רעות בית הלחמי, שיסל מוסלי, שי אשכנזי, נטע אייכלר
רעות בית הלחמי, שיסל מוסלי, שי אשכנזי, נטע אייכלר

סולידריות רעננית: בני נוער יקיימו קייטנה לתושבי עוטף עזה

מספר מחניכי תנועת הנוער המחנות העולים הקימו השבוע דוכן התרמה ברחוב אחוזה, זאת על מנת לגייס כספים לקיום קייטנה לילדי עוטף עזה

פורסם בתאריך: 8.8.18 13:03

בני נוער מתנועת 'המחנות העולים' הקימו השבוע דוכן למכירת דברי מזון ומתיקה ברחוב אחוזה כדי לגייס כסף לקייטנה עבור ילדי עוטף עזה. "לפני בערך חודש הבנו שאנחנו לא יכולים יותר לשבת מול הטלוויזיה ולתת למידע לעבור מעלינו", מספרת יפעת ספרן, תלמידת אוסטרובסקי בת ה-17, "רצינו לעשות סטופ ולעשות מעשה שיביע סולידריות עם תושבי הדרום בגלל מה שקורה שם. אנחנו חברים בתנועת הנוער המחנות העולים, כולנו עולים לי"ב והפכנו את זה לפרויקט תנועתי. דווקא הבחירה של לקיים את הפעילות שם, לגמרי מעמידה את האמירה שאיכפת לנו ממה שקורה מחוץ לרעננה".

כמה חברים הפרויקט כולל?

"אנחנו בערך 12 חבר'ה שמתנדבים להגיע לעוטף עזה ובעקבות הביקוש נגדל כנראה ל-20. היוזמה היא שלנו, בני הנוער, ובאה מהצד שלנו. ברגע שהתחלנו את זה והפכנו את זה לפעילות של התנועה, זה נתן לנו הרבה יותר ביטחון .הפרויקט הזה הוא כמו כפפה ליד כי הוא באמת נותן לנו גאוות יחידה בתנועה שלנו".

יפעת ספרן , שי אשכנזי, נטע אייכלר

מתי בעצם תתקיים הקייטנה? 

"בגלל שזו באמת יוזמה של מעכשיו לעכשיו אז הקייטנה תהיה יותר בסגנון מחנה קיץ שכזה, שיארך שלושה וחצי ימים אינטנסיביים שיתקיים בסוף אוגוסט. המחנה יתרכז במושג בית ומלבד פעילויות שונות הילדים ילמדו כל יום סיפור אחר, כמו '"דירה להשכיר'" ו"איה פלוטו". הנקודה היא שבעוטף עזה רואים את המושג בית בשונה מאיתנו, כי הם גרים במקום שהוא מתוח ומעורער, ואנחנו רואים בית כמקום יותר בטוח שנמצא רחוק מטווח הסכנה. אז אנחנו באים ללמוד אחד מהשני בעצם".

איפה הפעילות הולכת להיות? 

"הרבה קיבוצים בעוטף עזה נענו להצעה שלנו אבל הם מאכלסים מעט מדי ילדים ובני נוער שלשמם הפעילות הזאת מתקיימת בעצם, אנחנו עדיין במגעים עם כמה קיבוצים ואנחנו נבחר מהם. הקייטנה דורשת כל מיני משאבים ואנחנו זקוקים לכספים למימון המשאבים האלה. חשבנו על כל מיני דרכים לגרום לציבור לתרום, ואנחנו חושבים שכשאתה מציע גם מזון בדוכן וגם את החיוך, את הדיבור, ואת החולצה הכחולה  של התנועה שמסמלת את המקום שהולך לפנינו זה נותן את הערך המוסף ואנשים שמחים יותר לתרום. התרמנו ביום שני וגייסנו מעל ל-2,000 ש"ח. ואנחנו מכוונים ל-4,000 והולכים להתרים שוב בראשון לציון. כל כסף שייכנס עוד יעזור. יש לנו גם חשבון PayPal באינטרנט שאפשר לתרום דרכו, או מתי שאנחנו מקיימים את הדוכנים האלה".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אין פחד להגיע לעוטף עזה?

"אפשר לומר שהמעשה של להגיע לשם מנטרל את הפחד, כי אתה יודע שאתה מגיע לחלק אחר בעם שלך ותומך בו ומראה סולידריות. אז התחושה הזאת של הפחד נעלמת. עוטף עזה הוא אחד המקומות היפים בארץ, ויש לנו הזדמנות לאחד קצת יותר את החברה – אין אנו יודעים את הפחד".

 

ואיך ההורים מגיבים?

"ההורים תומכים בי. העניין הזה של הפחד אצל ההורים, גם אם הוא קיים, הוא נעלם אחרי שהסברתי להם למה אנחנו עושים את זה ומה זה אומר מבחינתנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר