ההנצחה שעומד בלב כל שימושי המרכז מיום הקמתו. הרחבה החיצונית תשופץ ותכנונה החדש יכלול פינות נוי וצל ואמנות סביבתית.

המעגל השלישי – השקעה במתחמי המגורים במרכז העיר שנמצאים במרחק הליכה מאחוזה : לדברי וינטראוב, רחובות אלו עברו בשנים האחרונות מתיחת פנים בזכות פרויקטים רבים של תמ"א 38 ועם זאת תשתיות הרחובות לא זכו לטיפול הראוי במקביל.

המעגל הרביעי- השקעה במרכזים השכונתיים: יצירה וחיזוק של חיים קהילתיים משמעותיים, על ידי מרכזים קהילתיים שמייצרים פעילות של פנאי התואמת את האינטימיות  המייצרת קשרי שכנות. הקמת ספריות קטנות,  מרכזים לגיל הרך , מתחמי פעילות לנוער וספריות במרחב הפתוח.

המעגל החמישי- חיזוק איזורי התעשייה: עידוד כניסתן של חברות גדולות, אך לצד זה קידום של החברות הקטנות יותר ויצירת קשר משמעותי בינם לבין המערכות השונות של העיר, כמו מערכת החינוך. בעזרת תכנון, חלוקה נכונה של שטחים , והכרה בצורך בשימושים מגוונים המתחלפים בשעות שונות של היממה ועל פתרונות תחבורה וחניה, תוך ניצול בנייה חדשה לחניונים תת  קרקעיים. יצירת מתחמי בילוי אטרקטיביים, שמציעים בילוי שבעה ימים בשבוע. ארגון מחדש של מנהלת אזור התעשייה כך שתספק שירותים עירוניים מהירים במגוון תחומים. הקצאת מקומות באזור התעשייה וברחבי העיר בעלות מופחתת לצעירים בראשית דרכם  במטרה לאפשר תנופה מקצועית ראשונה עם חסכון משמעותי בעלויות שכירות ותחזוקה.

בסופי השבוע בעיר, מתכננת וינטראוב לשמור על  מערכת יחסים קהילתית המושתתת על התחשבות הדדית, שמירה על כבוד המתפללים בשבת ובמקביל מתן מענה לבילוי. המשך קיום תרבות, ספורט ופנאי בסופי שבוע במתקנים העירוניים הרלוונטיים, עידוד פתיחת בתי קפה  במקומות שאינם מפריעים למגורים, אך נמצאים במרחק הליכה. שמירה על המשך פעילותו של המרכז המסחרי בפארק מול, והמרכז החדש ליד האמפי תיאטרון ועידוד פתיחת מסחר בקניון רננים בשבת לאור הביקוש הרענני שמוצא ביטוי בקניון שבעת הכוכבים. .

"צריך להפסיק לנהל דיון פופוליסטי סביב אחוזה וסביבה בלבד", אומרת וינטראוב, "הדיון בתקופת הבחירות גורר אותנו אחורה במקום קדימה. אם לא ניזום מהפכה תחבורתית, תדמיתית, תרבותית ועיצובית תוך שיתוף העסקים והתושבים ובסיוע משרד התחבורה (ולא כנגדו) העורק הראשי של רעננה יזדקק לצינתור. הלב הפועם של רעננה יזדקק לניתוח לב פתוח ומעקפים בעתיד הקרוב. קריסת אחוזה בשל היעדר חזון מקיף תוביל לאובדן זהות של העיר כולה ואסור לאפשר לפוליטיקה רדודה לכבוש את הדיון הציבורי".

מדובר בתוכנית יקרה, מהכין התקציב לתוכנית כזו?

"קודם כל, כמו שאת רומא לא בנו ביום אחד אז גם לא את זה. בונים תוכנית עבודה מסודרת, מקצים משאבי פיתוח שצריכים להגיע לכל העיר, גם מביאים משאבים מבחוץ בעזרת שיתופי פעולה. כיכר העיר לדוגמא, הולכת לקום בשיטת הBOT (בנה-הפעל-העבר, שיטת מימון ציבורית פרטית בה גוף פרטי מקבל זכות לתפעל מתקנים ציבוריים לתקופה קצובה),אלה תוכניות שמצד אחד יודעות לשחרר את העירייה מהיטלים כבדים ומצד שני להוביל ניתוב נכון של תקציבי פיתוח. לחלק מתכנית הפיתוח של אחוזה למשל, אנחנו מקבלים מימון ממשרד התחבורה בעקבות פרויקט הנת"צ".

את נמצאת במועצה לא מעט זמן, למה לא קידמת את הדברים האלה כשהיית במועצה וחיכית עד הבחירות לתפקיד ראשות העיר?

"קודם כל, קידמתי במהלך השנים המון דברים מהתוכנית. רק בקדנציה הזאת חתרתי לזה שיבנו וישדרגו את כל מועדון הזהב למשל. הולך לצאת שלב ב' בשדרוג מתחם המוזיקה שזה מתחם תרבותי, הקמת בית דפוס שעדיין נמצא בשדרוגים, הקמת ספריה לגיל הרך, בית הצעירים ושיפוץ יד לבנים. כל התוכניות שאני מציעה מתבססות על ההבנה והניסיון ועל קבלות ודברים שעשיתי. אבל אין מה לעשות, אין דומה לסמכויות של ראש עיר. יש דברים שאפשר לעשות רק שניהול העיר יהיה בידיים שלי. כשתהיה לי סיעה חזקה במועצה, זה נותן לי קואליציה חזקה ולהוביל ולהנהיג בדרך שאני רוצה. סמכויות של ראש עיר ושל חוזק במועצה, לא דומות בכלל לחברת מועצה וסגנית ראש עיר. למרות שעשיתי המון יחד עם הסיעה שלי בתפקידים עד כה. כוח פוליטי זה דבר שאתה מתרגם למעשים, מה שנקבע בעירייה נקבע על כוח פוליטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. החברה הכלכלית מנוחתה עדן

    באמת רונית? כיכר העיר בשיטת BOT? וחשבת על זה לגמרי לבד?
    חבל שאת לא מספרת לתושבים שבשביל שזה יקרה החניה תהיה בתשלום ו/או העירייה תצטרך לשלם לזכיין מענק הקמה של כמה עשרות מיליונים ו/או שכירות על השימוש בבית העיריה, למשל.
    ושאת זו שחתומה (יחד עם עוד כמה מחבריך) על כך שהפרויקט הזה לא צלח בקדנציה של חופרי כי בזכות הידע והנסיון וההבנה העמוקה שלך בתכנון ובניה, במודלים פיננסיים ובניהול פרויקטים- הפכתם את הפרויקט הזה להיות בלתי כלכלי בעליל בהליך אומלל של קבלת החלטות אינטרסנטיות פוליטיות שאין להן דבר וחצי דבר עם טובת הציבור ברעננה (לרענן את זכרונך? מאבקי הכוחות שלך עם יואל עזרזר על גבו של הפרויקט והציבור הרענני).

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר