טקס חיבור כביש 531 וכביש 20. צילום נתיבי ישראל
טקס חיבור כביש 531 וכביש 20. צילום נתיבי ישראל

צפו: כך נראה הכביש שאמור להקל על עומסי התנועה

במסיבת עיתונאים חגיגית נחנך הבוקר מקטע כביש 531 המתחבר לאיילון דרום, מה שצפוי להקל משמעותית על עומסי התנועה הכבדים באזור

פורסם בתאריך: 7.8.18 12:58

מחר (ד') לפנות בוקר צפויה הנסיעה מאזור השרון לכיוון תל אביב להפוך למהירה יותר, זאת עם חיבורו של כביש 531 לאיילון דרום. הבוקר נחנך הכביש בנוכחות שר התחבורה, ישראל כץ, יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ,  ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון וראש מועצת כפר שמריהו, דרור אלוני.

"מדובר בכביש רוחב אסטרטגי החוצה את אזור השרון ומחבר בין כביש 6 באזור כפר סבא לנתיבי איילון, כביש 4 וכביש החוף (כביש 2) במערב", אמר השר כץ בטקס, "במרכז הכביש מסילות רכבת השרון, עם שתי תחנות רכבת ברעננה. הכביש החדש יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב. כמו כן, הוא יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש, וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור".

טקס חיבור כביש 531 וכביש 20. צילום עזרא לוי

ישראל כץ. צילום עזרא לוי

ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג הוסיף: "פתיחת כביש 531 לכיוון תל אביב הינה בשורה חשובה עבור תושבי רעננה, המאפשרת נתיב פתוח ומהיר ליציאה מהעיר לכיוון דרום. לאחר המתנה ארוכה, היום סוף סוף זה קורה. אני בטוח כי פתיחת הכביש תתרום לרווחת חייהם של תושבי רעננה תפחית את עומסי התנועה ותקצר משמעותית את זמני הנסיעה. זהו חלק משמעותי ממהפכת התחבורה שרעננה עוברת עם הרכבות, כבישים חדשים וסלילת שבילי אופניים״.

טקס חיבור כביש 531 וכביש 20. צילום עזרא לוי

מימין: חי אדיב, איתן גינזבורג, ישראל כץ, משה פדלון וצביקה צרפתי. צילום עזרא לוי

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

פרויקט 531 הוא המיזם התשתיתי הגדול ביותר המבוצע בימים אלה במרכז הארץ ומהווה את אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון. הכביש עתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון. עלות פרויקט 531, הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.6 מיליארד שקלים. קטע הדרך החדש, באורך של כששה קילומטרים משפיים עד מחלף שבעת הכוכבים, כולל שלושה נתיבים ושתי רמפות חדשות ליציאת כלי רכב. כביש 531 כולל בין היתר אלפי מטרים של קירות אקוסטיים, 36 גשרים ומבנים תת קרקעיים, המשמשים כמעברים עיליים ותחתיים לחקלאים ולהולכי רגל. לאורך הכביש הוקמו 12 מחלפים ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. בקרוב יחנך קטע נוסף בכביש איילון דרום שיחבר את כביש 531 עם כביש החוף (כביש 2) ויחתום את פרויקט 531.

 

 

טקס גזירת הסרט צילום עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תקראו בדיחה:
    שני חברים הולכים בגונגל פוחדים מהנמר,
    פתאום האחד לובש נעלי ספורט.
    אומר לו השני: מה אתה חושב שתוכל לרוץ יותר מהנמר עם הנעליים?
    עונה לא הראשון: לא, אבל אוכל לרוץ יותר מהר ממך!
    והתרגום: כל המטרה שלנו הרעננים בכביש הנ"ל היא לעקוף את הנתנייתים בדרך לתל אביב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר