הכניסה לקניון. צילום שי פריינטה
הכניסה לקניון. צילום שי פריינטה

"אדם בכיסא גלגלים לא צריך לחכות שיפתחו לו את הדלת"

בעקבות תלונה של עובד בקניון רנננים יצאנו לבדוק האם בעלי מוגבלויות מצליחים לפתוח את דלת הכניסה לקניון, זאת למרות שלט המודיע כי הכניסה נגישה לנכים

פורסם בתאריך: 9.8.18 12:31

השבוע פרסם שי פריינטה, עובד בקניון רננים פוסט בפייסבק שעורר לא מעט אש. בפוסט שיתף פריינטה בעובדה כי כמעט בכל יום הוא עד לבעלי מוגבלויות, אמהות עם עגלות ומבוגרים שנתקלים בקושי ממשי בכניסה לקניון ולא פעם נאלץ לעזור להם. "בכניסה ליד ארומה, ישנן דלתות כבדות שיוצרות בעייתיות לאנשים עם כיסא גלגלים או עם עגלת תינוק", מספר פריינטה לצומת השרון, "כל הכניסה עצמה לא מונגשת ואני חושב שב-2018 זה קצת מבאס שאתה צריך להילחם עם דלת. אדם בכיסא גלגלים לא צריך לחכות שיפתחו לו את הדלת. אני עובד בקניון  כבר חמש שנים וכשיוצא לי לצאת להפסקת סיגריה או אוכל, אין פעם אחת שאני לא רואה אנשים נאבקים עם הדלת או שנאלצים לבקש מהשומר שיפתח להם כי הם לא מסוגלים לדחוף את הדלת בעצמם.  זה לא הגיוני שאנשים לא יוכלו לקבל את הנוחות המינימלית של כניסה מונגשת".

תגל נייגר, אם טרייה מוסיפה שגם היא חווה קושי בכניסה לקניון עם עגלת התינוק. "הדלתות עצמן ממש כבדות", היא אומרת, "אם השומר לא מכניס אותנו ומחזיק את הדלת בעצמו אז אני צריכה לפתוח את הדלת, להחזיק אותה עם כל הגוף, לגרור את העגלה של הבת שלי פנימה ורק אז אני נכנסת. זה לא ממש נגיש. היה הרבה יותר קל עם היו דלתות אוטומטיות. מילא, אני עוד נגישה אני יכולה לפתוח את הדלת. מה עם נכים? איך הם ייכנסו ויצאו? זה יותר נורא בעיניי".

בעקבות התלונות, יצאנו לקניון, במהלך חצי שעה ראינו לפחות עשרה אנשים, בגיל השלישי, בעלי מוגבלויות או אמהות עם עגלה שלא היו מסוגלים לפתוח את הדלתות בעצמם וחיכו לעזרת המאבטח ששהה במקום. יש לציין שזאת למרות העובדה ששלט של "כניסה נגישה" מצביע על דלתות הכניסה. גדי זהרי, שנעזר  בבכיסא גלגלים: "רוב הקניון נגיש, חוץ מהדלתות האלה", הוא  אומר, "זו באמת בעיה כי אני מגיע כל פעם דרכן כי זו כניסה יחסית ראשית. כל פעם שאני מגיע המאבטח צריך לקום ולעזור לי, אחרת אני לא יכול להיכנס או לצאת.  אין ספק שיש בעיה של נגישות בכניסה הזאת".

 

מקניון רננים נמסר בתגובה: "קניון רננים מחזיק באישור נגישות וברישיון עסק תקף. בנוסף, הקניון חרט על דגלו לקדם נגישות עבור אנשים עם מוגבלויות ועושה כל מאמץ לשמור ולתפעל  את הקניון בהתאם. אנו נבדוק את הנושא שהובא לידיעתנו ונטפל בהתאם לצורך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני עובדת גם בקניון הזה ואני בלי עגלה או משהו בסגנון ומאוד קשה לי לפתוח את הדלת בלי תנופה מהגוף
    אז כל שכן לאנשים מוגבלים שאם לא היה שם את המאבטח היו צריכים לבקש עזרה מהאנשים שיושבים שם בבית הקפה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר